Happy hardcore, moet dat nou

wat een thread vol vooroordelen van mensen die (happy) hardcore over het algemeen alleen maar kennen van de media! er zullen altijd wel foute figuren rondlopen, maar dat heb je bij elke muziekstroming. je ziet nu ook in de hardcorewereld dant mensen om hun kledig geweerd (gaan) worden. niet dat iedereen die bijvoorbeeld lonsdale draagt per definitie nazi is, maar de kleding wordt er wel mee gassocieerd. het is niet anders..........

programma's als bounce om maar even op de kern van dit draadje terug te komen is niets meer dan jeugdsentiment, ik wordt er gewoon vrolijk van. en ik merk ook dat er van veel nrz nu opeens een clip voorhanden is. maar dit wil niet zeggen dat dit representatief is voor alle happy hardcore (of happy gabber door Bass D en King Mathhew genoemd)....

conclusie net als sommige al gemaakt hebben: gooi niet alles op een hoop en kraak niet alles af wat niet in je straatje past. zeker niet als de beargumentatie kant nog wal raakt

Origineel geplaatst door fuse
Als je het niet mooi vind dan luister er je gewoon niet naar.

Maar ons alleraardigste calvinistisch ingegeven cultuurtje vereist dat we hierover ons allerbekrompenste zegje moeten doen.
Het is gewoon rauwe muziek die erg toegangkelijk is. Ik kan dat best wel waarderen hoor.

Ach ik was even vergeten dat er mensen zijn die vinden dat je nergens een mening over mag hebben.. Joh, dan kan je beter in China of zo gaan wonen...
Zoveel mensen zoveel meningen, en daar is nix mis mee. Maar je mag best zeggen wat je denkt.

Arv

Over jouw mening heb ik het ook niet. Wel over de manier hoe je die probeert over te brengen. Alsof iedereen deze muziekstijl bagger moet vinden omdat jij dit ook zo vindt. De titel zegt het al 'Hardcore, moet dat nou?'. Oftewel iedereen mag hardcore niets aan vinden wat het is gewoon grafherrie. (Dus gewoon een gesloten vraag)

En daar heb ik ook een mening over nl dat het weer zo'n typisch geval van dat calvinistische gekit op iets wat je niet aanstaat.

En dat met die nazi's en hardcore slaat ook nergens op IMHO. Het kan wel zijn dat er heel veel mensen zich gingen profileren als racist maar denk dat het merendeel niet eens goed wist waar ze mee bezig waren behalve met het dom meelopen met de massa. (Iets wat ze voor WW2 ook heel goed konden)
Het was meer een soort protest tegen de gevestigde orde en dat kun je ook wel zien dat na de hype van dit alles al die personen toch niet zo racistisch bleken te zijn als ze zich voordeden. Nou ja, misschien dat ze er nog racistische denkbeelden aan hebben overgehouden hebben maar er niet meer zo voor uitkomen. Gelukkig is dit niet te zien in aantal stemmen op extreem-rechtse partijen ieder geval.
Maar goed dit nazi gedoe was van toepassing op een stroming in de muziek. Daarnaast is er zat geweest wat niet van dat gajes aantrok. En zoals Croaton zegt het over een kam scheren is gewoon zwaar fout. Het zou net zoiets zijn als alle ACID liefhebber als drugsgebruikers af te stempelen. Of tranceliefhebbers als pillenslikkers of zo. ( Ik roep maar wat )

Nou ja, je argumentatie laat in ieder geval zien dat je er weinig vanaf weet en dus elke oordeel die je er over geeft eigenlijk ongefundeerd is.

Over jouw mening heb ik het ook niet. Wel over de manier hoe je die probeert over te brengen. Alsof iedereen deze muziekstijl bagger moet vinden omdat jij dit ook zo vindt. De titel zegt het al 'Hardcore, moet dat nou?'. Oftewel iedereen mag hardcore niets aan vinden wat het is gewoon grafherrie. (Dus gewoon een gesloten vraag)

En daar heb ik ook een mening over nl dat het weer zo'n typisch geval van dat calvinistische gekit op iets wat je niet aanstaat.

