Best klinkende - nieuw verkrijgbare - digitale/analoge poly...

Ik vind nog steeds de Studio Logic Sledge II en vet klinken en betaalbaar !
Echt veel synth voor je geld.

In dezelfde familie: Waldorf Blofeld

Enorm veelzijdig, goede sound, maar helaas geen knop per functie... Waar blijft die Blofeld XT?

OB-6 en Deepmind vind ik beide erg goed klinken.
En voor prijs/geluid kan er geen een tegen de Blofeld op wat mij betreft.

hmm

afgaande op online demo's zeg ik Modulus 008.
Maar dat is echt een momentopname.

Als je een beetje moeite neemt (editen) is de Jupiter 80 echt een dijk van een synth.

Heb ik liever dan een...andere synth die nog steeds verkocht wordt.

Een performance synth en geen knoppen draaier, maar toch...€2700 :dubbel:

Ik vind nog steeds de Studio Logic Sledge II en vet klinken en betaalbaar !
Echt veel synth voor je geld.

Dat is zeker een goede tip. Voor dat geld een nobrainer.

In dezelfde familie: Waldorf Blofeld

Enorm veelzijdig, goede sound, maar helaas geen knop per functie... Waar blijft die Blofeld XT?

Zie sKeleTvM ;-)

OB-6 en Deepmind vind ik beide erg goed klinken.
En voor prijs/geluid kan er geen een tegen de Blofeld op wat mij betreft.

OB-6 kan ik beamen, maar idd, de blofeld en/of de sledge :okdan:

OB6 staat hier sinds dag 1 dat hij te leveren was. Heeft m'n zoektocht naar vintage poly's behoorlijk gestopt :D Erg blij mee :engel: Er komt eind dit jaar nog wel iets van Moog wat goed in dit topic past, helaas niet bijzonder betaalbaar :D

Roland System-8! Absolute analoge klank, maar toch digitaal en dus veel flexibiliteit en mogelijkheden die met een analoge synth niet kunnen.

Het is allemaal een smaak-kwestie natuurlijk, maar gelukkig heb ik goede smaak :D

OB6 is natuurlijk een topper, de sound van oscs en filter is gewoon fenomenaal. Door 2 mm aan de cutoff te draaien ga je al door een hele oceaan van klankkleuren. De modulatie-mogelijkheden zijn wellicht ietwat beperkt, maar daardoor blijft het juist wel weer overzichtelijk.

Ik vind de P6 van DSI trouwens ook wel goed klinken, net weer wat anders dan de OB6. Gearsnobs kopen beide

Welke ik ook goed vind klinken is die (onbetaalbare) CS80-clone de Deckard's Dream.
Wel mooie sound in de (dry) soundcloud-demo's.

Voor meer 'moderne' sounds is die Novation Peak volgens mij ook wel aardig, maar persoonlijk doet dat me niet zoveel. Dit geldt ook voor de demo's die ik hoorde van die nieuwe Waldorf.

De DM12 (en DM6) van Behringer zijn volgens mij ook prima synths, mede door de huge fx-sectie wel bruikbaar voor allerlei doeleinden.

OB6 staat hier sinds dag 1 dat hij te leveren was. Heeft m'n zoektocht naar vintage poly's behoorlijk gestopt :D Erg blij mee :engel: Er komt eind dit jaar nog wel iets van Moog wat goed in dit topic past, helaas niet bijzonder betaalbaar :D

Heb jij inside info over een Polyfone Moog die einde jaar komt??

'k Vind de Virus Ti2 ook wel okee eigenlijk :-)

Back