Happy hardcore, moet dat nou

Ik vond en vind serieuse happy hardcore (a la scott brown, met een stevige kick het liefst) niet verkeerd (geen 'gabbertje' troep dus), maar het is een beetje onzin om die hele hype weer 'over te doen', daar komt bij dat ze de oude hitjes weer uit de kast halen....WAT EEN ONZIN!

Er zijn nu zelf complete cd verzamelingen die bestaan uit oude happy meuk....blijven ze de geschiedenis herhalen ofzo?:confused:

Origineel geplaatst door Slipperman
tja vind je het gek dat je dan ook een racistisch imago krijgt... plus dan nog mijn eigen persoonlijke ervaringen... tja 1+1=2... zo trek ik mijn conclusies dus...

Je moet je realiseren dat de ECHTE hardcoreliefhebbers net zo'n hekel aan die figuren hebben als jij...wie wil er van die mongolen in z'n scene? NIEMAND!
Denk je dat wij er niet ziek van worden dat als we ergens over 'hardcore/gabber' beginnen we meteen dingen als 'nazi's / racisten' naar ons toe krijgen, om nog maar te zwijgen over 'gabbertje-opmerkingen'. :stupid

Het is zelfs opvallend dat de grootste liefhebbers niet in 'lonsdale outfit' lopen....

Origineel geplaatst door DVE
Ik vond en vind serieuse happy hardcore (a la scott brown, met een stevige kick het liefst) niet verkeerd (geen 'gabbertje' troep dus), maar het is een beetje onzin om die hele hype weer 'over te doen', daar komt bij dat ze de oude hitjes weer uit de kast halen....WAT EEN ONZIN!

Er zijn nu zelf complete cd verzamelingen die bestaan uit oude happy meuk....blijven ze de geschiedenis herhalen ofzo?:confused:

zolang er nog mensen zijn die het kopen helaas wel ben ik bang

Wat een kut discussie weer. Laat iedereen nou eens in zijn eigen waarde. Samekn verschillen en muziek is nu eenmaal gebonden aan smaak. Als dat commerciƫle zooitje bij TMF graag Happy Hardcore uit wil zenden laat ze dan lekker. Als het niet loopt vliegt het zo weer van de buis.

Verder zag ik wat postings over nazi's en hardcore. Weer zo'n oeverloze POLITIEK gekleurde discussie die helemaal nergens over gaat. Die twee hebben totaal niets met elkaar te maken. Omdat hardcore freaks destijds (en nog weleens) met een kale kop rondlopen wil nog niet zeggen dat ze neo nazi's zijn. In meerdere (voornamelijk hardere) muziekstromen lopen van die gasten rond, dat wil nog niet zeggen dat die stroming per definitie rechts is.

Tot slot wil ik nog even onderstrepen dat Happy HARDcore voor mij (en meerdere) wat anders is dan die kindermuziek die op de radio en tv gedraaid werd/wordt.

Happy Hardcore vind ik een rare term, hoe kan iets nou happy en hardcore zijn? Vandaar dat je al die bontgekleurde monstertjes achterop de bombers kreeg, echt hardcore!? NOU :confused:

p.s.Is pillenslikken niet onwijs links? :D

Re: Re: Yoh!

Re: Re: Yoh!

Origineel geplaatst door dione
Industrial Strength is vet....maar dat kun je beter techno of industrial noemen....sprak Lenny Dee Vrijdag nog,die noemt het spul wat op IS gaat uitkomen ook techno/industrial....

Het jammere van die stijl muziek is dat het op de 'gewone' hardcore feesten niet altijd gewaardeerd wordt...

Da's niet zozeer jammer van die stijl, maar jammer van de mensen die op dat feest staan...die willen hakklare brokken moh stijl..Beetje jammer is dat altijd. Of die gabbers hier dan...Keihard roepen dat ze keihard zijn, met hun hardcore plaatjes, en dan sta je op een feestje waar er Deathchant, Nasenbluten en weet ik veel wat er allemaal nog meer is op gegooid worden en dan is het weer te hard...

