SX en de Stepdesigner

barn

Detroit nerd
Damn...

Als ik iets nodig heb om lekker muziek te maken dan is het wel een step-sequencertje ala de matrix uit Reason.

De stepdesigner in SX vind ik vooralsnog echt een hel!

A ) Realtime Pattern changen werkt gewoon niet smooth... hij flipt hem gewoon over in plaats van netjes te wachten tot bijvoorbeeld een nieuw pattern

B ) Het automaten van de pattern changes... damn, ben nog niet zo'n SX goeroe, maar is de enige optie om dat te doen via een apart subkanaal en dan te gaan tekenen... punt 1, erg irritante tools om je lijntjes te tekenen, punt 2 nog irritanter als je tussen pattern 1&2 wil changen... klein verschilletje maar... :confused:

kortom, ik ben lichtelijk gefrustreerd =(

Weet iemand een goede VST-plugin die hetzelfde doet als de matrix?
Of denkt iemand nu, wat loop jij nou te hannessen, je kan het beter zo doen :engel:

:mexico:

Toevallig dat ik iemand ken die d'r mee bezig is. Maar hij heeft hem nog maar half af.
En het is niet gratis maar 15$ overleef je vast nog wel.

En het draadje waar dat in staat moet je zelf ff zoeken anders, ik weet het niet meer.

Je kunt ook SEQ-303 gebruiken, de sequences als midi exporteren en in Cubase importeren en evt verder bewerken.
www.technotoys.com Hmmm bestaat niet meer.

Dan deze of even Googlen.

Origineel geplaatst door OnAcid
Je kunt ook SEQ-303 gebruiken, de sequences als midi exporteren en in Cubase importeren en evt verder bewerken.
www.technotoys.com Hmmm bestaat niet meer.

Dan deze of even Googlen.

Dat kan ik ook doen met de matrix uit reason...

het gaat mij erom dat ik on the fly kan lopen klooien met een stepdesigner...
snel pattern changes kan recorden...
om zodoende coole dingen te laten ontstaan...

nu ben ik gewoon door gebrek aan zin gestopt, omdat het zo irritant werkt...=(

en 15 Euro heb ik wel over voor de man die opstaat als GOD...:D
wanneer is ie af?

Ken het probleem!

De stepsequencer werkt met decimale intervallen in de editor voor pattern changes, erg ongemakkelijk.

Tekenen is niet echt een optie, de resolutie is gewoon te grof (geloof dat de kleinst mogelijk te tekeken value al meteen een paar patterns shift), vooralsnog dus allemaal 'digitaal' invoeren.

:koffie:

Ja die van SX is echt BAGGER.. Ik had een hihat patroontje gemaakt en een ander 16e patroontje (ook in de stepsequencer). Ze liepen gewoon totaal niet synchroon! super irritant.

Arv

weet iemand of dit in SX 2.0 al verbeterd is?

het blijft echt essentieel voor mij....

Fuse... zou je een kleine hint willen geven mbt dat topic?
Kan niks vinden...

Origineel geplaatst door Knaller
vooralsnog dus allemaal 'digitaal' invoeren.

:koffie:

Hoe doe je dit?

Ieke nie begrijpeh...

via "merge midi in loop" kan je het pattern naar midi converteren, en dan bewerken op de midi grid...

dat opent dan al wat betere perspectieven...

ben nog steeds benieuwd wat bedoeld werd met 'digitaal' invoeren...

Zit op mn werk dus kan ff niet kijken, maar wat ik bedoel is het digitaal invoeren van decimale waarden voor de pattern change controller, met 'tekenen' kun je deze kleine waarden niet aan, is te grof.

Moet ff proberen wat de exacte waarde is, iets van 0.2 - 0.5 per pattern step.

Suc6.

Probeer deze site maar ff.

http://www.midifo.com/
Die plugins zijn wel voor Cakewalk maar werken met de MFX wrapper van steinberg ook in SX.

Back