En dat met die nazi's en hardcore slaat ook nergens op IMHO. Het kan wel zijn dat er heel veel mensen zich gingen profileren als racist maar denk dat het merendeel niet eens goed wist waar ze mee bezig waren behalve met het dom meelopen met de massa. (Iets wat ze voor WW2 ook heel goed konden)
Het was meer een soort protest tegen de gevestigde orde en dat kun je ook wel zien dat na de hype van dit alles al die personen toch niet zo racistisch bleken te zijn als ze zich voordeden. Nou ja, misschien dat ze er nog racistische denkbeelden aan hebben overgehouden hebben maar er niet meer zo voor uitkomen. Gelukkig is dit niet te zien in aantal stemmen op extreem-rechtse partijen ieder geval.
Maar goed dit nazi gedoe was van toepassing op een stroming in de muziek. Daarnaast is er zat geweest wat niet van dat gajes aantrok. En zoals Croaton zegt het over een kam scheren is gewoon zwaar fout. Het zou net zoiets zijn als alle ACID liefhebber als drugsgebruikers af te stempelen. Of tranceliefhebbers als pillenslikkers of zo. ( Ik roep maar wat )

Nou ja, je argumentatie laat in ieder geval zien dat je er weinig vanaf weet en dus elke oordeel die je er over geeft eigenlijk ongefundeerd is.

ahum? Mij heb je helemaal niets maar dan ook NIETS over nazi's of over rechts extreem horen zeggen. En ik veronderstel TOTAAL niet dat iedereen deze muziek kut moet vinden, maar ik wil gewoon een discussie oproepen over het wel en wee van happy hardcore..

Maar blijkbaar mag dat dus (weer) niet..
Ik dacht dat een forum iets is om te discusseren over zaken. Blijkbaar niet..

Arv-out

Dan moet je ook gewoon duidelijker formuleren wat je nou werkelijk bedoeld. Want zo is het natuurlijk erg ongemakkelijk om een fatsoenlijke discussie te voeren.
En dan op zo'n manier onder m'n argumenten uit te komen past dan ook helemaal niet in jouw doelstelling IMO.

Als je zelf een discussie wilt voeren dan moet je zelf ook aan de 'regels' houden. Dus lijkt het me dat jouw beschuldigingen dat ik deze discussie zou saboteren totaal ongegrond. Dan zou ik jouw eerder van stemmingmakerijk willen beschuldigen met je schier onschuldige opmerking dat een discussie (weer) niet zou mogen.
Misschien dat je hier niet zo bij stilstaat maar het forum staat helemaal niet negatief tegenover discussies. Maar het moet niet uit de klauwen gaan lopen en wel 'eerlijk' blijven. Maar als je al vanaf de eerste post al halfslachtig te werk gaat lok je wel allerlei reacties uit die niets toevoegen aan de discussie. En als je jezelf het recht toeeigend om discussie te kunnen voeren moet je jezelf ook verplichten dit om een fatsoenlijke manier te doen. Anders heeft het natuurlijk geen zin zo.

Dan moet je ook gewoon duidelijker formuleren wat je nou werkelijk bedoeld. Want zo is het natuurlijk erg ongemakkelijk om een fatsoenlijke discussie te voeren.
En dan op zo'n manier onder m'n argumenten uit te komen past dan ook helemaal niet in jouw doelstelling IMO.

Onder jou argumenten uit komen? Waarom zou ik dat willen? Ik voel me niet aangesproken dus..

Als je zelf een discussie wilt voeren dan moet je zelf ook aan de 'regels' houden. Dus lijkt het me dat jouw beschuldigingen dat ik deze discussie zou saboteren totaal ongegrond.

"beschuldigingen dat ik deze discussie zou saboteren?" Sorry? Ik beschuldig jou helemaal van niets Fuseje.

Dan zou ik jouw eerder van stemmingmakerijk willen beschuldigen met je schier onschuldige opmerking dat een discussie (weer) niet zou mogen.

welja

Misschien dat je hier niet zo bij stilstaat maar het forum staat helemaal niet negatief tegenover discussies. Maar het moet niet uit de klauwen gaan lopen en wel 'eerlijk' blijven. Maar als je al vanaf de eerste post al halfslachtig te werk gaat lok je wel allerlei reacties uit die niets toevoegen aan de discussie. En als je jezelf het recht toeeigend om discussie te kunnen voeren moet je jezelf ook verplichten dit om een fatsoenlijke manier te doen. Anders heeft het natuurlijk geen zin zo.

Ik kan toch ook niet helpen dat er mensen zijn die zo nodig andere muziekstromingen erbij willen betrekken (lees: gabber en hardcore) en relaties willen leggen met nazisme en rechtsextremisme? Ik heb zelfs in een latere post aangegeven dat ik daar niets mee heb..

