Collin Benders 50.000 $ modulair setup.

Dank je:)
Uit plichtsbesef post ik wat lompe luchtigheid om de balans niet te ver naar kneiterserieus narcisme te laten overhellen.
Goed dat je er even naar gezocht hebt en onder de aandacht hebt gebracht.
Soms speelt mijn werk zich zo geruisloos af op de achtergrond..
Ook ik kan soms wel wat erkenning gebruiken:)

Fijn, iedereen blij.

Waar het mij om ging is dat ik het leuk vind hoe modular trendgevoelig is.
In het tijdsbeeld komend en gaand. Maar ook de kruisbestuiving tussen de
analoge en digitale wereld. Spannende modules zijn/worden ontwikkeld.

Helemaal mee eens
Ik ben zelf net aan de eurocrack begonnen en t bevalt me prima moet ik zeggen

Ik denk dat het een trend is die wel weer overwaait
Modulaire systemen zijn groot, zwaar, duur, onhandig en klinken vaak niet eens zo goed
Het staat natuurlijk wel stoer om knopjes draaien en kabeltjes te trekken achter zo'n ogenschijnlijk ingewikkeld apparaat maar dat is maar show
Ze zijn ook de voorloper van de synthesizer
Als je de evolutietheorie in ogenschouw neemt is er maar één weg en dat is vooruit

Ik denk dat het een trend is die wel weer overwaait
Modulaire systemen zijn groot, zwaar, duur, onhandig en klinken vaak niet eens zo goed
Het staat natuurlijk wel stoer om knopjes draaien en kabeltjes te trekken achter zo'n ogenschijnlijk ingewikkeld apparaat maar dat is maar show
Ze zijn ook de voorloper van de synthesizer
Als je de evolutietheorie in ogenschouw neemt is er maar één weg en dat is vooruit

Ik heb zelden zo'n waterdichte onderbouwing van een standpunt gelezen.
Hulde!

Ik heb zelden zo'n waterdichte onderbouwing van een standpunt gelezen.
Hulde!

Dank :)

Voor mensen die even de weg kwijt zijn, zoals Colin Benders die na een groot succes als trompetist nu met z'n rug naar het publiek wil staan, is het natuurlijk een mooie manier om in te vluchten. Ik hoop dat het van tijdelijke aard is en hij zich er niet helemaal in verliest.

Volgens mij heeft die man passie voor waar hij mee bezig is, en zijn er mensen die het graag zien en horen. Prima toch?

brz, je bent zelf een trol.
ik geef alleen maar mijn mening
..en goed onderbouwde zelfs
dat ik het anders zie als de meeste forumgangers, die ik overigens hun mening gun, maakt mij dat nog geen trol

Bericht door een moderator:
Zullen we dit stukje maar gewoon overslaan en weer ontopic verder gaan? :luv:
(stille hint)

MO is een trol....verder niet op ingaan.

Ik denk dat je gelijk hebt, wat t trollen betreft, maar geeft toch niet? Want het is ook wel n mening war iets in kan zitten. Ik ben ook al 3 of 4 keer stijf aan de modulair gegaan om er weer van terug te komen, en dan toch weer... en dat heeft inderdaad te maken met hoe je op sommige momenten rationeel naar je eurotackje zit te kijken. Want ik ben helegaar geen muzikant, maar als je je ff laat gaan staat er wel voor 20k aan euro en dan moet je nog zelf gaan patchrn.

Overigens vind ik die kyteman modular dingen ook niet zo spannend qua sound. Rek is vooral heel veel en heel duur, macbeth verbos etc maar ik hoor het er niet aan af. Zonde van de modular eigenlijk. Met n quasimidi raven kan je ook motives en patterns genereren en muten en zo. Ben je 300 kwijt.
Wat ik wel hoor, is een echte muzikant. Het klopt en is echt muzikaal, melodieus en noem maar op.

Maar als cb dit wil doen, in plaats van de trompet waarom niet?!

Zet ik wel gewoon een oude plaat van marty op, nog goud ook

In het begin vertoonde ik wellicht gedrag dat op trollen lijkt maar nogmaals, dit is niet mijn bedoeling. Ik ben een beetje verbaasd over de fascinatie van velen met een achterhaald iets als een modulair systeem.

De ontwikkeling van de synthesizer is ooit begonnen met de modulaire systemen. Dit is een forum over synthesizers dus zou je verwachten dat discussie hierover wenselijk zou zijn. Modulars verdwenen al snel op de achtergrond toen synthesizers succesvol bleken te zijn.

De ontwikkeling heeft de laatste decennia niet stil gestaan. Halverwege de jaren 80 kwamen er digitale synthesizers, begin jaren 90 analog modeling en natuurlijk de opkomst van de softsyths. misschien is de terugval op de oersynth wel te verklaren doordat er een einde lijkt te zijn gekomen aan de ontwikkeling van de synthesizer..

..of is er nog toekomst?

Ja nu krijg ik natuurlijk alle atavistische modular liefhebbers over me heen.. nou, kom maar op dan :)

welnee, je moet er gewoon niet zo zwaar aan tillen.

als voor jou de ratio werkt, dat de modular achterhaald is en daarom niet interessant, vooruit dan maar.
persoonlijk vind ik dat een rare, kortzichtige manier van ernaar kijken.

(die er onder andere toe heeft geleid dat bijvoorbeeld met de komst van de eerste fm en romplayers, de achterhaalde analoge synths massaal bij het oud vuil werden gezet.)

de nord modular was een aardig succes en heeft duidelijk gemaakt dat er ook interesse bestaat voor die manier van synthese bedrijven. en intussen toont de wildgroei aan eurorack fabrikanten en het gemak waarmee hun (stilzwijgende) prijsafspraken overeind blijven, dat in een behoefte wordt voorzien.

dus nu begin ik toch te vermoeden dat niet iedereen zoals jij denkt.

Ik snap het hele gezever niet. Als mensen iedere maand een nieuw treintje voor hun modelspoorbaan kopen hoor je toch ook niet dit soort kul-argumenten? Of een oude postzegel waar je niet eens een brief mee kunt versturen in de tijd van e-mail en WhatsApp?

Nee stel dat je eens per ongeluk met je hobby of erger nog voor je beroép ergens op een podium moet gaan staan met je zorgvuldig opgebouwde modular collectie terwijl je ook gewoon een geweldige Tyros had kunnen gebruiken die:

- meer polyfonie heeft
- betere effecten
- een fatsoenlijk keyboard
- samples
- drums
- variaties
- ingebouwde patterns
- een miljoen miljard routings dus bijna een modular maar dan zonder touwtjes waar je toch alleen maar over struikelt

Waar ik me wel aan erger is het gebrek aan muzikaliteit van veel dingen die ik van veel modularhobbyisten of zelfs tijdens optredens hoor. Zo wel qua klanken als qua harmonie. Geef die mensen gewoon een Virus met wat arpeggiopresets en een klavier.

Back