Gloomer's eigen draadje..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik vind het lastig om concrete tips te geven voor een tegenmelodie. Ik zou dat even parkeren en vooral werken aan de lead die je nu hebt. De boel zou imho al behoorlijk verbeteren als je de verschillende melodische elementen wat meer consonant zou maken.

Qua opbouw doet het stuk na 3:15 wat vreemd aan. Dat klinkt als een in- of uitmixstuk midden in de track.

Hey Stupide, ik denk dat jij al een vorige update gehoord hebt. Ja, je hebt gelijk, er zitten dissonante tonen in, maar ik zit met ongeveer 10 melodielijnen gelayerd ;) en ik krijg die niet op mekaar afgesteld. Maar ik vind hem wel goed te pruimen.

Dat stuk na 3:15, is zeer bewust zo gedaan, ik duw vaak Techno stukken tussen mijn tracks.

Bedankt om te luistereren en de feed man, apprecieer het. :)

Na 3.15 begint het ijzersterke stukje met die "Can't Play" sample.
Jammer dat het zo zacht klinkt allemaal want dan had ik het wat beter kunnen horen. :D
Ik zit nu met een vette Roland koptelefoon te luisteren en het volume kan wel een dikke vette limiter gebruiken ;) Als je toch met de reverb gaat pielen neem die limiter dan ook nog even onder handen. 99 Procent van het forum bestaat uit analoge gear/ modular/ handelaar-prutsers en je moet toch toegeven dat ik een vette 10 krijg voor goed luisteren.
:engel:
Overigens hoop ik na mijn dood te incarneren als een Kleine Grijze... Geen arm of rijk. wit of zwart, slim of dom maar allemaal Grijs :D

Hey Dianne, er scheelde blijkbaar iets met mijn masterings software.. Ik vond al dat ie zo stil was.. Dat probleem is nu opgelost. Ik heb ook reverb op de master gezet, 17% zoals jij me voorstelde.

Grijs, ik denk dat we op dezelfde golflengte zitten :P

Dank je wel voor de steun, hij klinkt al heel wat beter nu.

Cheers :koffie:

Gloomer - Eden (with a poem from Steevm)

My dear friend Steevm wrote a love poem, I thought it was so wonderful, that I wanted to use it in my love track, Eden. Please enjoy !

LYRICS :

Liebe ist schleichend, ist heimlich, versteckt
Liebe ist das was man selber entdeckt!
Liebe ist Hitze, ist feuer und flamm'!
Liebe saugt auf also ist sie ein schwamm.
Liebe macht leicht, doch die liebe ist schwer
Erregt die Gemueter, vereinnahmt dich sehr
Liebe ist ewig, doch liebe vergeht,
Liebe ist Menschlich, doch was keiner versteht.

Die Liebe sucht Liebe, denn die Liebe verleiht,
Einem einsamen Trauer und Sehnsuechtigkeit,
Die Liebe kann blenden, die Liebe zeigt auf
Das was man hat und worauf man baut.
Die Liebe ist Teilbar, die liebe bleibt ganz
Die liebe ist Heilbar, doch gib ihr die Chance!
Die Liebe macht schwaechlich, die Liebe ist Staerke,
Die Liebe ist manchmal ein einsamer Kerker.

Liebe heisst spielen, das Kind in uns sein,
Geborgenheit finden, man fuehlt sich daheim.
Liebe ist lustig, doch die Liebe ist ernst,
Die Liebe ist nichts was du einfach so lernst.
Liebe macht irre, Liebe macht dumm,
Sie macht dich gespraechig, dann auf einmal stumm.
Liebe ist ewig, doch liebe vergeht,
Und das ist wohl das was noch keiner versteht.

Dank voor te luisteren en te commenten.. :koffie:

Sfeervol trackie! Die melodie die op 2/3 komt zou misschien eerder kunnen en het is dat de tekst erbij staat anders had ik het niet verstaan. Nou is mijn Duits ook niet al te best....

Ik hou van het idee persoonlijk. De sound klinkt algeheel enorm druk wat ook nodig is met wat je wil bereiken. Mix zint mij ook wel.

Iets om te beluisteren in een week wanneer je veel tijd krijgt het te appreciëren. Ik zou bepaalde secties meer lowpassen zodat die mystieke vibe blijft vloeien doorheen de track.