Oh well.. Laten we er maar over ophouden..

Arv

Origineel geplaatst door Blinx
Goed we hebben nu de trance gehad qua afzijken gaan we nu over happy hardcore beginnen DAMN:(.
Ik vind jarre/electro en al die andre oude verrotte troep en kut muziek maar daar maak ik ook geen thread over.

WAT ??? :bekdicht:

zonder Jarre en die verotte oude electro troep bestond er niet eens House/ happy hardcore en al die andere stijlen die jij WEL goed vindt!

ieder zijn stijl.

iedereen zegt hier steeds dat hardcore weer terug is...maar is het ooit weggeweest?
het is alleen uit de media verdwenen...een tijd lang

happy hardcore heb ik altijd als vrolijke grap gezien en nu nog, ik lach ook als ik ramon roelofs(en) nu een reclame in het duits in zie spreken/zingen? en zich er nog rot mee verdient.

trouwens even een mooie nieuwe twist in de discussie: hard core

hard core is bij mijn weten een muziek genre waarbij oi-punk metal en hiphop met elkaar gemixed werden orgineel ontstaan in newyork (nyhc)

altijd verwarrend...

Origineel geplaatst door Bass
WAT ??? :bekdicht:

zonder Jarre en die verotte oude electro troep bestond er niet eens House/ happy hardcore en al die andere stijlen die jij WEL goed vindt!

Als Jarre er niet had geweest had er wel iemand anders begonnen met die muziekstijl of een andere style met synths.
Maar je kan Jarre absoluut niet vergelijken met de Happy Hardcore (of trance of whatever) muziek. Tuurlijk zal hij wel invloed hebben op de huidige electronische muziek (om alle stylen maar ff op een hoopje te vegen). Maar zoals ik dat al zei heeft iedere grote artiest invloed op de commerciele muziek. Dat komt omdat mensen zich erdoor laten inspireren of mensen die het copieren om lekker snel zijn troep te verkopen :D.

Maar Jarre (en aanverwanten) is gewoon niet mijn smaak... Jij voelde misschien verbaast toen je las dat ik Jarre oude troep vind, kan ik begrijpen. Het is niet altijd even leuk als iemand de muziek die jij mooit vind afgezeken word. (het kan soms wel interessante discussies opleveren }:| ). En ik vond gewoon dat er te veel word afgezeken op de stylen die ik goed vind (Trance/happy/hardcore/etc), dus vond ik het nodig dat ik ook ff liet weten dat er ook mensen zijn die er anders over denken.

Maar gelukkig, smaken verschillen en dat is op dit forum erg te merken. Het valt alleen wel op dat veel mensen Jarre als een "god" zien. Hij is misschien wel belangrijk geweest voor de muziek. Maar het had net zo goed een andere slappe lul geweest kunnen zijn die ook met synths om kan gaan (en genoeg geld had om ze te kopen:)). Maar ja hij heeft het geluk gehad dat hij het was...

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
iedereen zegt hier steeds dat hardcore weer terug is...maar is het ooit weggeweest?
het is alleen uit de media verdwenen...een tijd lang

Idd, hardcore is nooit weg geweest. Happy Hardcore wel, hier in Nederland tenminste in Engeland en America is het vrolijk doorgegegaan (omdat ze daar geen gabberpiet/etc hadden).

Origineel geplaatst door Blinx

Maar gelukkig, smaken verschillen en dat is op dit forum erg te merken. Het valt alleen wel op dat veel mensen Jarre als een "god" zien. Hij is misschien wel belangrijk geweest voor de muziek. Maar het had net zo goed een andere slappe lul geweest kunnen zijn die ook met synths om kan gaan (en genoeg geld had om ze te kopen:)). Maar ja hij heeft het geluk gehad dat hij het was...

