(Eurorack) Modules huren/lenen

Timmio

Beats & Buttons
Ik zie wel eens de tips voorbijkomen om gewoon modules te proberen (oftewel de kopen) en als het echt tegenvalt kun je ze altijd verkopen. Beetje part of het modulaire gebeuren zeg maar dat je niet maandenlang denkt maar gewoon eens aankopen en kijken of het je bevalt.

Ben eigenlijk benieuwd of iemand wel eens modules leent of huurt oid? Dus ipv kopen gewoon tijdelijk een Maths of een Metropolis lenen en zien of hij bevalt?

Bij Schneiderbureau in Berlijn is veel te bewonderen en uit te testen als ik het goed heb....
Ga naar verschillende (modulair) synthmeetings en/of bij een aantal mensen langs die ook aan de eurocrack zitten...
Vraag op diverse fora naar gebruikerservaringen van de module die je op het oog hebt en evt. in combinatie met modules die je al hebt of ga gebruiken....
Check op YouTube naar demo filmpjes en post daar evt. aanvullende vragen.....

Wil je ze echt uittesten koop je modules 2e hands (meestal is dat 50-80% van de nieuwprijs) en als het niet bevalt dan weer doorverkopen... je verliest dan alleen aan verzendkosten maar niet op de waarde van de module...

Als ik t goed begreep wil je livesetten met je setup en wil je je drums voornamelijk modulair maken en bewerken....
Ga op jacht naar drumsynth modules zoals die van Hexinverter, de Mega Percussive Synth van Thomas Henry, de Pearl Syncusion clone en vul dit aan met Sherman FB achtige modules voor de meer kapotte sound :)

Uit de MPS van Thomas Henry en de Syncusion clone komen niet uitsluitend drumgeluiden. Ze zijn ook te gebruiken voor synth/FX geluiden etc.... :okdan:
Zoek op YouTube maar naar die gast van Casper Electronics.... zijn setup bestaat uit een MPS van Thomas H. en daar doet ie genoeg leuke dingen mee.

Laatst gewijzigd:
Ik heb exact hetzelfde zou graag eens wat willen uitproberen en gelijk wat uitleg krijgen bij verschillende modules bij een ervaren gebruiker. Gewoon om een meer afgewogen beslissing te kunnen nemen. Mochten mensen er voor openstaan dat ik eens langskom voor een modulair sessie hoor ik het graag :)

De synthmeeting van 24 Juni moet wel enigzins aansluiten aan deze wens. The music house uit Utrecht heeft tegenwoordig ook een redelijke test-patch kast staan (die ik laatst bij Ginko's modular fest onder handen had wel iig)

Ja de 24e was cool. Ik vroeg me ook meer af of meer mensen interesse zouden hebben in bv gewoon een module 1 of 2 maanden huren, ipv kopen. Ik merk dat ik soms modules gewoon even wat langer wil proberen ipv even spelen of YouTube filmpjes kijken. Zeker trouwens de duurdere modules maar eigenlijk geldt het gewoon voor veel modules.

Die ene site is qua idee wel leuk maar idd nogal een eind over de grens.

Misschien moeten we elkaar modules gaan uitlenen:)

Ik denk dat 'n (tweedehands) Eurorack module kopen en een paar maandjes later verkopen ook niet veel hoeft te kosten, als je puur naar afschrijving & verzendkosten kijkt. Het verschil tussen nieuw en tweedehands is zo'n 20% afschrijving, maar daarna maakt het niet zoveel meer uit, zolang de module nog netjes is natuurlijk. Moet je wel natuurlijk de juiste module kunnen vinden, maar ja - dat is altijd een kwestie van vraag en aanbod.

Een 'verhuur' bedrijf beginnen lijkt me best lastig vanwege de technische gevoeligheid van veel Euro spul (even niet op de rode draad gelet... magische rook! :D) en het feit dat de markt wordt beheerst door lastig te krijgen 'hype' modules waar eerst veel vraag naar is en daarna stukken minder.

Maar goed, uitproberen 'bij de buurman' is ook altijd leuk. Op meetings zo effe uit de losse pols wel wat lastiger, zeker als het gaat om complexere modules als sequencers, logic of multifunctionals. Nou ja, een kick module, dat lukt nog wel... ;)

Ik heb inmiddels wel een aantal modules in de 'slettenpool', het kastje waar alle modules hangen die niet meer in de main case mogen, maar waarvoor ik te bedonderd / sentimenteel ben om ze te verkopen. Dingen die wel in aanmerking komen voor een fijn 'buitenechtelijk' avontuurtje. Hebben jullie nou ook zo'n kast / lade / verhuisdoos, en wat zit erin?

Laatst gewijzigd:
huren eurorack

huren eurorack

Een hele goeie optie is software eurorack versie van sorfttube. De free version heeft al veel modules van doepfer, daarnaast kun je ook dingen van intellijel kopen, voor een 10de van de prijs die voor een hardware module betaald. Je weet dan in ieder gaval of eurorack iets voor je is..

Interessant systeem wel... de truc is natuurlijk - dit is een compleet werkend systeem.
Het grootste risico - de kans dat mensen modules verkeerd om aansluiten - is daarmee natuurlijk wel meteen uitgesloten.
En wordt alleen verhuurd aan studios gevestigd in Berlijn... ook dat maakt nogal uit.

rsz_verleihsystem_schneidersladen_studio.jpg

... alleen - 150 euro per week? Poe hee, ik vind het nogal wat.
Zeker omdat het niet de nieuwste, meest gehypte modules betreft. Overigens, helemaal niet slecht of zo.
En binnen een week heb je zo’n systeem echt niet in de vingers, daar gaat wel eerst wat studie in zitten voor je er echt leuke dingen uit haalt.

Sound generators:

Endorphin.es Furthrrr Generator
Mutable Instruments Braids
Doepfer A-110-4
Mutable Instruments Rings
Sound processors:

AJH Minimod Transistor Ladder Filter
Toppobrillo Multifilter
Vermona TwinVCA
Make Noise Optomix
Circuit Abbey Twiggy
CV modules

Make Noise Maths
Intellijel Dual ADSR
Vermona FOURmulator
Make Noise Rene
Utilities

LowGain Submix6
Mutable Instruments Shades
Intellijel Buffered Multiple
Mutable Instruments Yarns – MIDI to CV

Laatst gewijzigd:
Ik zal eens gaan nadenken over verhuur van modules. Weet t nog niet zeker. Waarschijnlijk idd wel alleen in case, maar bijvoorbeeld met een doepfer mini case ben je dan best flexibel.

Back