Gloomer's eigen draadje..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
niemand :dj:

:beard:

Jawel hoor.. :engel:

Het schakerachtig geluidje wat van rechts naar links gaat, vertraagt de boel misschien een beetje. Zou op een gegeven moment plaats kunnen maken voor een wat directer geluidje? Als u begrijpt wat ik bedoel.. :-)

Cheers :koffie:

Shakerachtig... bedoelde ik.. :-)

Het zou ook een omgekeerde clap kunnen zijn.

Aan 't einde van de track crasht je pctje? :-D

Jawel hoor.. :engel:

Het schakerachtig geluidje wat van rechts naar links gaat, vertraagt de boel misschien een beetje. Zou op een gegeven moment plaats kunnen maken voor een wat directer geluidje? Als u begrijpt wat ik bedoel.. :-)

Cheers :koffie:

Ja, ik begrijp wat je bedoelt, ik ga er proberen wat effecten opzetten.. Thanks Bohemen ! ;)

Lekker dansbaar en zeer uitgebalanceerd

Ja, ik heb hier al een dame van 65 jaar zien op dansen, was mooi om te zien..

Dank je wel Robi !! :)

en alweer een nieuwe !

GLOOMER - OUT OF THE PIT / EDM

Sow hey, wat denken jullie van deze ?

Once you've discovered that you're living in a matrix, it's very hard to control your feelings. Because everything is a lie. But after enough suffering it's time to crawl out of the pit. Your life is given to you, use it well. Track made in FL-studio 12.5. Enjoy and peace !!

:okdan:

Een fijne zaterdag ochtend.. opstaan, pc aanzetten en onmiddellijk luisteren naar deze ambient-achtige Gloomer track..

en een bakje koffie uiteraard :koffie:

:D

PS, dank voor de like, Vink ;)

GLOOMER - SINGULARITY IN YOUR FACE (hulp nodig met het schrijven van een tegenmelodie)

Hey luitjes,

Ik heb hem openbaar gemaakt, omdat ik meer hulp nodig heb met het creeëren van een tegenmelodie. De basis is er, maar ik vind 'm zo verdomd saai.

Hier is nog eens de score waarop ik een tegenmelodie zou willen :

https://1drv.ms/u/s!ApXDyNUf1EgohVrjyS1MmDwYDd3X (FL-studio fst-file)

Wie-O-wie kan mij helpen ? Of kan ie erdoor zoals ie is ?

Met dank ! 8)

Klinkt lekker hoor! Ik zou hem zelf op 4.13 laten eindigen, nog even die strings en die sample van het eind achter 4.13 plakken en klaar. Je maakt jouw tracks vaak onnodig lang en twee keer de hoofdmelodie is wel genoeg.

Zomaar wat vragen en opmerkingen: gebruik je een limiter op de master? Hiermee kun je het volume van je track flink omhoog krijgen. Jouw tracks hebben zichtbaar vaak een paar kleine pieken en vandaar dat ik het vraag.
Volgens mij gebruik je (te) weinig of geen reverb (zelf gebruik ik altijd 14 tot 16 procent) op de master. Dit maakt al die verschillende klanken wat meer tot 1 geheel.

Klinkt lekker hoor! Ik zou hem zelf op 4.13 laten eindigen, nog even die strings en die sample van het eind achter 4.13 plakken en klaar. Je maakt jouw tracks vaak onnodig lang en twee keer de hoofdmelodie is wel genoeg.

Zomaar wat vragen en opmerkingen: gebruik je een limiter op de master? Hiermee kun je het volume van je track flink omhoog krijgen. Jouw tracks hebben zichtbaar vaak een paar kleine pieken en vandaar dat ik het vraag.
Volgens mij gebruik je (te) weinig of geen reverb (zelf gebruik ik altijd 14 tot 16 procent) op de master. Dit maakt al die verschillende klanken wat meer tot 1 geheel.

Hey Dianne, hoe leuk en sportief van je om eens langs te komen.

Weet je, misschien is dat bij jou ook zo, maar ik vertel een verhaal met mijn liederen. En elke noot heeft zijn betekenis. Dus, als ik mijn tracks korter zou maken, dan klopt "mijn verhaal" niet meer. Het is ook zo dat ik vaak een "extra stuk Techno" tussen mijn tracks steek, dat maakt dat de track gerust wat langer mag zijn. Maar dank je voor het voorstel, ik zal er volgende keer rekening mee houden om mijn nummers niet zo lang te maken, ware het niet dat ik altijd lange in- en outro's maak.

Wat betreft een limiter, neen, dat heeft men me altijd afgeraden. Wat betreft reverb op de master, dat ga ik nu eens proberen zie ;)

Dank je wel voor de waardevolle feed !

Gloom :okdan:

Ik vind het lastig om concrete tips te geven voor een tegenmelodie. Ik zou dat even parkeren en vooral werken aan de lead die je nu hebt. De boel zou imho al behoorlijk verbeteren als je de verschillende melodische elementen wat meer consonant zou maken.

Qua opbouw doet het stuk na 3:15 wat vreemd aan. Dat klinkt als een in- of uitmixstuk midden in de track.

Na 3.15 begint het ijzersterke stukje met die "Can't Play" sample.
Jammer dat het zo zacht klinkt allemaal want dan had ik het wat beter kunnen horen. :D
Ik zit nu met een vette Roland koptelefoon te luisteren en het volume kan wel een dikke vette limiter gebruiken ;) Als je toch met de reverb gaat pielen neem die limiter dan ook nog even onder handen. 99 Procent van het forum bestaat uit analoge gear/ modular/ handelaar-prutsers en je moet toch toegeven dat ik een vette 10 krijg voor goed luisteren.
:engel:
Overigens hoop ik na mijn dood te incarneren als een Kleine Grijze... Geen arm of rijk. wit of zwart, slim of dom maar allemaal Grijs :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back