Sigue Sigue Sputnik

ALBINO SCORPION

sixfilth
Aangezien hier best wel veel de mening gevraagd wordt over bands wil ik er een in de groep gooien.
Een van de eerste aanrakingen met electronische muziek had ik +/- 1986 met sigue sigue sputnik
voor mij samplerkingz die met middelen van toen een orgineel media concept neerzetten in die tijd
en buiten alle bekende namen toch ook wel een van de grondleggers van de echt electronische dance muziek niet?

wie kent deze band nog? wie hield er ook van? wat vind je ervan? en weet je dat ze nog steeds bestaan en nog altijd cds uitbrengen? de nieuwe sound is eigenlijk niet anders als toen alleen uiteraard meer van deze tijd...lemme know

nogal overhypte band als je't mij vraagt.. de eerste single bevatte echter goede dubeffekten! :)

wat betreft elektronische dansmuziek... er was in die tijd al zoveel gebeurd dat ik hun toch niet als de grondleggers reken... denk aan kraftwerk, vince clarke (depeche mode en yazoo), human league, cabaret voltaire etc. etc.... allemaal al veel eerder bezig als sss.

SSS! Tja, idd best bijzonder maar meer dat ze een ongelofelijke commerciƫle hype waren. Echt 1 megahit en daarna niks meer. Wie zat daar ook alweer achter? Was het niet Trevor Horne die ook daar achter zat?

Muzikaal niks bijzonders. Ik sluit me dan ook van harte aan bij KOEDIMAN!

Eric

Slappe kopieeen van Billy Idol. Die's pas echt. (en een dagje ouder)

Het enige wat mij is bijgebleven is hun haarstijl. :)

grondleggers? hahahaha.... man die hele band was niet eens een band maar een soort van marketing concept..overigens wel succesvol, voor 1 maand ofzo :) kortom allemaal behoorlijk gimmicky al kan ik nog steeds genieten van een track als lovemissile F-1 11 ;)

Sigue Sigue Sputnik bestaat nog steeds. Heb ze twee jaar geleden nog live gezien op Eurorock in Belgie, en dat was best lollig, hoewel het voornamelijk de nummers van het eerste album waren, die het het beste deden. Hun nieuwe werk is een soort matige industriele rock. Zeg maar: Heel slappe NIN met Elvis invloeden. Momenteel brengen ze hun werk in eigen beheer uit geloof ik, en roepen ze dat ze de huidige trends in popmuziek voor waren.

De Producer was niet Trevor Horn, maar Giorgo Moroder. Ja, die wereldberoemde Disco-producer. Ik heb de eerste twee singles, en de eerste LP van ze, en die zijn best oke. Ze hebben daarna nog gewerkt met Stock, Aitken and Waterman, en toen was het gedaan met de pret. Later kwamen ze weer bij elkaar, en doen ze reunie tourtjes, en proberen ze labels te interesseren met hun nieuw materiaal (wat waarschijnlijk niet zal lukken, want te matig).

Komen volgens mij uit de tent van Stock, Aitken & Waterman. Duh, edit - zie de post van Kratarknathrak.

Samplerkingz??? Hmmm, check even "Construction time again" uit 1983 of "Some Great Reward" (is wat bekender) uit 1984 beiden van DM.

Trouwens: Nog een grappige anekdote over SSS:

Ik las een interview in Fabiola (belgisch muziekblad uit de jaren 80) waarin de heren geinterviewed worden. De eerste LP is net uit. Daarin melden ze vol trots dat ze de eerste zijn, die reclame boodschappen op hun LP hebben. Als de interviewer meldt dat The Who dat al gedaan hebben in '69 op hun album "Sell out". Zijn ze ZEER teleurgesteld. :)

Re: Sigue Sigue Sputnik

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
Aangezien hier best wel veel de mening gevraagd wordt over bands wil ik er een in de groep gooien.
Een van de eerste aanrakingen met electronische muziek had ik +/- 1986 met sigue sigue sputnik
voor mij samplerkingz die met middelen van toen een orgineel media concept neerzetten in die tijd
en buiten alle bekende namen toch ook wel een van de grondleggers van de echt electronische dance muziek niet?

