TR 707 schoonmaken

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Er zit een streep op mijn 707 en het lijkt een streep van een edding stift. Streep zit in de buurt silk screen print. En ben bang dat als ik agressief spul gebruikt de verf er afkomt of lichter wordt. En dat willen we niet.

Hoog percentage alcohol al geprobeerd maar deed niks. Wasbenzine heb ik ook staan maar ik durf het niet te gebruiken. Of kan het wel? Iemand ervaring?

Volgens mij zeer lastig als je de verf eronder wil behouden. Ik denk dat je het zeker blijft zien.

Ik hoop niet dat je over de oranje print bent gegaan met je alcohol want dan heb je nu de top laag beschadigd en dat krijg je nooit meer gefixed. Kijk hier aub mee uit want de oranje print smeer je zo uit nadat je het met alcohol heb behandeld.
De zwarte tekst print heeft hier ook last van maar in mindere maten. Ik heb weleens een 707 gezien waarvan het oranje helemaal was uitgesmeerd

Ik snap ook niet dat mensen alcohol op verf proberen, mag toch algemene kennis zijn dat dat een oplosmiddel is.

Gewoon een klein beetje dreft als het echt heel vies is en anders gewoon water en poetsen, alleen zou ik nu niet meer te hard poetsen na de alcohol behandeling.

Dank! Oranje amper geraakt met alcohol. En kleine stukje waar het wel zat geen verandering. Heb vooral eerst plek waar geen verf zat geprobeerd. Daarna ook waar 2 zwarte lijnen zaten. Allemaal heel voorzichtig. Ik zie geen verandering.

Denk trouwens niet dat het een edding is geweest. Zit er echt in ipv op. Denk dat er iets op is gevallen en die streep heeft gezet. Je ziet ook lijnen naar de streep toe (of af). Dus opgeketst en toen geschoven. Of andersom.

Zal dus heel moeilijk worden vrees ik.

Dus ik laat het denk ik rusten.

Foto

Attachments

• IMG_5201.jpg
    IMG_5201.jpg
    52,5 KB · Bekeken: 87
Dank! Het rare is. Het lijkt op een potlood streep. Geen gum hier maar zo effe kijken bij een winkel.

Gewoon laten zitten joh, slijt wel weg. Lijkt me geen potlood iig maar een zacht gummetje zou kunnen werken.

Als je de Bob Ross cursus hebt gevolgd, zal je merken dat je die kras ook gewoon een "happy little accident" kan noemen en laten staan. Vogeltje of boompje? Aan u de keuze!

Ik denk ook dat het de grondlaag is die je ziet, dus de verf die weg is. Dan is er niet veel aan te doen om het beter te maken.

de beige kleur van de 707 is er niet op gespoten maar is gewoon de gegoten kleur van het plastiek zelf.

Het is dus niet zo dat je de grondlaag ziet aangezien die dus beige is en niet grijs

de beige kleur van de 707 is er niet op gespoten maar is gewoon de gegoten kleur van het plastiek zelf.

Het is dus niet zo dat je de grondlaag ziet aangezien die dus beige is en niet grijs

Lijkt mij logisch. Maar bij de tr909 is het wel verf volgens mij. Is metalen faceplate namelijk.

Denk dat ik het zo laat.

Wel binnenkort schoonmaken. Die gele gloed is vuil namelijk.

Die stift is er helemaal ingetrokken. Tr909 is meer een soort sticker op een metalen plaat.

Was de 707 verder wel compleet..

Die stift is er helemaal ingetrokken. Tr909 is meer een soort sticker op een metalen plaat.

Was de 707 verder wel compleet..

Ik denk dat het geen stift is. Meer iets wat er op gevallen is en wat verf(?) heeft achter gelaten. Het verloop in de streep lijkt te zijn ontstaan door iets wat van rechts er opviel. Toen beetje naar links is door geschoven.

Maar misschien wel potlood wat er na 10 jaar tijd is ingetrokken. Gok dat een gum niet werkt. Als isopropyl met wattenstaafje al niks doet.

Al begreep is wel dat gum tegen gele aanslag goed werkt. Zonder hem te moeten demonteren. Maar ga ik niet doen. Gewoon echt wassen met tandenborstel.

Ja compleet. Boekje, klepje, orginele boss adapter. En los van dat ie vies is, was dit het enige zichtbare plekje.

Zie het als stift wat toen het nat was geprobeerd is weg te wrijven.

Back