Kras op behuizing herstellen

peridan

Ingeburgerd
Ik kom net tot de ontdekking dat er op eens een vrij duidelijke kras op een van mijn synths zit. waarschijnlijk heeft m'n zoontje van twee iets gedaan wat ik niet heb gezien.:stupid

Dit vindt ik echt jammer omdat het een gaaf ding was. er lag altijd een handdoek overheen tegen stof maar zelfs daar doorheen is iets scherps in de behuizing gesneden.(schroevendraaier waarschijnlijk).

Omdat het een juno 60 is en zwart is heb ik zitten denken aan schoensmeer, verf of iets van zo'n auto stift maar dan zul je de kleur exact moeten weten.

Normaal vind ik het begrijpelijk dat er wel eens iets stuk gaat maar dit is best een domper omdat ik echt van dit apparaat geniet en altijd m'n best heb gedaan er voorzichtig mee om te gaan.

Als iemand tips of een idee heeft...

Ik zie wel eens met een marker dat iets zwart gemaakt is maar dat is ook zo lelijk . Ik denk dat er niets aan te doen valt. Helaas.

Dat is klote! Als je er wat geld aan wil spenderen zou het je bij een autoschade hersteller kunnen proberen. Gewoon een paar bellen. Die kunnen vaak redelijk wat doen met lokale krassen zonder het hele autodeel over te spuiten dus waarom niet op op synths. Ik heb twee keer een vrij diepe kras op mij auto lokaal laten herstellen en was daar niet veel geld aan kwijt (onder de 100 euro lig).

Even off-topic.. n kras in n Juno... Ik had ooit n puntgave Juno 6, totdat ik em bijna verkocht had. :D maw.. shit happens all the time..

Maar misschien dat commandant kan helpen? Moet je wel de hele bovenkant doen omdat anders de plek opvalt. Maar dat helpt goed bij krassen weghalen uit lak op auto's. Het risico bestaat wel dat ie meer gaat glimmen (er minder dof uit gaat zien). Succes iig :)

4533a_1.png

begin met 'n zwarte stift. Ik heb zo mijn tr8 zijn groen weggestift en ik kan ermee leven. Als 't niet volstaat wrijf je 't er zo weer af.

Als het een diepe kras is, zou ik beginnen met vullen (plamuur voor auto's ofzo) en dan naar verfhandel gaan om zelfde zwart te vinden. Dit alles kan betaald worden doordat je je zoon nooit zakgeld zult hoeven geven! Succes

Wat je het beste kan doen is deze verkopen en een mint terug kopen. Dat is denk ik het beste en gemakkelijkste.

Bedankt voor de tips, Ik denk dat de gulden middenweg dat zaakje in Polen is. Deze verkopen voor een minte is ook een toestand terwijl het apparaat goed werkt. Wagen aan een ander exemplaar heeft ook zijn mogelijke nadelen.

Ik ga er eens goed over na denken.

Als je met een zwarte viltstift aan de slag gaat, is de truc: stift aanbrengen, en onmiddellijk met je vinger ietwat zacht wegwrijven. Met een beetje geluk blijft de inkt dan enkel in de kras, zonder die "anders zwarte" streep op het onbeschadigde oppervlak. Maar het blijft natuurlijk een "plan b" reparatie.

Met een stift blijft meestal vaag glimmen met kunst licht. Je kan er een sticker over heen plakken. Of je er gewoon over heen zetten jammer een kras.. boeiend

Mooie herinnering voor later ?
Denk niet dat hij gemakkelijk onzichbaar te maken is
Zou zelf voor de fineliner / vulstif gaan

Weet niet hoe breed die kras is. Ik zou als zou willen opvullen een spuitbus halen. Staaltje maken en kijken of de kleur oke is. ff beetje in de dop spuiten. Dan met een mini schroeven draaier de kras vullen. Niet met een kwastje dat is niet te doen.

Misschien dat commandant kan helpen? Moet je wel de hele bovenkant doen omdat anders de plek opvalt. Maar dat helpt goed bij krassen weghalen uit lak op auto's. Het risico bestaat wel dat ie meer gaat glimmen (er minder dof uit gaat zien). Succes iig :)

4533a_1.png

Ligt er geheel aan hoe DIEP :eureka: de kras is, als hij geheel door de laklaag is gegaan dan heeft polijsten (wat commandant doet) geen enkele zin.
Je zou de kras (hoogte verschil) eerst moeten opvullen, er zijn daarvoor in de autobranche verschillende middelen verkrijgbaar, maar zoals het was (voor de kras) krijg je het nooit meer =(
Je zult er denk ik mee moeten leven hoe moeilijk ook, verdriet slijt op den duur wel (zegt men), een andere mint Juno-60 zoeken (wat zeer moeilijk zal worden) en die van jou verkopen valt inderdaad ook te overwegen, lijkt me i.i.g. goedkoper dan die van jou te laten overspuiten en zeefdrukken, waarbij de kans zou kunnen bestaan dat met het opsturen en retour sturen naar en vanuit Polen hij zoek zou kunnen raken en je Juno geen reet meer waard is.

Als je gaat poetsen met poets/ schuur middel dan krijg je een klimmende plek op dat ding.

Dat van die sticker was deels een grap. Over dat Juno 60 een sticker plakken zou ik nooit doen. Als je de sticker er later af haalt dan trek je een deel van de originele belettering er af. Heb wel eens bij een bak gezien bij iemand. Ziet er niet uit..

Als je met een zwarte viltstift aan de slag gaat, is de truc: stift aanbrengen, en onmiddellijk met je vinger ietwat zacht wegwrijven. Met een beetje geluk blijft de inkt dan enkel in de kras, zonder die "anders zwarte" streep op het onbeschadigde oppervlak. Maar het blijft natuurlijk een "plan b" reparatie.

dat, maar dan met een beetje zwarte acrylverf. erin smeren en met je vinger of een doekje wegvegen. verf moet zo droog zijn dat je het er niet weer uitwrijft.

dan zit het er nog steeds, maar valt het niet meer op.

en als je er dan nog last van hebt, tja - therapie?

dat, maar dan met een beetje zwarte acrylverf. erin smeren en met je vinger of een doekje wegvegen. verf moet zo droog zijn dat je het er niet weer uitwrijft.

dan zit het er nog steeds, maar valt het niet meer op.

en als je er dan nog last van hebt, tja - therapie?

therapie is al snel duurder dan een nieuw front. Als jij je er slecht om voelt, laten herstellen zoals 't hoort of mint exemplaar scoren. Zo. Lees nog 'n keer mijn ///onderschrift/// ;)
"Fuck it, it is only money"

Back