Ik snap ze niet hoor :D

zowee....is het weer oude-koeien-uit-de-beerput-halen dag ?}:|

Origineel geplaatst door Nolet
Je kan niet ontkennen dat het in 1996-1997 de spuigaten uitliep. Ik was in de Energiehal en in de Hemkade en in de Sporthallen Zuid etc. etc. en het leek wel of er elk feest meer nederlandse vlaggetjes op die bomberjacks kwamen.
Het argument "Maar dat was maar een kleine groep die het verpeste voor de rest" is echt NIET waar. Het waren er heel veel. Mensen die nu gaan zeggen "je weet niet waar je het over hebt" zijn denk ik in die periode blind geweest.

Gelukkig is dat nu (naar ik hoor) wel minder maar in die periode was het JAMMERGENOEG heel erg.Veel mensen lopen nog met dat beeld rond en niet helemaal onterecht dus.

Ach ja, ik heb juist het idee dat het alleen maar erger begint te worden. Al die 14 jarige gastjes aan de lonsdale, nederlandse vlaggetjes, hitler groeten en weet ik veel wat nog meer...De hardcore wordt weer gehyped, en er had geen beter (of slechter...eigenlijk) moment voor kunnen zijn wat dat betreft.

Origineel geplaatst door dione
zowee....is het weer oude-koeien-uit-de-beerput-halen dag ?}:|

Was ff het hele topic aan het doorlezen, had niet eens door dat 'ie zo oud was man :D

Re: Re: Re: Yoh!

Origineel geplaatst door vanZr
Of die gabbers hier dan...Keihard roepen dat ze keihard zijn, met hun hardcore plaatjes, en dan sta je op een feestje waar er Deathchant, Nasenbluten en weet ik veel wat er allemaal nog meer is op gegooid worden en dan is het weer te hard...

Ja "Happy is voor Homo's" is ook happycore

Scheurkalenderwijsheid 30-01-04

Elke muziekstijl krijgt het publiek, dat ze verdient.

ISPdeRuiter

Da's niet zozeer jammer van die stijl, maar jammer van de mensen die op dat feest staan...die willen hakklare brokken moh stijl..Beetje jammer is dat altijd. Of die gabbers hier dan...Keihard roepen dat ze keihard zijn, met hun hardcore plaatjes, en dan sta je op een feestje waar er Deathchant, Nasenbluten en weet ik veel wat er allemaal nog meer is op gegooid worden en dan is het weer te hard...

Ken ik jou ofzo?!?

...Deathchant, Nasenbluten...
de wie?

Origineel geplaatst door Racy Dieven
Elke muziekstijl krijgt het publiek, dat ze verdient.
waar kan men deze kalender bestellen?

gasten die roepen dat gabbers racisten zijn omdat ze een paar foute ervaringen meegemaakt hebben zijn dezelfde gasten die roepen dat marokkanen een kutvolk zijn omdat ze een paar foute ervaringen gehad hebben...imho zijn dit soort mensen zelf racisten...

groeten van een linkse gabber

Origineel geplaatst door Nightstorm
gasten die roepen dat gabbers racisten zijn omdat ze een paar foute ervaringen meegemaakt hebben zijn dezelfde gasten die roepen dat marokkanen een kutvolk zijn omdat ze een paar foute ervaringen gehad hebben...imho zijn dit soort mensen zelf racisten...

groeten van een linkse gabber

En een Marokkaan die zegt dat alle Gabbers rascisten zijn...;) Ach, er is altijd wel wat, en vooroordelen blijf je houden voor buitenstaanders. Die zien iets, en trekken daar hun conclusies uit, begrijpbaar...en kortzichtig. Maargoed, zo zijn we (bijna) allemaal wel (eens geweest)...

Back