crappy 19" digi synths/romplers

Status
Please reply by conversation.

smackos

Gepokt en gemazeld
ik heb een nieuw studio rackje voor 19" dingetjes heb nog een paar slots over
Om die op te vullen ben ik op zoek naar crappy 19" digitale rack synths

geen U110/U220/D110/TX81Z/JV2080/EMU MORPHEUS/Proteus/EnsoniqSQR aangezien die ik al heb/gehad heb of er niet in geintreseerd ben...

verrass me maar dus dan kijken we het even aan :D

:koffie:

wellicht, het idee is een beetje om het low budget te houden, die TG77 is nog best duur toch? Laten we zeggen dat ik maximaal 150 euro per module wil uitgeven

De heilige graal is natuurlijk de crapste module ooit...de Evolution EVS-1 (bijna op de 1ste gedeelde plaats met de Cheetah MS800...die eigenlijk nog kutter is maar nu heel duur is vast omdat iedereen denkt dat Aphex die heeft gebruikt op een van zijn platen vorig jaar)

EVS1 heb ik gehad. Da's crap man.
Mocht je ooit een EVS vinden dan heb ik nog een originele diskette die erbij hoorde.
Die ben ik namelijk vergeten mee te geven aan de persoon die mijn EVS desetijds heeft gekocht.
Wat erop staat weet ik niet maar dat zal vast crap zijn.
Hoe dan ook...mocht je een EVS vinden zonder diskette dan stuur ik met liefde en plezier de diskette naar je toe.
En omdat het een beetje low budget moet stel ik voor dat je kan kiezen wat je er voor geeft:

10000,- (tienduizend) euro (inclusief portokosten)
of
niks (ook inclusief portokosten).

Ik hoop dat je kiest voor optie 1.

De k1r was ook fun trouwens (in de ninetees erg veel plezier mee gehad.. de module versie van die hieronder.
De EVS 1 vond ik zelf best wel ok klinken.. maar nooit met de (atari) editor kunnen werken wegens geen midi kunnen mergen. Had verschillende synthese vormen.

Misschien dat die Casio module VZ10m ook wel interessant is, maar kom je niet echt vaak tegen.. sowieso lijken modules altijd wel meer te moeten opbrengen dan de synth versie..

3.jpg

EVS1 en TG55, crappy machines of niet, ik weet in ieder geval dat The Connection Machine deze apparaten (en niet veel meer...) gebruikten voor hun vroege werk, zoals deze. Behoorlijk gezocht en waardevol tegenwoordig.
Wat maar weer aangeeft dat je ook met beperkte/goedkope spullen en genoeg muzikaliteit & creativiteit toch iets moois kan maken...

Ha cool, nu wil ik helemaal een EVS1. Doen die nog wat in de muziek trouwens? Wil ze wel een keertje interviewen via mail voor mijn Shadow Wolf Cyberzine als ze daar voor in zijn. Een van mijn favo platen allertijden.

Kawai K1 ben ik altijd groot fan van geweest, mooie digitale synth met een mooi bijna warm randje op bepaalde frequenties. En TG55 is hetzelfde als een SY22/35/TG33 toch een beetje? zitten daar ook in die waveforms in die niet in de SY22/35 zitten (meer wel in de TG33 dus) met watervalletjes en vogel geluidjes?

Zeker, de Connection Machine is nog steeds actief! Vorig jaar nog een nieuw album uitgebracht, en nu net twee oude tracks opnieuw. En ze doen zelfs weer live optredens, vorig jaar nog in de Panama Racing Club van Fernec. Of ze een interview willen weet ik niet, ze zijn nogal op zichzelf. Maar ik stuur je wel even een privébericht met hun contactgegevens..

HKawai K1 ben ik altijd groot fan van geweest, mooie digitale synth met een mooi bijna warm randje op bepaalde frequenties. En TG55 is hetzelfde als een SY22/35/TG33 toch een beetje? zitten daar ook in die waveforms in die niet in de SY22/35 zitten (meer wel in de TG33 dus) met watervalletjes en vogel geluidjes?

Ja die K1 was een leuke synth. Het was ook 12bit wavedata.. en had een soort ruizig randje :) maar toch weer anders als bij die oudere FM synths.

De TG55 is niet te vergelijken met de TG33. Het is eigenlijk een TG77 die de FM synthese mist. De TG77 had 4mb wave rom en 2 x fx. De TG55 had de helft daarvan en 1 fx processor. Maar de filters e.d. zijn hetzelfde.

Eigenlijk is de TG77 een superding, Helemaal als je voor FM synthese bent. En stukken toegankelijker om te editen als een Fs1r bv.. Hij heeft ook nogeens 8 individual outs tov van de synth versie.
Het is best een hoge module maar de ruimte is zeer nuttig gevuld :)
Ik heb de prijzen niet meer zo gevolgd maar ze stonden altijd tijden te koop voor 150... Misschien weet forumlid Barn het, die heeft er n tijdje terug 1 gekocht.

De FM in de TG77/SY77 en 99 is super flexibel. Je kunt in een algorithm vrij 3 feedback lussen toewijzen. En je kan de operators/oscilators in freerun zetten.. net als op de DX7. Een 4op synth kent deze functie bv niet.

Ik heb er 175 voor betaald geloof ik 2/3 jaar geleden

Cool :mega: Leuk die info. :)
Ik heb die editor destijds weleens in mijn Atari geladen en gezien dat er veel mogelijk was maar wat een uitgebreide synthese mogelijkheden had dat ding voor zijn tijd! :)

Er zaten geen filters in dus. Maar hij kon best veel verschillende geluidjes doen. Van heel vol tot bell-achtige dingen maar dan toch weer anders dan FM.

Als ik dit hieronder hoor krijg ik bijna weer zin om em te kopen... :halleluja

Status
Please reply by conversation.
Back