Groove Fanatics B side..

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
Shalooom.. ok mensuh.. voor GF002 heb ik een B-side gemaakt. De A side van Laidback Luke is natuurlijk harstikke geweldig :halleluja maar het origineel uit 1998 is ook wel tof, doch niet helemaal meer mijn stijl.. dus ik denk, ik maak een 2003 remix.. maar nu vind ik hem wel heel tof.. vraag me toch af wat anderen daar van vinden..

awel:

Jaimie Fanatic - BBoy Stance Fresh Class 2003 Remix

Copyright protected by Strengholt Publishing

mmm, ik heb zojuist nog een beetje reverb op de "fucking with a slut, tryin' to bust" gedaan.. is ie niet zo droog..
nou kom maar op met de commentaros

eeh neej deze doet het niet bij mij heb wel beter van jou gehoord . volgens mijn oren is het hier en daar a tonaal en klingt het wat platjes . mischien zijn het wel de getriggerde vocals ..nog es luistern .. 2:50 ja blijft a - tonaal . het klingt als een track toen de sampler net uit was .

a-tonaal? ben daar niet zo vertrouwd mee met die term (met de invulling er van misschien wel), maar als je bedoeld wat ik denk, dan kan het idd wel eens zijn...

in ieder geval klinkt het zeer oldskool en lijkt het inderdaad alsof je toch zo graag demonstreert dat je een sampler hebt :D

anyway, tot dusver de negatieve kritiek. hoewel het nog een je-ne-sais-quoi zou kunnen gebruiken, is het een zeer maf trakkie dat best leuk in de oren klinkt. ik vind het voor een b-kantje wel goed geschikt.

zo goe ken ik je niet, dus ik kan niet oordelen of je al beter maakte. Het klinkt anders wel "af" moet ik zeggen en alsof het gemaakt is door iemand die van wanten weet.
de hihats en zo, is dat tr909?
klinkt wel zo. is klassiek maar wel gepast voor dit (genre) nummer denk ik.

anyway, verder van de rest, qua mix, klinkt het ook wel goe. (of ik ben daar nog doof voor, maar het klinkt oke voor mij)

mja, verder kan ik weinig (opbouwende) kritiek leveren.
meer van dit he ;) en misschien ietspietsie beter ;) (maar wie ben ik om een track af te breken?) :o:

greetz

cloudy

wel een appart trackie,idd een beetje de wat oudere stijl van een aantal jaren geleden,maar ik kan er niet echt warm voor lopen moet ik zeggen,wat me ook opvalt is dat er weinig aan het stereo beeld is gewerkt,alle geluiden lijken exact dezelfde positie in te nemen in het stereo beeld,dat is een beetje jammer,hoewel de track wel af klinkt mag er van mijn wel wat meer aan de mix gedaan worden,'t klinkt een beetje killetjes in mijn optiek...en vooral die vocals mogen voor mij wat meer fx gebruiken dus delay of wat meer reverb nog...
Heb je die oudere versie ook nog ergens online staan? ben wel benieuwd wat de verschillen zijn...

Origineel geplaatst door d.j.conflict
wel een appart trackie,idd een beetje de wat oudere stijl van een aantal jaren geleden,maar ik kan er niet echt warm voor lopen moet ik zeggen,wat me ook opvalt is dat er weinig aan het stereo beeld is gewerkt,alle geluiden lijken exact dezelfde positie in te nemen in het stereo beeld,dat is een beetje jammer,hoewel de track wel af klinkt mag er van mijn wel wat meer aan de mix gedaan worden,'t klinkt een beetje killetjes in mijn optiek...en vooral die vocals mogen voor mij wat meer fx gebruiken dus delay of wat meer reverb nog...
Heb je die oudere versie ook nog ergens online staan? ben wel benieuwd wat de verschillen zijn...

de nieuwere versie waar ik wat meer reverbs op de voices heb gedaan staat nog niet online.. maar ik kan me heel goed vinden in de antwoorden hier.. kijk, de track is geen moderne house versie waar alles nieuw klinkt, het is inderdaad een old skool hip hop achtige remix.. het is ook meer een track die je mixt dan die je helemaal los laat lopen .. ik wilde de EP diverse remixen geven, er staat ook een harder zware synth track op, een house track van LL en het origineel uit 1998 beetje techno achtig.. de combinatie maakt het dan cool denk ik.

ps: aan stereobeeld heb je niet zoveel in een club.. vroeger maakte ik mijn tracks met een heel mooi stereo beeld, maar 9 van de 10 keer hoorde je het verschil niet eens in een club

ken het origineel niet , maar heeft wel een coole chicago oldskool vibe :P

alleen de de vocals gaan op een gegeven moment beetje vervelen omdat ze constant dezelfde zijn

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
de nieuwere versie waar ik wat meer reverbs op de voices heb gedaan staat nog niet online.. maar ik kan me heel goed vinden in de antwoorden hier.. kijk, de track is geen moderne house versie waar alles nieuw klinkt, het is inderdaad een old skool hip hop achtige remix.. het is ook meer een track die je mixt dan die je helemaal los laat lopen .. ik wilde de EP diverse remixen geven, er staat ook een harder zware synth track op, een house track van LL en het origineel uit 1998 beetje techno achtig.. de combinatie maakt het dan cool denk ik.

ps: aan stereobeeld heb je niet zoveel in een club.. vroeger maakte ik mijn tracks met een heel mooi stereo beeld, maar 9 van de 10 keer hoorde je het verschil niet eens in een club

ah,over die vocals,ik dacht al dat dit de nieuwe versie was,en vond al dat er nog niet veel te horen viel aan toegevoegde reverb....lol....
wat de stijl betreft snap ik je keuze,alsnog blijf ik erbij dat het zeker kwa mix toch wel wat ruimtelijker kan,dit mono-gedoe gaat me snel vervelen,en ik neem aan dat zo'n plaat niet alleen maar in de clubs gedraaid moet worden maar ook bv op de radio? bij iemand thuis op een hifi set,die ook wat plaatjes aan elkaar knoopt?kan aan mij liggen hoor,maar vind het iets te makkelijk...
verder vind ik de keuze van je stijl voor deze track wel goed,gezien de andere mixen die op de plaat komen,lijkt het me idd een aangename afwisseling,maar of dit ook de meest gedraaide versie gaat worden,dat kan ik niet zeggen,wachten tot ik de andere tracks heb gehoord....
anyway,good luck ermee!!!

Back