Nou ja, je koopt natuurlijk iets omdat het je aanstaat dus niet heel onlogisch. Tenzij je voor de semi-onbereikbare legends als een CS80 gaat ofzo natuurlijk.Toch leuk dat iedereen zn eigen visie gehoor / gear het mooist vind![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nou ja, je koopt natuurlijk iets omdat het je aanstaat dus niet heel onlogisch. Tenzij je voor de semi-onbereikbare legends als een CS80 gaat ofzo natuurlijk.Toch leuk dat iedereen zn eigen visie gehoor / gear het mooist vind![]()
pfff, blijkt het opeens dat ik een enorm emotioneel persoon ben... nooit gewetenMeer dan 1000,- voor een synth betalen gaat voorbij logica, dan wordt het emotie![]()

Muziek is ook emotieMeer dan 1000,- voor een synth betalen gaat voorbij logica, dan wordt het emotie![]()
Da's ook maar een getal. Afhankelijk van wat je te besteden hebt kan een uitgave van €100 meer impact hebben en emotioneler zijn dan een uitgave van €1.000 of welk bedrag dan ook. Ik herinner me nog wel de tijd dat ik net wat inkomen had uit een baantje en met natte handjes na langdurig wikken en wegen een paar snippen neerlegde voor een Virus B.Meer dan 1000,- voor een synth betalen gaat voorbij logica, dan wordt het emotie![]()
Wist niet dat dat een ding wasArp Quadra
Arp 2600
2x TB-303
Waarom 2x de 303 ? ja dan klinkt het pas echt goed met een 303

Have fun !Wist niet dat dat een ding was
dit is waarvoor ik op dit forum zit lol... zodat ik al die leuke trucjes ook leer.
gelijk ff geprobeerd hoe dat klinkt. cool man!
en fuck it... heb ook gewoon 4 303's aangezet (software ABL3, want ik ben een pauper zonder hardware 303)
ik denk serieus dat ik daar binnenkort iets mee ga doen klinkt echt harstikke lollig.

Ik heb mijn JP-8 aan inkoopprijs gekocht toen ik nog bij Roland werkte 45 jaar geleden, dat scheelde toch een klein huis.Da's ook maar een getal. Afhankelijk van wat je te besteden hebt kan een uitgave van €100 meer impact hebben en emotioneler zijn dan een uitgave van €1.000 of welk bedrag dan ook. Ik herinner me nog wel de tijd dat ik net wat inkomen had uit een baantje en met natte handjes na langdurig wikken en wegen een paar snippen neerlegde voor een Virus B.
Ja helemaal mee eens. In het verleden patches geprobeerd waarvan ik wist dat die door mijn helden gemaakt waren voor specifieke nummers. Als je de patch zo hoorde was het totaal niets bijzonders, maar in de context van het hele muziekstuk en arrangement was het precies het goede geluid op de juiste plaats.De 'best' klinkende is een beetje moeilijk.
Als je synthnerd bent en spaced op 1 bak.. wellicht.
Maar in een nummer // arrangement kan een 'fout' geluid juist zijn wat er nodig.
Het gaat meer om context van een geluid.
Dan de kwaliteit van een synth opzichzelf.
- hoe ligt iets in de mix? Het aller vetste dikste geluid is een geluid wat vaak ook veel eq nodig heeft anders eet het alle bandbreed en zit het in de weg.
- In een live context is dikker wellicht wel weer handiger anders verdwijnt het geluid tussen de instrumenten.