Een fijne ervaring, nicely done.

Sfeervol trackie! Die melodie die op 2/3 komt zou misschien eerder kunnen en het is dat de tekst erbij staat anders had ik het niet verstaan. Nou is mijn Duits ook niet al te best....

Hey Tragma, thanks voor langs te komen man, super van je !

Ja, dat melodietje is zo mooi dat 't eerder mag komen, maar het mag niet zijn, ben het vergeten uit te proberen en nu is de track meer dan af, aangezien Steevm zijn gedicht op mijn wav-file "geplakt" heeft. Dus hij is al verschillende keren ge-upload.

Thanks again :okdan:

Ik hou van het idee persoonlijk. De sound klinkt algeheel enorm druk wat ook nodig is met wat je wil bereiken. Mix zint mij ook wel.

Iets om te beluisteren in een week wanneer je veel tijd krijgt het te appreciëren. Ik zou bepaalde secties meer lowpassen zodat die mystieke vibe blijft vloeien doorheen de track.

Een fijne ervaring, nicely done.

Wow, wat een mooie commentaar. Dank je wel !!

Bepaalde secties lowpassen ? Hoe doe ik dat en bij wel stukken zou jij dat toepassen ? Niet dat ik hem nog ga veranderen, want zoals hierboven gezegd is ie af voor ons.

:halleluja

Gloomer - Throw Myself Against You / EDM

Gloomer will always be "fighting the Elite" with his tracks, even if they are much bigger, bigger then you ever can imagine. It's in my genes, I have no other choice. A track made in FL-studio 12.5, a cool and chill song this time. Enjoy and "peace" !

:P

Gloomer will always be "fighting the Elite" with his tracks, even if they are much bigger, bigger then you ever can imagine. It's in my genes, I have no other choice. A track made in FL-studio 12.5, a cool and chill song this time. Enjoy and "peace" !

Opeens zie ik hier de Soundcloudspelers niet meer. Maar gelukkig heb je er ook een link bij gezet.. :-)

Klinkt weer prima hoor, mooi donker intro. Sterkte met de strijd! :-P

:W

https://soundcloud.com/gloomer2000/gloomer-throw-myself-against-you

Getriggered door jouw reactie op mijn kleine muzikale bijdrage op het forum, ben ik op jouw 'draadje' beland. :)
Vette plaat hoor! Super!

Opeens zie ik hier de Soundcloudspelers niet meer. Maar gelukkig heb je er ook een link bij gezet.. :-)

Klinkt weer prima hoor, mooi donker intro. Sterkte met de strijd! :-P

:W

Ja, SC doet raar hé ? Of ligt dat aan het forum ?
Haha, dank je wel man.
Ik ben ook heel erg blij dat je'm goed vindt.
Thanks ! :)

Getriggered door jouw reactie op mijn kleine muzikale bijdrage op het forum, ben ik op jouw 'draadje' beland. :)
Vette plaat hoor! Super!

Nou dat is leuk. Hey bedankt voor de super commentaar. Blij dat je'm goed vindt !! :)

inderdaad nice, leuke geluiden :okdan:

Gloomer - Eden (with a poem from Steevm)

My dear friend Steevm wrote a love poem, I thought it was so wonderful, that I wanted to use it in my love track, Eden. Please enjoy !

Dank voor te luisteren en te commenten.. :koffie:

Ik kwam dit nummer van jou tegen en het vertoont wel enige overeenkomst met mijn laatste bijdrage op de tracks sectie (Recovery) door het gebruik van een gedicht. Het idee spreekt mij dus wel aan en is als track ook goed te pruimen, maar ik begrijp niet goed de sfeer die jij en de dichter neerzetten. Het komt bij mij over als iets donkers, geheimzinnigs, zelfs wat duivels en dat maak ik toch niet uit op de tekst. Maar zoals iemand al opmerkte, zonder de tekst er bij is het moeilijk te verstaan en dan vind ik het wel een goede track qua sfeer en opzet!

zelfs wat duivels

Haha, en dat voor een liefdeslied :P
Jouw nummer is ook mooi bijlevel, de vocalen passen er goed bij.
Hartstikke bedankt voor je bezoekje en de leuke feed :okdan:

Mooie track lekkere 90s flow :halleluja

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back