moloko

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

EDP

elke dag pannekoeken
in navolging van mijn depeche mode thread:

ligt het aan mij of is moloko gewoon zwaar stoer?

gister heb ik ze gezien samen met guido(stickx) in de hmh, en jezus wat een relaxte groep zeg en dat kind heeft echt een enorme kracht in haar stem.

dussuh weer een potentiele nobelprijswinaar als het aan mij ligt

Heb ze ooit op Roskile gezien en toen hadden ze hun dag niet. Maar supergroep IMHO.
Alleen hun laatste CD is jammer genoeg helemaal kapot gemastered.

Redelijk....

Redelijk....

@EDP, 'k was er gisteren ook bij, maar ik kan je enthousiasme niet helemaal delen. Aan de zangeres kan het niet liggen, die is inderdaad zwaar stoer, maar ondanks de geweldige soundsystem was het vaak een brij van geluid ze produceerden.

Geen spijt dat ik gegaan ben, maar ook geen concert wat in de boeken kan.

Re: Re: moloko

Origineel geplaatst door mjk303
ligt het aan mij of heeft EDP gewoon een zwaar goede smaak?

Ligt aan jou...8>

hmm ik heb nog nooit een concert gehoord waarbij alles zo strak klonk. en perfect helder laag. komt door de ruimte ik weet niet waar je stond. maar de plek waar ik stond was het echt prima.

Live vind ik ze helemaal geweldig. Maar op de cd's die ik heb (gehoord) staan een hoop nummers die me niet bevallen. Ik houd wel van experimenteel, maar de manier waarop zei het doen vind ik niet zo...

bij moloko wordt elke CD minder vinnik, de 1e is de beste, die daarna gaat wel, en dan glijdt het af...... maar geloof dat de meeste mensen het precies andersom vinden..enniewee..morgenavond ben ik in 013 om ze te bewonderen, met als voorprogramma gusgus, ook nie te minsten..

Net zoals bij Depeche Mode ligt het wederom aan jou.
Zangeres is en blijft briljant, maar de groep is echt wel over zijn hoogtepunt heen. Als ze dat ooit gehad hebben...
Het klinkt allemaal zo braaf geproduced. Waar zijn de rokerige, afstandse zaaltjes en de bijhorende joints gebleven?
Het ging gewoon dieper. Ik vind hun composities qua opbouw niet echt super. In de helft
heb ik dikwijls het gevoel dat het al gedaan mocht zijn.

Origineel geplaatst door nick nova
Net zoals bij Depeche Mode ligt het wederom aan jou.
Zangeres is en blijft briljant, maar de groep is echt wel over zijn hoogtepunt heen. Als ze dat ooit gehad hebben...
Het klinkt allemaal zo braaf geproduced. Waar zijn de rokerige, afstandse zaaltjes en de bijhorende joints gebleven?
Het ging gewoon dieper. Ik vind hun composities qua opbouw niet echt super. In de helft
heb ik dikwijls het gevoel dat het al gedaan mocht zijn.

braaf? do you like my tight sweater vinnik een van de beste ranzigste electronische funk albums van de afgelopen 10 jaar..... party weirdo, little killer bunnies etc. zijn gewoonweg geniale tracks die aan alle kanten funken...die strijkers-disco achtige dingen hoeft van mij niet zo bij hunnie..maar dat zal ook wel de druk van de platenmij zijn

Ik zag Moloko afgelopen zomer op Rock Werchter Festival (B), en ze waren SUPER !!!
Ze kregen na afloop van het festival dan ook niks anders dan lovende kritieken & werden uitgeroepen tot de beste (of was het een van de allerbeste) groepen van het festival.

Ongelooflijk hoe ze een hele bende toch hoofdzakelijk rock-liefhebbers zo aan het dansen kregen, van begin tot einde.