wie kent deze band nog? wie hield er ook van? wat vind je ervan? en weet je dat ze nog steeds bestaan en nog altijd cds uitbrengen? de nieuwe sound is eigenlijk niet anders als toen alleen uiteraard meer van deze tijd...lemme know

Ik heb dat pasgeleden nog geremasterd voor een compilatie.
Ik dacht eerst dat het met David Bowie te maken had (ziggy ...) maar dat viel tegen.

Het enige wat ik me kan herinneren was dat ik het nogal rommelig vond klinken.

Trevor Horn??? Dan was het zeker zn dag niet.

Ah G.Moroder. Vandaar de ultieme kwalteit. :)
Die heeft nog samengewerkt met H.Faltermeier.
Vandaar die link met B.Idol.

Ik wist het!

Rock on!

Origineel geplaatst door fuse
Ah G.Moroder. Vandaar de ultieme kwalteit. :)
Die heeft nog samengewerkt met H.Faltermeier.
Vandaar die link met B.Idol.

Ik wist het!

Rock on!

moroder????

Ik ga me nu toch afvragen welk nr. het was, wat ik heb geremastered.

moroder is echt niet slecht. staat bkend om to the point synth rifjes en zo.

ga ik binnenkort effe vragen aan die platenmij.

Ik heb vroeger (jajajaja, toen ik nog echt jong was) nog ns een LP van moroder gekocht.
Ik kan me herinneren dat die op voorkant stond met zonnebril en bakkebaarden/snor.

Erg disco in ieder geval.

Er was 1 nr geloof die ik wel lekker vond klinken toen maar welke dat was kan ik me niet meer herinneren.

over het billy idol achtige van de bandleden:

die gitarist kwam toch uit generation x van billy idol?
of ben ik nou echt meer wijsgemaakt dan ik had kunnen weten.

jullie reacties verbazen mij niks ook al blijf ik het zelf een zeer orginele band vinden nu nog.
wel leuk dat jullie anekdotes wisten die ik niet kende, wel humor

ik vond 't toen met dat hitje wel lache. destijds nog een interview met die gasten gelezen (in de "Smash Hits" ofzo ;)) waarin ze over hun kapsels zeiden dat ze toch wel minstens vier bussen haarlak nodig hadden om hun haar in model te krijgen; niet zozeer om d'r op te spuiten als om hun haar omheen te wikkelen....:D

da's ook 't enige dat ik me nog kan herinneren van dat artikel. muzikaal vond ik 't wel leuk maar niet echt vernieuwend ofzo.

Shoot it up ? :maffia:

Re: Sigue Sigue Sputnik

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION

heb ik nog live gezien in 1999 - kon het niet aanhoren - na 5 minuten weggegaan

lovemissile F-1 11 ;)
maar dan wel de versie die ook onder de YouTube - Sigue Sigue Sputnik - Love Missile F1-11 (uncensored) zit...

de rest, zoals
"Love Missile F1-11 (A Clockwork Sputnik)" is veel te kaal en heeft slechte zang
"Love Missle (Re-Recording Part II)" is zeer matig met al die totaal nergens op slaande intermezzo's er in verwerkt... kan zo in de kutnummer thread...
en alle andere nummers van hun... nee dank u, ik vind het nix...

erm... ah, deze thread is al 6 jaar oud... maar SSS nog ouder...

Attachments

• front.jpg
    front.jpg
    258,8 KB · Bekeken: 92
Laatst gewijzigd:
Ik vind Love Missile wel okee eigenlijk ik was toen tien of elf ofzo.....dansvloeren gaan nog steeds los btw als je deez draait.....8)
En natuurlijk werden me ouders knettergek toenderttijd als deez in de auto werd gedraaid op weg naar Yugo...en dan 100 keer. :D

Back