Mike Philco
Ehmmm,...
Beste mede-formumers en bezoekers van dit forum,
Zoals gebruikers van de Korg M50 wel weten zijn er bij sommige apparaten een probleem.
Het apparaat loopt vast en is dan niet meer te gebruiken.
Er wordt gesproken over het "freezing problem".
Nu vraag ik mij af of er voor dit probleem inmiddels een definitieve oplossing voor is.
Het is namelijk zo dat er in eerste instantie een OS-update moest plaatsvinden.
Daarna bleek dat er een tweetal condensatoren vervangen moesten worden op het CPU-board.
Nu heb ik nog een tekortkoming gevonden in het apparaat die ook van invloed is op de werking.
Het boardje met de DC/AC-converter voor de backlight zit veel te dicht gemonteerd in de buurt van één van de CPU's.
Als je dat boardje verplaatst dan kom je weer een stap verder.
Helaas is het zo dat ik hier nog steeds zit met een partijtje M50's die hardnekkig vast blijven lopen.
De ene loopt om de minuut vast, de ander doet het soms weken goed en loopt dan toch ineens weer vast.
Ik heb hier een stuk of twintig staan. Meesten nieuw in doos.
Van de week weer wat lopen zoeken op het internet maar het lijkt erop dat Korg de handdoek in de ring heeft geworpen aangaande dit probleem.
Wellicht zie ik wat over het hoofd, vandaar ook deze draad.
Wie weet of er al een oplossing is die gewoon werkt.
Zoals gebruikers van de Korg M50 wel weten zijn er bij sommige apparaten een probleem.
Het apparaat loopt vast en is dan niet meer te gebruiken.
Er wordt gesproken over het "freezing problem".
Nu vraag ik mij af of er voor dit probleem inmiddels een definitieve oplossing voor is.
Het is namelijk zo dat er in eerste instantie een OS-update moest plaatsvinden.
Daarna bleek dat er een tweetal condensatoren vervangen moesten worden op het CPU-board.
Nu heb ik nog een tekortkoming gevonden in het apparaat die ook van invloed is op de werking.
Het boardje met de DC/AC-converter voor de backlight zit veel te dicht gemonteerd in de buurt van één van de CPU's.
Als je dat boardje verplaatst dan kom je weer een stap verder.
Helaas is het zo dat ik hier nog steeds zit met een partijtje M50's die hardnekkig vast blijven lopen.
De ene loopt om de minuut vast, de ander doet het soms weken goed en loopt dan toch ineens weer vast.
Ik heb hier een stuk of twintig staan. Meesten nieuw in doos.
Van de week weer wat lopen zoeken op het internet maar het lijkt erop dat Korg de handdoek in de ring heeft geworpen aangaande dit probleem.
Wellicht zie ik wat over het hoofd, vandaar ook deze draad.
Wie weet of er al een oplossing is die gewoon werkt.