Collin Benders 50.000 $ modulair setup.

De hele tijd achter je modular zitten op een podium is ook een show maar dan een hele saaie :gaap:

..vind ik dan hoor. ieder z'n ding, vrijheid blijheid

het is weer een beetje zoals vroeger in de kerk naar het kerkorgel luisteren

Jij heb dus nog nooit live met een modular gespeeld.
IDD wat Brz zegt je gaat er in op en je heb geen oog/tijd voor het publiek.

Met je rug naar het podium als een telefooncentralebediende gaan staan is gewoon niet rock & roll. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Keith Emerson die ook met z'n modular het podium op gaat maar dan wel op z'n klavier gaat staan achtertevoren spelen

Keith_Emerson_%26_Moog_15May10.jpg

Die man veranderd geen ruk aan zijn patches.
Saaie rock artiest man.

:doei:

Jij heb dus nog nooit live met een modular gespeeld..

Ik zou zoiets ook nooit doen omdat het gepruts aan modulaire systemen mij geen ene ruk boeit

..gasten als Keith Emmerson boeien mij wel omdat die waanzinnig keyboard kunnen spelen

..gasten als Keith Emmerson boeien mij wel omdat die waanzinnig keyboard kunnen spelen
dit maakt het een stuk duidelijker....
als toetsenist ben je een onderdeel van een geheel...
wat weer wat ruimte voor wat individuele show elementen schept en dat mag je wel verwachten bij een band imo
met in je eentje performen ligt alle nadruk op jou.....
echt veel ruimte om show element toe te voegen is er dan vaak niet

@Mono-Poly komop niet zo serieus joh.... ik zwets er ook maar op los ;)

@Leo wat er mis is met glam rock.... ALLEMAAL MANNEN IN VEEL TE STRAKKE BROEKEN MET MAKE UP!
Deze is dan ook speciaal voor jou Leo :D
cropped-33.jpg

Ik geef toe dat ik best wel lol had met mijn reacties
Ik begrijp ook dat het hele modulaire verhaal voor sommigen een serieuze aangelegenheid is
waarbij soms hele jaarsalarissen in verdwijnen (zie topic titel)
Dat is wat het in mijn ogen juist zo grappig maakt

Beetje gein op het forum af-en-toe kan ook geen kwaad maar ik zal er nu over ophouden
het is niet mijn bedoeling om te trollen

kijk s naar die foto van keith emerson en dat chagrijnige smoel - hij vindt er zelf ook geen ruk aan hoor.

rot op met je kiss :D dit zijn mijn helden!

en natuurlijk zijn er heel wat muzikanten en bandjes snel op die kar met make-up gesprongen, tot aan de meest commerciële rommel toe (sweet, slade, gary glitter, mud, de lijst gaat maar door) en hebben heel veel goede en minder grote bands hun glam periode gehad, totaan de rolling stones toe, en lou reed en iggy pop natuurlijk, toen ze naar Londen kwamen, maar voor mij is glam: bolan, bowie en roxy music. en die 3 betekenen minsten zo veel voor de hedendaagse muziek als bv kraftwerk ;) om maar s wat te noemen.

Attachments

• glam1.jpg
    glam1.jpg
    5,8 KB · Bekeken: 128
  • glam2.jpg
    glam2.jpg
    10,8 KB · Bekeken: 137
  • glam3.jpg
    glam3.jpg
    7,5 KB · Bekeken: 132
Om even op een eerder bericht in te pikken: er is niks mis met muziekrecensenten, die hebben we nodig. Wat we niet nodig hebben, zijn slechte muziekrecensenten. Zo van die nare ventjes die a) hun vak niet kennen (voorbeeld: man vond Ben Harper er maar wat lui en saai bij zitten met zijn gitaar op zijn schoot ipv recht te staan. Was een lap steel...) of b) het toch krampachtig beter moeten weten dan het publiek (voorbeeld: knetterend goed concert maar de journalist o o o die had in zijn rijke ervaring natuurlijk al beter gezien en vond het maar matig en moest dus even onderstrepen dat het publiek het dankzij hun onwetendheid nog wat vond hoor).

Maar een recentie door iemand met verstand van zaken, die de dingen concreet kan benoemen en als hij al beter gezien heeft ook naam, plaats en motivatie meegeeft vind ik prima. Zelfs wanneer ik het er niet eens mee ben.

Ik denk dat van het optreden van Adamski een uitgebreide podium act werd verwacht. Misschien dachten ze dat Seal erbij zou zijn?!?! Who knows? Vergeet niet dance acts stonden relatief nog in de kinderschoenen. Daarom denk ik dat het beter was geweest als z'n gig tijdens een clubavond werd ingepland en niet als hoofdact op een doordeweekse dag. Sowieso zou ik niet voor de podium performances van een dance act gaan maar puur voor de muziek.

Back ontopic: $50.000 voor zijn modular....
Weet je wel wat ie met z'n modular bespaart ten opzichte van zijn vorige (grote) projecten?
Met nog een paar van zulke gigs dan heeft ie het lang en breed eruit. Plus hij kan het elke dag terug in zn studio zetten en ermee pielen wanneer ie maar wilt. Dat doe je niet zo snel met een volledig orkest. :)

@Leo: ik zal het maar bekennen van 1979 tot 1985 heb ik veel naar KISS geluisterd.....

Jaren terug had ik techno gigs die ik deed met een rack van 3 Nord Modulars, 12 slots voor patches simultaan. Daarvoor stond ik met een ARP 2600 live te patchen.

roland.jpg

Ik vind wat Collin hier doet gewoon erg goed. Wat het kost buiten beschouwing latend.
Ik weet wat het is om op zo'n manier live te staan pielen. En in Nederland zijn er meer van deze musici, want zo noem ik ze. Zoals Mono Poly enz.

Ze hebben lef!

Alleen die beats, tja, dat is niet meer mijn ding :)

fijn dat er nog een plek is waar je een foto van jezelf kwijt kunt :D

ik vind zn beats niet zo tof en dat lullen op het podium is errrrrrrug ongemakkelijk ghehe
maar ik vind zijn harmonische benadering wel heel erg fijn

Over twee weken ga ik hem zien op Wildeburg.
Qua sound vind ik hem niet zo heel spannend, maar zijn gevoel voor melodie, opbouw en structuur maakt veel goed.

Back