Sinds ik weet dat hij amper live wat speelt, is hij zeker geen god meer voor mij ! :erm:

Om nog ff op de Nederlandse vlaggetjes op (bomber-)jacks terug te komen : Die zie je nog wel vaak,in Zwitserland en Italië :D komt omdat ze Nederland als hét land zien waar de beste hardcore vandaan komt ( en dat is waar natuurlijk )

een ding snap ik nog ff niet iedereen heeft het hier over nazi's... dit uiteraard naar aanleiding van mijn uitspraak. maar met een racist bedoel ik geen nazi... een nazi is een nationalist van het hoogste niveau... dat hoeft bij een racist nog niet te zijn.

maar goed al die zooi mag van mij gewoon weg ;)

Origineel geplaatst door dione
Om nog ff op de Nederlandse vlaggetjes op (bomber-)jacks terug te komen : Die zie je nog wel vaak,in Zwitserland en Italië :D komt omdat ze Nederland als hét land zien waar de beste hardcore vandaan komt ( en dat is waar natuurlijk )
nog een aanvulling op de vlaggetjes (wel een beetje offtopic, maarja) het schijnt zo te zijn dat een vlaggetje op de ene mouw (ik dacht links) betekent dat je trots op je vaderland bent een vlaggetje op de andere mouw betekent dat je nationlistisch bent om het maar ff simpel te zeggen.

de thread van het topic kan beter veranderd worden in: de vooroordelen omtrent de gabber-scene

Origineel geplaatst door Bass
Sinds ik weet dat hij amper live wat speelt, is hij zeker geen god meer voor mij ! :erm:

Tja.. dat is altijd kut. Dat heb ik ook met Dune, ze maken echt super muziek, maar live spelen forget it. De zangeres heeft volgens mij nog nooit live gezongen en de synth speler doet niet eens een stroom of audio stekker in zijn synths, tenminste niet bij een live optreden voor T.V. Ik weet niet wat ze doen als ze een concert geven (hopelijk kom ik daar volgende maand achter, dan treden ze op hier in nederland (op 1ste kerst dag:())

Wat een gemiep allemaal zeg. Pasgeleden kwam ik terug van een avondje uit en DJen in het hele land, en ging naar huis via Utrecht. Daarwas net een of andere Gabbert-party geweest, en de stationshal stond vol met gabberts. De sfeer was heel gemoedelijk, en ik heb in de trein nog wat met een paar huidige gabberts zitten praten. Aardige jongens. Beetje simpel, maar van racisme en zo heb ik daar niks gemerkt. Halverwege jaren 90 was de gabber scene helemaal naar de klote geholpen, maar ik merk dat deze generatie over het algemeen wel oke is. Hopen voor die jongens dat het zo blijft, en niet weer uitverkocht wordt door de commercie.
Maar er lopen inderdaad foute gasten rond op gabbert-parties. Maar dat soort lui zie je ook bij Rockabilly en Ska concerten, dus ik zou me er niet al te druk over maken. Huidige deurbeleid bij gabbertfeesten is geloof ik wel goed genoeg om daar de druk op te houden. Als je die Nazis constant laat weten dat ze in de gaten gehouden worden, en dat ze niet welkom zijn, dan hebben zij geen leuke avond.

Origineel geplaatst door kratarknathrak
maar ik merk dat deze generatie over het algemeen wel oke is. Hopen voor die jongens dat het zo blijft, en niet weer uitverkocht wordt door de commercie.

kan ik hieruit een conclusie over de "vorige" generatie trekken of neem je alleen de huidige generatie onder de loop.....

Origineel geplaatst door Slipperman
ik spreek uit ervaring. ken niemand die niet racistisch is en dat H4L gevoel heeft... Heb er met veel ook problemen gehad omdat ik zelf halfbloedje ben... Met doodsbedreigingen toe. Ik weet waar ik over spreek. Een vriendin van me hielp me ook beetje H4L geval die werd gelijk als veraadster etc. bestempelt...

Ik zelf ben ook donker(hindoe) en als ik dan uit persoonlijke ervaringen spreek kan ik alleen maar positief zijn omtrent de gabber/hardcore-scene van de commerciele periode. Vroeger (97 ongeveer) gingen we altijd naar een discotheek in Naaldwijk waar het 1 keer in de maand Hardcore-avond was. Daar ben ik nog NOOIT beledigt vanwege mijn huidskleur. Werdt eerder positief ontvangen. Nu nog wordt ik herkent als een van die jongens (heb nog een tweeling broer) die altijd op de blokken in het thejather stond te hakke. Als ik die mensen dan vertel dat ik nog steeds van Hardcore hou en het nu zelf ook maakt vinden ze wel grappig om te horen. Rasisme is niet iets wat in hardcore zit maar in de persoon.

On-topic:

De happy hardcore heb ik altijd wel leuk gevonden en als ik nu nog hoor kan ik het altijd wel waarderen.

Back