Lekkere trance clap..

Thomazz

Decibel Device
Ik ben opzoek naar een lekkere trance clap, zo een lekkere met reverb.
Ik heb het zelf al geprobeert te maken maar dat word niks.. iemand die er toevallig nog een heeft liggen?

:biertje: voor degene die er een heeft en hem met mij wil delen :)

Ik krijg de reverb niet lekker ingestelt in reason.
Als je er een soort van whoosh aan geeft dan klinkt het te computer achtig.

In reason? Ik weet niet wat reason aankan want ik heb er nog nooit mee gewerkt. Maar ik neem aan dat het moet mogelijk zijn. Al weet ik niet wat de beperkingen zijn. Kan je niet EQ'en, klanken stapelen, pitchen. Reverb ontdoen van teveel laag, teveel feedback en wa weet ik nog allemaal. Doe het eens in Fruity, render een WAv knip en plak en sleep em dan in Reason? Da moet wel lukken

Ik snap wel wat je bedoelt. In Fruity lukt het me ook wel, maar niet echt zoals ik het zou willen.. Ik heb er thuis wel een paar goeie liggen dus als je wat moet hebben dan moet je maar ff mailen ofzo.

ksnap niet echt wat je bedoel met computer achtig. waarschijnlijk moet je gewoon leren met software/hardware om te gaan. geduld is een schone zaak. met hardware kan je het ook niet opeens wel. maar goed, een tip om een lekker clap te maken:

doe het zo: clap -> reverb -> compressor.

waarom een compressor op het einde? om een langere tail te maken, zonder dat je mega veel reverb erover hoeft te doen. te veel reverb maakt het te wollig. een clap moet niet wollig zijn maar lekker snappy vindt ik altijd.

Eventueel nog wat eq erover om wat meer meer mid/ mid-hoog erin te doen. experimenteer wat met de instelling en al gauw krijg je een lekker clap. dit is by the way geen gouwe regel want niet bij elke clap zou ik een compressor gebruiken. vertrouw op je gehoor zou ik zeggen, en niet te veel reverb!!!

Zoek als eerste naar een goede basis clap voor trance. Bij de wat je tegenwoordig standaard trance noemt is dat een clap met een redelijk lange release (lengte), heb het dan nog niet over de reverb.
Meestal zit er ook een lichte distorsie in de clap, is dit nog niet het geval, kan je dat toevoegen in reason.

Daarna komt de reverb. je moet idd werken met clap -> reverb -> compressor. Stel de compressor zo in datje als de sample begint je een ferme vrij droge clap hoort en paar milliseconden later pas de reverb. Zo zou het wel moeten klinken.

Denk er wel aan datje zonder goede clap dat speciaal in dát nummer past, nooit een vette clap kunt maken.

Ik maak ze altijd in een jv1080 met een gated reverb erop.
De gate aanpassen aan de snelheid van de track et voila.:)

Wat ook lekker klinkt is reversed gate, dit zit in de CS1x en dat klinkt ook leuk geeft een beetje het pomp idee

er zijn een aantal op impulse gebaseerde reverb vst plugins, dan laad je een file in die alle reflecties van een bepaalde kamer bevatten...kan je ook hele leuke dingen mee doen..voer gewoon impulse en reverb in google in en je vind het vanzelf! succes

Re: Lekkere trance clap..

Origineel geplaatst door Thomazz

:biertje: voor degene die er een heeft en hem met mij wil delen :)

Dit houdt dus in dat ik nog een biertje van je krijg ;)
Of eigenlijk 30...*hipz*

Ik denk dat een gate of veel predelay op de reverb idd de keywords zijn voor een vette tranceclap. Cs1x kan dat idd maar je kan immers geen andere geluiden processen met die reverb. Of je moet de claps uit de cs1x gebruiken, maar die klinken niet echt goed. En wat al gezegd is het hoog (voor zover dat in een clap aanwezig is) weghalen. Op internet zijn zat standaard clap te downloaden die je op kan fokken. Ik denk dat je of aan de verkeerde parameters draait en knutselt. Het moet echt niet zo moelijk zijn.

ik heb voor 500 GULDEN een tienpak sample cd's gekocht van E-labs...meer dan 17000 samples, ik heb MEER dan genoeg claps..zal binnenkort wat online zetten

Is het toch niet een applaus van een 17000 koppig publiek?8o)

.............moet ik daar nou op gaan reageren...

blijkbaar wel:

het zijn loops, in tempo ge-ordend en alle elemente uit de loops als kicks snares hihats enz enz staan er ook op..10 cd's ook nog op stijl ge-orienteerd.

clap

clap

Yo me de frog hier he keb is in mijn folders van akai gezien in deze twee vond ik nog als je recycle hebt of ander sx of wave lab kan je hem naar u zin doen klinken. Of anders stop je hem in een sampler als je die hebt beetje creatief zijn en je vind wel de gepaste clap.:okdan:

Re: Re: Lekkere trance clap..

Re: Re: Lekkere trance clap..

Origineel geplaatst door Syntagma
Dit houdt dus in dat ik nog een biertje van je krijg ;)
Of eigenlijk 30...*hipz*
ey joh, 24 + 29 en 25 + 30 zijn hetzelfde, dan worden et er dus 28 :mega:

Back