Our Towne (remix)

Marc

Ouwe rot
Nieuw remixje gemaakt van Hope haar nummer 'Our Towne' met behulp van de Octatrack, OP-1, V-Machine en een M-550V Microcassette recorder.

Mooi hoor. Als ik je zou vragen om dit live te doen, zou dat lukken ?

Mooi hoor. Als ik je zou vragen om dit live te doen, zou dat lukken ?

Bedankt, dit komt eigenlijk maar uit 3 machines zoals je ziet (Octatrack, OP-1 en V-machine) met wat gepingel op een midi controller dus dat zou het probleem niet zijn, maar ik heb wel vooraf samples/sequences en loops op de Octatrack gemaakt (sommige eerst bewerkt via opname op microcassette) voordat ik deze 'live' opname heb gemaakt..dus weet niet of ik je vraag begrijp..dit vanaf scratch maken is live wat saai vrees ik en ik mis in ieder geval dan de live zangeres :p

..niet voor minder dan € 9000,–

Zeker mooi

Bedankt, €9000..? ik mis hier iets denk ik?

knap gedaan, zeer professioneel !! :)

Bedankt Gloomer!

Verrassend wat je soms aan muzikale kwaliteit hier op't forum aantreft!

Verder vind ik het filmpje imho saai vergeleken bij de productie. Al was het even leuk te zien hoe je het doet..

Verrassend wat je soms aan muzikale kwaliteit hier op't forum aantreft!

Verder vind ik het filmpje imho saai vergeleken bij de productie. Al was het even leuk te zien hoe je het doet..

Bedankt voor de mooie woorden! :) Ben nog zoekende naar een goede camera opstelling, want ben er zelf ook helemaal niet over te spreken, maar het is zeker niet de nieuwe James Bond en zal het ook nooit gaan worden haha

Marc, je weet dat ik je werk steeds zeer weet te pruimen, maar ook dat ik je instrumentale stukken beter vind. Natuurlijk zijn je "remixen" van een bestaand nummer echt niet slecht, want je bent gewoon goed muzikaal bezig met je instrumenten. Maar ik heb bij deze remix het origineel beluisterd en waardoor het komt weet ik niet, maar daar heeft haar stem veel meer zeggenskracht dan bij jouw versie. Misschien verdwijnt er wat "esprit" doordat je haar stem uit de song moet vissen, ik weet het niet. Maar los van dit, moet ik zeggen dat je mij zo langzamerhand inspireert bij het maken van mijn eigen nummers.

Hey Sjoerd, bedankt voor je reactie en ik weet inmiddels dat je liever instrumentaal hebt haha.
Je hebt helemaal gelijk betreft de stem.. Ik had dit keer veel moeite om de instrumenten los te weken, bovendien zit er belachelijk veel compressie over haar stem heen in het origineel wat ik erg jammer vind.. Juist met haar stem vind ik de details en nuances zo belangrijk en die zijn naar mijn gevoel gewoon grofweg weggepompt..

Laat ik het zo zeggen... Ik zou haar stem in ieder geval nooit op die manier dicht compressen, maar ik ben dan ook maar Marc uit Voorhout ;)

Wat wel leuk is dat Hope op Instagram heeft aangegeven dat ze mijn Remix helemaal te gek vind dus ik vind het wel prima en leuk zo.

Ps. Er is voor mij geen groter compliment dan mensen kunnen inspireren dus veel dank! :okdan:

Back