3d printen knoppen?

synthpc

Stamgast
Heeft er iemand ervaring met het 3d printen van knoppen voor synths?

Ik heb een synth waar mijn aan en uit knop verloren is.....maar ik kan nergens spare parts krijgen.

IMG_20170501_160847.jpg

kleur is in t echt minder rood dan op de foto.

ik vind die 3D geprinte dingen er meestal heel lelijk uitzien.
ik zou dan liever iets zoeken die toevallig past en er in het ergste geval anders uitziet, maar nog steeds mooi glad plastic ipv een mat en reliefrijke 3D geprinte vervanger.

goed voor mechanische onderdelen, dat dan weer wel.

Ik heb bij Shapeways wel eens knoppen laten printen die ik zelf gemodelleerd heb in CAD (mijn werk), werkte prima hoor. Ik had er een groefje in gemaakt waar een M3 moertje in paste, zodat je de knop met een stelschroefje op een gladde as kon monteren.
De truuc is wel dat ik ze met SLA (een vloeibare hars die uitgehard wordt met een laser) heb laten maken, en niet met SLS (poeder) of FDM (met filamenten), die laatste twee zijn niet zo nauwkeurig, en die knoppen vind ik er zelf niet zo mooi uitzien (tenzij je ze schuurt plamuurt en spuit).

Zoals hier al gezegd: in plaats van schuren/plamuren/spuiten kan je FDM prints ook glad krijgen door ze heel eenvoudig in acetondamp te laten reageren.

Webshops die dicht zijn. Ik blijf het vreemd vinden. Of ik snap het niet.

De tekst "If this is your domain please contact us." suggereert dat de provider de webshop uit de lucht gehaald heeft. Als dat aan het einde van de maand gebeurt kan dat te maken hebben met dat ze een of andere maandlimiet overschreden hebben. Kan ook zijn dat ze gehackt zijn en preventief uit de lucht gehaald zijn.

De tekst "If this is your domain please contact us." suggereert dat de provider de webshop uit de lucht gehaald heeft. Als dat aan het einde van de maand gebeurt kan dat te maken hebben met dat ze een of andere maandlimiet overschreden hebben. Kan ook zijn dat ze gehackt zijn en preventief uit de lucht gehaald zijn.

Had ik gemist. Lijkt er op dat er niet betaald is. Maar dat is een aanname van mij nav dat eigenaars door webhosting gevraagd wordt te contacten.

Maar was eigenlijk grappig bedoeld van mij. Komt omdat een andere webshop waar ik veel bestel al 2 weken op maintance staat. Ook vreemd maar dat allemaal terzijde.

Anyway on topic:

Hoe werkte dat met die ax60? Moet je dan met een cad programma in de weer? Of kan het met foto's opsturen en maten? Dat eerste lijkt mij iets te omslachtig. Althans ik word al moe/lui als ik er over nadenk.

Of kan je dat ergens in nl goedkoop 3D laten scannen? Of stuur je er 1 op naar de maker? En wat kost zo'n geintje?

Dank!

Back