Welke synth hoort in de top 3 qua best klinkende synth (audio)

dominion 1
minimoog
ms20
arp oddyssey

verbazen me telkens ik ze aan zet
poly? ik zou niet weten wat ik daarmee moet :D

Roland D-50. Wat een vette volle sounds en ook nog eens prachtig stereobeeld. Ik heb niks anders nodig (behalve een M1 om m aan te sturen en voor de drums).

-Cyclone TT303, altijd lekker een dikke acid pruttelaar
-Clavia Nord4 klinkt echt geweldig, VA met ballen
-DSI Prophet 6 tja ben een liefhebber van de prophet sound en met deze VCO bak lukt dat wel.

eervolle vermeldingen

Roland D50 blijft een unieke sound
Yamaha FS1R kan ook super klinken, dikste bassen ever
Roland Integra 7 klinkt gewoon super voor een rompler
Moog Voyager klinkt ook enorm goed gewoon, luxe soundje

Roland JD-990
Kurzweil PC3
Roland JD-XA

Kunnen al die Minimoog fans hun favo synth dan even omhoog stemmen op vintagesynth.com. Heeft zo'n zure score nu ;)

Linkje ?

1 Alesis Andromeda A-6
2 Minimoog model D
3 Ensoniq SQ-80
Best een moeilijke vraag, maar hiermee heb ik de meeste geluiden gemaakt en bij mij staat de klank voorop.
Het is dat het geen synth is, anders had ik op 3 het Solina String-Ensemble gezet.

Qua synths heb ik er niet veel (oké: 1 ;{) en ik heb er ook niet veel bespeeld "virtueel". Maar ik hou wel heel veel van synths en heb er op albums van de jaren '70 tot nu heeeeeeel veel beluisterd. En degenen die mij persoonlijk het meest bekoren zijn:
  1. Minimoog
  2. Prophet 5
  3. VCS3

Eervolle vermeldingen: Fender Rhodes en de Hohner Clavinet met phaser en wah-wah.

Even een oude draad weer opleuken:

Mijn top-3:

Moog Memorymoog
Andromeda A6
Kurzweil K2600 (ok, dat is een rompler, maar ik heb zoveel lol met dat ding gehad.....)

Even een oude draad weer opleuken:

Ik doe met je mee OJS;

mijn top3 van wat ik zelf gebruik(t heb);

Prophet VS (waanzinnig vette hybride, PPG is ook erg mooi maar moest ik kiezen blijf ik toch bij de VS)
TB303 (of TT, heb ze allebei en vind ze beiden te gek klinken, qua acid blijft het gewoon de lekkerste) heeft wel een dikke compressor of limiter nodig om qua sound goed tot z'n recht te komen vind ik.
als laatste zou ik een toffe monosynth willen kiezen. Denk dat ik dan toch voor de Pro One ga maar de Octave Cat vind ik ook gruwelijk hoewel ik die wat minder goed ken. Momenteel heb ik een Dominion en die is ook te gek maar die vintage sound blijft trekken...

Verbaast mij dat tot nu toe in geen enkele van de lijstjes een Parkito synth voorkomt.
Die Steken er wat geluid betreft toch met kop en schouders boven uit.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Gewoon een kwestie van smaak. Dus de meeste hebben hun eigen lijstje. Of apen anderen na.

Vanuit eigen ervaring:
Abstract Instruments Avalon Bassline, 303 met sub osc whoah!
Sub37
Korg Mono/Poly

An ik wordt erg gelukkig van de aanvullen van de M1 bij deze machines.

Moog Minimoog Voyager XL
Oberheim Four Voice
Roland Jupiter-8

Sequential Circuits Prophet VS

Back