Tis raadzaam dat als je begint dat je een 8 kanaals mixer neemt. Kan je 4 synths etc op aansluiten. Behringer heeft idd goedkope mixers. Voor onder de 100 heb je een nieuwe behringer 8 kanaals.
Gebruik zelf een 16 kanaals mixer maar zal volgend jaar wel weer 24 nodig hebben...
deze vraag had ik eerst ook, maar toen ik in een muziek zaak was heb ik het toen gelijk ff gevraagd,
een dj-mixer heeft veel minder kanalen en inputs/outputs, dan een studio-mixer, een studio-mixer is volgens mij om je eigen tracks aftemaken/aftemixen, een dj-mixer is volgens mij meer iets waarmee je platen mee mixt.
ik heb geen ervaring maar denk dat dit ook argumenten zijn, dus als ik het verkeerd heb verbeter me dan pro's
want ik ben ook nog een leek hierin,
dis trouwens ook wel een handige thread voor mij, de mackie vlz 1604 is volgens mij een goeie studio mixer alleen iets duurder 2dehands,
kom er zijn vrij duidelijke verschillen tussen DJ mixers en studio/live mengtafels to onderscheiden
DJ mixers hebben doorgaans veel kortere fadertjes, die doorgaans smoother glijden omdat ze toch vol open staan meestal, en knupkes op de faders waar je vinger niet "in" past, maar in zo'n vorm dat je m met je vinger naar boven of onder "takt"
DJ mixers hebben geen mono kanalen
DJ mixers hebben RCA inputs
DJ mixers hebben meestal geen auxen/inserts, of dit is heel basic geregeld
DJ mixers hebben meestal geen bussen, mute/solo knoppen zoals op mengtafels
Mocht je toch een 2de hands mixer kopen met krakende faders, spuit er dan absoluut geen kontakspray in!!! Spreek niet uit ervaring, maar is gewoon een handige en jawel jawel gratis tip...
Origineel geplaatst door Special K Mocht je toch een 2de hands mixer kopen met krakende faders, spuit er dan absoluut geen kontakspray in!!! Spreek niet uit ervaring, maar is gewoon een handige en jawel jawel gratis tip...
nop, phono wordt ook nog eens op een speciale wijze ge pre-EQ-ed. Bass wordt behoorlijk opgekrikt en treble afgezwakt (RIAA curve). Dit in verband met de breedte van de groeven van de plaat.
Origineel geplaatst door Pjotr G nop, phono wordt ook nog eens op een speciale wijze ge pre-EQ-ed. Bass wordt behoorlijk opgekrikt en treble afgezwakt (RIAA curve). Dit in verband met de breedte van de groeven van de plaat.
wat ook altijd de reden is dat oud geremastered spul dus altijd in de bass stukken hoger gezet moet worden als het op cd moet komen. Die oude mastertapes bevatten altijd stukken minder bas omdat de plaat ze zelf wel toevoegd...
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.