An Am/psybient song

Dozart

Ouwe rot
Wie wil naar mijn nieuwste track luisteren?

Het verhaal is als volgt:

Last night a group of extraterrestrial beings visited me in my bedroom. They woke me up, and before I had time to realise what was going on, they took me with them on board to their spaceship. A moment later I was flying through the Universe! They showed me their realm of being. As a souvinir, they've installed this song onto my brain to work it out for the people on earth to reach a moment of cosmic relaxation.
By the way, I have no fucking idea what 'Saywii' means!

alien_finished_by_b1ackrain-d5vpnnr.jpg

Benieuwd naar jullie commentaren. :)

Stijl: ambient/psybient.

https://soundcloud.com/ron-dz/dozart-saywii#t=0:01

Last edited by a moderator:
heel erg mooie track, heb ervan genoten, maar staan die vocals niet IETS te luid ?

Ik heb ook een gelijkaardige ervaring gehad ooit.. Ik zweefde door het raam naar hun moederschip. En daar lag ik op een operatietafel.. Ik kon niet bewegen of schreeuwen.. En toen legde een alien zijn vinger op mijn voorhoofd en ik werd heel erg rustig. :maffia:

Ik sta er een beetje ambi(ent)valent tegenover. De begeleidingsmuziek(toon) is erg relaxed en vind ik mooi, maar die stem... Ik weet het niet. Als je het een beetje humoristisch bedoeld is het wel geslaagd denk ik, maar dan duurt het te lang. Als het wel serieus is bedoeld zou ik 'm toch een oktaaf lager laten "zingen" en het dan maar geinspireerd op Indiase muziek noemen en niet op aliens. Eens met Gloomer dat de stem wat te luid staat. Wel een mooie tekening.

Dank jullie!
Ik heb de vocal wat zachter gezet...
Vocal ook een klein beetje iets natuurlijker laten klinken door de throat-lenght ietsje terug te schroeven, en nog wat te draaien aan wat knopjes hier en daar.

Ik sta er een beetje ambi(ent)valent tegenover. De begeleidingsmuziek(toon) is erg relaxed en vind ik mooi, maar die stem... Ik weet het niet. Als je het een beetje humoristisch bedoeld is het wel geslaagd denk ik, maar dan duurt het te lang. Als het wel serieus is bedoeld zou ik 'm toch een oktaaf lager laten "zingen" en het dan maar geinspireerd op Indiase muziek noemen en niet op aliens. Eens met Gloomer dat de stem wat te luid staat. Wel een mooie tekening.

Mee eens,of tracht een andere stem te proberen om ambient te combineren met een klassieke stem of een koor kan ook in dit geval,of met verschillende vocalen.

Met verschillende vocalen, hoe bedoel je dat?

Anyway, kan verder aan die stem niet zo veel veranderen. Qua autotune-instelling is dit de optimale instelling.
Op een lagere toon (-3) klonk het ook wel grappig. Alleen dan gaat de drama er een beetje uit of zo. Dat vind ik ook weer zonde. Het klinkt dan nog een stuk rustiger (de gehele track met alle sounds moet dan immers omlaag).
Ben zelf qua sound eigenlijk wel tevreden wat die vocal betreft.

idee vind ik erg leuk, maar de vocal is veel te veel naar mijn mening,

Dingen die ik anders zou doen:
Het zou mooier zijn als je die vocal af en toe erin laat komen, let er dan ook op dat die niet vals is, want op sommige momenten is deze echt enorm vals in je track nu. Als je daarna de rust in je track hebt gecreeerd door de vocal slechts af en toe naar voren te komen (wat die vocal daarna ineens veel sterker zou maken kwa beleving ipv een gimmick van luister eens naar mijn nieuwe plugin) dan heb je de ruimte om de accenten in je track naar voren te laten komen, dat kan op vele manieren, maar zoals jij het nu hebt opgezet zou het mooi zijn om opzwellende pad akkoorden op specifieke momenten de track in te laten rollen.

Luister maar eens op youtube naar: heroes original theme.
Heeft veel weg van de sfeer in jouw track en ik denk dat de ideeen in die track heel goed door te voeren zijn op jouw track.

Dat zou een moment van heerlijke inspiratie compleet om zeep helpen zijn...
Het is spontaan zo ontstaan hè. Niet het product van een of ander pluginnetje haha.
Anyway, bedankt voor de aanreiking evengoed.

Zal 'm later vandaag nog eens even op -3 laten horen. Dat heeft eigenlijk ook wel wat.

Hier 'm 3 semitones lager. Vind ik zelf eigenlijk ook wel oké klinken.

https://soundcloud.com/ron-dz/dozart-saywii-3

Weet zelf nog effe niet wat ik nou beter vind. Dus: wat vinden jullie? :P

Klinkt nu echt als een grammofoonplaat op een te laag toerental gespeeld.Dan nog liever het eerste.Ik hoor nu alles in slow motion stijl.
Maar als je nummer echt op die zangstem gebaseerd is,dan zou ik terug grijpen naar het eerste.
Kan het vergelijken met bv. dat heel dure audio systemen soms slecht kunnen klinken,gewoon dat je bezuinigd op de boxen.In jou geval vind ik bezuinigd je nummer gewoon met die stem,want voor de rest vind ik het wel hebben.

LOL.

Njah, ik hou ook maar gewoon de originele idee aan idd. :W Zie nog wel wat ik ermee doe. Tijd voor wat nieuws weer voor nu.

Thanks, Gloomer! Heb 'm ook nog wat aangepast hier en daar. Wat stukjes eruit. Wat dingetjes opnieuw gedaan. Maar nu issie wel af, en zo houd ik 'm nu ook!

erg mooi, voor 2 minuten,
maar daarna moet er of meer rust (minder stem), of meer dreiging / drums / destructie / kiest u maar :)

Heerlijke sfeertje. De alomtegenwoordige vocal stoort mij in het geheel niet, lekker Shponglesk. De track is wel een beetje te lang. Nadat je die paar synthtonen (tegen de vijf minuten aan) hebt laten klinken, verwacht ik wel iets meer elementen. Het voelt nu te veel als een intro naar iets wat niet komt. Drums en/of ritmische plingeltjes zouden niet misstaan. Al is dat wel met een oneindig aantal minuten Shpongle in het achterhoofd. :)

En anders gewoon de track inkorten, en dan niet met zo'n flauw einde als nu.

Back