Geen lagere octaven met korg sq1

connected

Stamgast
Waarom kan ik geen lagere octaven spelen met mijn korg sq1?
Had een beatstep sequencer aangesloten op mijn volca kick daarmee kon ik lagere octaven spelen. De korg sq1 past beter in mijn set up die aangeschaft maar tot teleurstelling krijg die niet in de lagere octaven met mijn volca kick aangesloten met midi

Blijkbaar kan dat dus niet met een sq1 . Nu maar mijn oude beatstep gebruikt werkt ook eigenlijk prima met mijn volca kick

Had hem destijds gekocht om mijn Yamaha cs 5 mee aan te sturen ( Hertz./Volt) en had ook maar een bereik van 3 octaven , dus om een sequence te maken met de laagste octaven was hij ongeschikt en daarom ook de reden dat ik hem na twee dagen heb geretourneerd . Ik denk wel als je er toestellen met Volt /oct mee aanstuurd je een bereik van 5 octaven hebt
btw de leystep van Arturia werkt wel op alle octaven met de Yamaha cs 5 / Korg ms 20 ed

Je hebt voor Hz/V een aantal standaarden die qua octaven uit elkaar lopen. Vandaar dat je Yamaha dus niet alle octaven pakte. Je kunt een passieve voltage divider gebruiken maar het is extreem raar dat het niet instelbaar is op de SQ-1.

Ik begrijp alleen het verhaal over lagere octaven niet...gaat dat niet over MIDI?

Back