nou gisteren dus moloko in 013 gezien... als voorprogramma GusGus, het ijslandse kunstemakers-collectief die met "VIP" een van de allerbeste vocale house platen ooit heeft gemaakt, maar soms ook vrij weird zijn...... ik vonnut lekker...lekker electronisch met een leipe zanger en zangeres..prima combi...
toen moloko, de eerste 2 nummers was nie best..... ongeinspireerde slaggitaar-met-disco-beatje liedjes.......daar vreesde ik al voor...promotie van het laatste album dat ik niet trek...... de druk van de platenmaatschappij om commercieel succes verder uit te melken...maaraaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrr...............gelukkig begonnen ze toen ineens nummers van het 1e album te spelen! en vet ook! al met al was het merendeel van de nummers, denk rond de 80% wel goed tot erg goed..dus ik ben blij.....
over de sound: ik hou meer van de electronische sound van hun eerste album dan van de latere "band" sound met gitaar enzo.....die latere sound is ook veel "voller" waardoor het idd nogal eens rommelig en vol kan klinken..bij de nummers van het eerste album is het veel minimaler en electronischer, komt imho veel beter en strakker over.....
1 van de keyboard gasten zat er overigens een paar keer gigantisch naast te spelen, dat niemand zoiets hoort...oei als james brown de bandleider was had ie behoorlijk wat dollars op tafel mogen leggen.... verder koel: als disco-freak hoorde ik toch echt wel HEEEEEEEEEL veel referenties aan oude disco-classics voorbij komen, dat was wel erg vet om te horen....denk bv aan de moddervette baslijn uit "love honey, love heartache" van man friday enzo..ook veel D-train achtige sounds.....ze weten blijkbaar nog steeds wel waar abraham de mosterd vandaan haalt...er werd ook een house nummer gecovered, wat ook erg succesvol gedaan werd....de juno106, nordlead en moog prodigy deden goed werk met deze disco kneiters..vooral de sounds van de nordlead vielen me op, echt lekkere oude disco en funk stuff kwam daar uit.....verder zag ik een hammond, een triton, een novation en een laptop met logic die met de nummers meeliep....
al met al was het een goed concert!
Olaf