Gezocht Microkorg Patches

Virus D.C.

Nieuwkomer
Ik ben al een tijdje opzoek naar patches voor de Microkorg, maar na veel zoekwerk heb ik nog steeds niets
gevonden op het net, iemand tips ?

ow,alle ms2000 patches kun je ook inladen trouwens,heb ze er zelf ook in gehad,daar zitten in ieder geval mooiere vodocer presets tussen...en ik denk dat er voor de ms2000 genoeg te vinden is,lijkt me...succes!!!!

flops?
zoiets heet sysex: system exclusive files,je kunt via je midi al je geluiden dumpen naar je sequencer en weer terug,ook is er een pc-editor waar je patches mee kan versturen en opvragen,dit werkt alleen niet als je die ms2000 patches wilt dumpen op je synthje,want dat zijn sysex files...

Origineel geplaatst door Christov
aha handig om te weten, wou er eventueel ook een aanschaffen

weet geen fuck van synthese of midi af maar dat meot te leren zijn.....

alles is te leren,'k heb zelf ook nog niet zo heeel erg lang hardware,maar die korg is een goede aanschaf trouwens,afhankelijk van hoe je werkt en wat je met je hardware wilt bereiken natuurlijk...(en je budget)
anders heb ik eventueel wel wat tips waar je even op moet letten voor je een apparaat aanschaft... just pm...(anders word et zo offtopic)

Origineel geplaatst door Christov
pb...

maar overigens heb je zon ding niet om zelf geluiden te maken?!

hahaha,zou niet best zijn als ik dat niet zou doen,maar de vocoder werkt wat ingewikkelder dan een synth patch (is mijn mening) en dan zijn de presets een aardige aanvulling om vanuit verder te werken,wat ik ook vaak met patches doe voor synths,ik gebruik ze als basis,ze zijn ook handig om even te spieken hoe je een bepaald geluid nu eigenlijk maakt...

en nu staan er alleen nog maar eigen sounds in mijn korg...dus...

Ik wilde alle MicroKorg gebruikers wijzen op het programaatje "MS200 syxplorer" dat te vinden is in de files sectie van de microkorg Yahoo group.
Met dit handige programaatje kun je sysex info van de MS2000/MicroKorg beluisteren zonder dat de hele banken meteen op je instrument worden weggeschreven.

groet

Tom

lukt niet:(

lukt niet:(

Wow dit is al een oude topic maar vond hem bij google..

Op een of andere manier lukt het me niet om een acount te krijgen. :S zou iemand mij 't willen mailen? of hier een goeie link willen plaatsen?

alvast bedankt!

Back