Midas Venice 240 groep insert kapot?

SvanBoxtel

Nieuwkomer
Beste lezers,

Onlangs heb ik een Midas Venice 240 gekocht voor een live set. Het plan was om synths en percussie te side chainen met de kick, alleen meteen toen ik dit uitprobeerde gebeurde er op het rechter kanaal niks (groep 2).

Mijn werkwijze: alles wat gesidechained moet worden stuur ik naar groep 1-2. Hiervan gaat er twee insertkabels van de groepen 1 (L) en 2 (R) naar een alesis 3630 die vervolgens geen input ziet van het rechter kanaal. Het zijn nieuwe insert kabels, als ik dit zelfde grapje uitprobeer op groep 3 en 4 werkt het wel!

Is dan de send van insert groep 2 stuk? Zo ja, is dat te maken? Vind het apart, gezien de rest van de mixer helemaal in top conditie is! Hoor graag jullie ervaringen hierover.

Kan vuil zijn .
Beetje contactspray op een 6.3mm plug spuiten en deze er even in en uitrekken, vervolgens
met wat lucht de insert schoonblazen.

Thanks! Zojuist geprobeerd en niet gelukt.. Zodra de tip van de insert kabel in de mixer komt, hoor je een harde knal in kanaal rechts en blokkeert ie al het signaal, van het rechter kanaal.

Andere ideeen?

Ik denk maar even hardop: kan 't te maken hebben met de pre post mod die misschien ooit (slecht) werd uitgevoerd?

Zo ver ik weet is er nooit een mod gemaakt op de tafel, ik geloof zelfs dat de groep insters nooit gebruikt zijn. Mochten de opamps stuk zijn, is dat repareerbaar, betaalbaar, en waar zou ik dat kunnen laten doen?

Zojuist geprobeerd om de direct out te gebruiken in plaats van de send van een insert. Dat ging goed mis, ik hoorde harte tikken. Is dat dan definitief de opamp die stuk is?

Hoe heb je wat aangesloten?
Het is een synthesizer setup. Even voor de test: kick op kanaal 1, high hat op 2 en lead op 3. High hat en lead gaan vervolgens naar groep 1-2, om die vervolgens naar een compressor te sturen via een insert op die groepen. Wat ik beschreef, is dat wanneer je de insertkabel op groep 2 (rechts) steekt, er geen geluid meer is. Ik heb gecheckt of het send signaal van de insert werkt, door de direct out direct naar de rechter input van de compressor te sturen. Dit resulteerde in harde knallen, compleet overstuurd.

Kan je aangeven welke kabel je waar in prikt?

Attachments

• 240.jpg
    240.jpg
    59,1 KB · Bekeken: 206
Zo ver ik weet is er nooit een mod gemaakt op de tafel, ik geloof zelfs dat de groep insters nooit gebruikt zijn. Mochten de opamps stuk zijn, is dat repareerbaar, betaalbaar, en waar zou ik dat kunnen laten doen?

Een opamp kost doorgaans slechts enkele euros en is, al helemaal gemakkelijk wanneer op sockets geplaatst, zeker te vervangen.
Over de uurloon van een reparateur durf ik niets te zeggen.

als je zelf de knoppen er af trekt en er op zet scheelt dat vast al n boel poen (als 't front er af moet voor herstel) qua uurloon :D
Ik beloof je wel rode duimen (ervaring)

Volgens mij zitten er op insert 2 opamps. In en eruit. Dus kijken of terug erin wel werkt met apart signaal. En was de vorige eigenaar een hardcore producer? Die willen soms van alles doorlinken voor meer distortion. Echter daar kan je volgens mij ook je opamps mee opblazen.

Volgens mij zitten er op insert 2 opamps. In en eruit. Dus kijken of terug erin wel werkt met apart signaal. En was de vorige eigenaar een hardcore producer? Die willen soms van alles doorlinken voor meer distortion. Echter daar kan je volgens mij ook je opamps mee opblazen.
Update! Zojuist gedaan wat jij zegt, signaal terug gevoerd. Apparte uitkomst, alle groepen behalve groep 2 gaven hetzelfde signaalniveau. Groep 2 véél luider, niet per se vervormd. Betekent dit iets? Bedankt voor jullie medewerking tot nu toe!

Update! Zojuist gedaan wat jij zegt, signaal terug gevoerd. Apparte uitkomst, alle groepen behalve groep 2 gaven hetzelfde signaalniveau. Groep 2 véél luider, niet per se vervormd. Betekent dit iets? Bedankt voor jullie medewerking tot nu toe!

Ok. Dus je hebt insert in gebruikt? En die doet het dus wel. Insert uit dus niet.

En ja dat insert in op grp 2 harder is dan de rest is niet goed. Maar dat wist je al.

Heb geen idee wat het precies betekent. Althans het lijkt alsof je opamp terug dus ook niet goed werkt. Althans ik ga er van uit dat er terug ook een op amp in zit.

Ik zou iig op zoek gaan naar foto's van de binnenkant via Google of service notes met uitgebreide beschrijving. Voordat je hen openmaakt.

Je kan evt daaruit concluderen of ze in sockets zitten. Maar vermoed van niet.

Echter is het wel het geval dan zou je zelf die op amps makkelijk kunnen vervangen zonder solderen. Wel pin 1 chip op socket pin1.

Verder hoeft dit het niet te zijn natuurlijk.

Trouwens kan je bemetering aanzetten voor grp 2? Zo ja en hij slaat uit dan lijkt het tot aan de fader goed te gaan. Althans als metering pre fader is.

Waar je naar toe wil is probleem isololatie.

Misschien loont het de moeite om er een schema van de mixer op na te slaan. Ik zie een hoop aannames, die leiden ook wel eens tot een toevallig juiste conclusie maar...

Dat snappen wij toch niet biels. Help jij eens.

Dat snappen wij toch niet biels. Help jij eens.

En aangezien hij het laat afweten, is het toch aan ons om te proberen te helpen. :D

Met een beetje geluk kan het ook het weerstandje R121 Bij de insert out, die is doorgebrand; zie omcirkeling op schema "Midas Groups op 86269D" (te vinden op pagina 9 van de service manual).

Anders is het een van de componenten (opamp, weerstand, condensator) in omcirkeling op schema "Midas Groups op 82230b" (te vinden op pagina 8 van de service manual).

Ik zou dus eerst kijken naar dat weerstandje.

Succes. :)

Attachments

• Midas Venice Schematics.pdf
    3,5 MB · Bekeken: 1.614
  • Midas Groups op 86269D.pdf
    261,3 KB · Bekeken: 223
  • Midas Groups op 82230b.pdf
    206,2 KB · Bekeken: 209
Heb je al een mono jack op de insert geprikt en deze dan naar een channel op de mixer gezet, hoe is dat signaal?

Back