En Roisin Murphy is zóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó hot... 8~

En die MOOG Prodigy stond daar zo mooi te blinken... (m.i. de bass van 'Forever More')

Origineel geplaatst door olafmol
bij moloko wordt elke CD minder vinnik, de 1e is de beste, die daarna gaat wel, en dan glijdt het af...... maar geloof dat de meeste mensen het precies andersom vinden..enniewee..morgenavond ben ik in 013 om ze te bewonderen, met als voorprogramma gusgus, ook nie te minsten..

braaf? do you like my tight sweater vinnik een van de beste ranzigste electronische funk albums van de afgelopen 10 jaar..... party weirdo, little killer bunnies etc. zijn gewoonweg geniale tracks die aan alle kanten funken...die strijkers-disco achtige dingen hoeft van mij niet zo bij hunnie..maar dat zal ook wel de druk van de platenmij zijn

jezus olaf, als jij constant precies de antwoorden geeft die ik ook wil geven... wat moet ik dan schrijven?

polka polka polka!
gele weven!
de grootste perenboom staat bij mij in de schuur, de tuin heb ik verkocht om een hangslot te kopen.

zie je nou wat er van komt als ik niks te schrijven heb!
;)

Origineel geplaatst door cyan_circle
jezus olaf, als jij constant precies de antwoorden geeft die ik ook wil geven... wat moet ik dan schrijven?

polka polka polka!
gele weven!
de grootste perenboom staat bij mij in de schuur, de tuin heb ik verkocht om een hangslot te kopen.

zie je nou wat er van komt als ik niks te schrijven heb!
;)

Meesterlijke teksten:D

Kon helaas niet naar het concert, maar Moloko is toch wel een van mijn favoriete bands van de afgelopen jaren.

Origineel geplaatst door mjk303
ligt het aan mij of heeft EDP gewoon een zwaar goede smaak?

eigenlijk ben ik veel te bescheiden omdat te zeggen, maar je hebt gelijk:)

Ik heb de eerste (Do you like my tight sweater) op 2LP, en dat is een geniaal album gevuld met ranzige funk en leuke experimenten. Alles wat ze daarna gemaakt hebben vind ik rotzooi. Ik ben ook totaal niet meer geinteresseerd in deze band, en hoef ze ook niet live te zien, met hun bagger van de laatste jaren. Als ik disco wil, dan is Bangkok impact mijlenver boven deze overschatte band verheven. Sorry voor de Moloko fans. :)

nou gisteren dus moloko in 013 gezien... als voorprogramma GusGus, het ijslandse kunstemakers-collectief die met "VIP" een van de allerbeste vocale house platen ooit heeft gemaakt, maar soms ook vrij weird zijn...... ik vonnut lekker...lekker electronisch met een leipe zanger en zangeres..prima combi...

toen moloko, de eerste 2 nummers was nie best..... ongeinspireerde slaggitaar-met-disco-beatje liedjes.......daar vreesde ik al voor...promotie van het laatste album dat ik niet trek...... de druk van de platenmaatschappij om commercieel succes verder uit te melken...maaraaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrr...............gelukkig begonnen ze toen ineens nummers van het 1e album te spelen! en vet ook! al met al was het merendeel van de nummers, denk rond de 80% wel goed tot erg goed..dus ik ben blij.....

over de sound: ik hou meer van de electronische sound van hun eerste album dan van de latere "band" sound met gitaar enzo.....die latere sound is ook veel "voller" waardoor het idd nogal eens rommelig en vol kan klinken..bij de nummers van het eerste album is het veel minimaler en electronischer, komt imho veel beter en strakker over.....

1 van de keyboard gasten zat er overigens een paar keer gigantisch naast te spelen, dat niemand zoiets hoort...oei als james brown de bandleider was had ie behoorlijk wat dollars op tafel mogen leggen.... verder koel: als disco-freak hoorde ik toch echt wel HEEEEEEEEEL veel referenties aan oude disco-classics voorbij komen, dat was wel erg vet om te horen....denk bv aan de moddervette baslijn uit "love honey, love heartache" van man friday enzo..ook veel D-train achtige sounds.....ze weten blijkbaar nog steeds wel waar abraham de mosterd vandaan haalt...er werd ook een house nummer gecovered, wat ook erg succesvol gedaan werd....de juno106, nordlead en moog prodigy deden goed werk met deze disco kneiters..vooral de sounds van de nordlead vielen me op, echt lekkere oude disco en funk stuff kwam daar uit.....verder zag ik een hammond, een triton, een novation en een laptop met logic die met de nummers meeliep....

al met al was het een goed concert!

Olaf

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back