Collin Benders 50.000 $ modulair setup.

Ach die 4*4 muziek is misschien wel nieuw voor hem. Wordt er ook niet opgewonden van. Kind van 18 met reason maakt dit ook.

Maar boeien wat ik vind.

ja, met reason idd.

maar dat is niet live voor een volle zaal en dan (al dan niet voorbereid) on the spot deze muziek performen. dat is nieuw.

ja, met reason idd.

maar dat is niet live voor een volle zaal en dan (al dan niet voorbereid) on the spot deze muziek performen. dat is nieuw.

Nope Monopoly van dit forum doet dit al jaren

Dit heeft al weinig meer te doen met loopjes en noodles.:

Komt zelfs in de buurt van klassieke muziek en symphonische rock uit de jaren 70.

Beetje kazige blote billen dronenoodles wat die Colin maakt. Kan er niet warm van worden.

Ik ben niet jaloers maar ik vindt het kil en gruizig klinken en het doet me niks. Er is er een hier op het forum from the westcoast die me ieder keer weer verbaast met z'n lekkere tracks die mij wel wat doen.

ok er zijn er wat meer dan. gelukkig maar.

ik vind het interessant dat deze electronische muziek, die toch abstracter ontstaat dan laten we zeggen een gitaar liedje. Het grote publiek heeft geen flauw idee hoe house etc gemaakt wordt, welke kennis, technologie etc daar achter zit. op dit gebied valt er nog veel te winnen.

maar nu gebeurd dat opeens on the spot, en je hoort duidelijk zijn gevoel voor compositie en harmonie. Hij heeft als componist een eigen signature en vind het veel raak vlak hebben met zijn eerdere werk, compositorisch dan. maar dan met een complexe complete noodlebar. de gemiddelde huisvrouw denkt: zo die heeft er verstand van want ik begrijp er niets van maar ik kan er men konijnendans op doen kaassouflé HOI.

En zoals hij vroeger muzikanten instructies gaf doet ie dat nou gewoon aan modules.
Minder gezeik. Tactische zet! En hij heeft ook wel een beetje alles uitgespeeld met muzikanten..

alleen ik deel de mening als het op smaak aan komt. Het klinkt steriel ofzo idk. blank.
leuk om te analyseren wat er gebeurd maar soundwise ligt het niet aan mijn kant van het muzikale spectrum. #boeie

Aan de weinig positieve reacties hier ben ik erg benieuwd wat iedereen maakt.
Damn!

Ik vind het tof, hij laat mooi zien hoe hij steeds verder komt met zijn modulaire systeem. Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik altijd moeite heb om dingen af te maken en veelal blijf steken in klooien met geluid. Des te meer waardeer ik mensen die dingen afronden of experimenten gewoon opnemen en met de buitenwereld delen.

Of het je ding is of niet is een tweede, het is natuurlijk makkelijk roepen van de zijlijn.

Ik heb gisteren Colin Benders live gezien op Awakenings en het was supervet. Veel epische arps, maar ook harde zaagtanden techno. Hij stond echt te rocken, hulde!

Vet hoor, en knap dat hij alles weet te vinden in het schemerdonker. lekker soundje.. Het is ook weer eens wat anders dan de dj met z'n usb stickje in de Pioneers en z'n handjes in de lucht.

Alleen qua presentatie is het vrij onaantrekkelijk, er is praktisch geen interactie met het publiek.. Als de mensen waren weggelopen zou hij niet hebben gezien dat hij voor een lege zaal stond :)

Welke interactie met het publiek is er nodig dan, de beste man is lekker volop bezig met muziek maken....
Als hij andersom staat zie je er helemaal geen klap van lijkt mij.
Er zit ook een hele vj show bij die interactief is met wat hij ter plaatse doet. Super strak, mooie ontwikkeling.

Ja moet zeggen dat dit wel heel goed gedaan is. Hoe ga je ook rookkanonnen bedienen als je niet weet wanneer de drop komt, best lastig. Zou het echt allemaal live zijn? Respect hoor.
Maar vind ook met je rug naar iedereen toe wel beetje vreemd, zeker voor hem zelf, je wil toch kijken hoe de zaal reageert? Maar zou ook niet weten hoe je dat oplost. Een draaiend plateau misschien? :)

Welke interactie met het publiek is er nodig dan, de beste man is lekker volop bezig met muziek maken....

Nouja, op de vibe van het publiek inspelen lijkt me toch wel handig... Nu kijkt het publiek een uur lang naar zijn rug terwijl hij voor een kast staat met een zooi knoppen en kabeltjes..

Back