Loop vast met een Waldorf Blofeld

MasTering

Stamgast
Iemand een oplossing. De Mix (1,2,3,4) knoppen van een Waldorf Blofeld reageren niet correct. Ze springen de hele tijd heen en weer. Ik ging er eerst van uit dat het een midi conflict is maar ook zonder midi input of usb blijven ze nog springen. De MIDI instellingen staan correct en ik zie niet wat ik nou vergeet.

Slechte encoders? Elke knop een paar keer flink heen en weer draaien helpt misschien.

Inderdaad dat, is een bekend probleem bij de Blofeld helaas. De mijne verspringen niet maar reageren soms wel soms niet. Je schijnt ze schoon te kunnen maken maar of dat wijs is weet ik niet. Er is wel t een en ander over te vinden op t forum ook: Blofeld Encoders

Tijd niet gebruikt? Mijn q rack doet dit ook. Waldorf zei dat je idd veel heen en weer moet draaien om ze weer normaal te krijgen en dat werkte. Als ik mij goed herinner hadden ze het over zelf reinigende encoders.

De Blofeld is niet meer (prettig) bruikbaar dus wat is nu handiger? Om de Blofeld terug te sturen of andere / betere Encoders door een derde partij te plaatsen.

Back