Summer Beat - Work in Progress

Heb de titel van dit trackje veranderd in "Summer Tune", om wat minder verwachtingen te wekken... :-)

https://soundcloud.com/bohemen/summer-tune

:dubbel:

Slim van je.. Met zo weinig sporen ter beschikking, da's heel erg, dan kun je niet echt een nummer afmaken hé ? Waarom koop je FL-studio niet ? De standaard versie is niet zo duur ! ;)

Mijn PC-tje kan sowieso niet meer dan 6 zwaardere vst´s tegelijk aan.. Dus wat dat betreft is het DAW-tje ok...
Het voert ook uit in 32 bits en ik werk er al jaren met plezier mee.

Mijn budget zal heus wel weer een keertje ruimer worden, maar op dit moment is´t armoe.. :walker:

Het is op zich wel een uitdaging om met deze minimale setup te werken.
En de zoektocht naar nieuwe en leuke gratis vst-tjes vind ik ook leuk.

Een plaat die ik kan waarderen, "Sweet Dreams" van the Eurythmics, is voor zover ik weet ook maar met 8 sporen gemaakt. En zo zijn er vast meer mooie dingen met weinig middelen gemaakt.

Zo, t gaat al een beetje ergens heen...

https://soundcloud.com/bohemen/summer-tune

Over m´n oortelefoontjes klinkt het wel nog beter dan over mijn speakers...

Voor de volledigheid zou eigenlijk de titel van deze topic beter anders kunnen zijn.. :-)

Laatst gewijzigd:
Dank voor het (nog een keertje) luisteren! :okdan:

Het is wel wat zoetjes aan´t worden, maar blijkbaar zit dit in mijn hoofd... :-)

Ik twijfel nog of ik het door laat lopen of er een einde aan pruts..

Dank!

Hoewel t hier nu wat miezert, heb ik daarnet nog verder geprutst..

https://soundcloud.com/bohemen/summer

Uiteindelijk heb ik van de titel "Summer" gemaakt. Dat is lekker bondig.

Ik ben er nog niet helemaal tevreden over hoe het uit mijn speakers klinkt...
Maar langzamerhand begint echter de energie op te raken voor dit projectje... :-)

Mooie sounds, die staccato synths ook. De bassdrum, daar ben ik minder enthousiast over.
Bass in zn geheel is in mijn oren nog wat onderbezet?

Het geheel is prima, maar ik mis nog wat "oumpfhh"

Nogmaals dank voor het luisteren!

Die krijg je van mij niet, ik heb lekker zitten spacen op je track.

Fijn, dat doet me goed! :-)

Yep, ik heb daar ook soms last van. Los laten deze track dus!

Ik was mijn hoofd idd al weer leeg aan het maken voor een nieuw deuntje...

Mooie sounds, die staccato synths ook. De bassdrum, daar ben ik minder enthousiast over.
Bass in zn geheel is in mijn oren nog wat onderbezet?

Het geheel is prima, maar ik mis nog wat "oumpfhh"

Ja, dat is bij mij terugkerende kritiek. Liefst zou ik zoiets ook gewoon aan een ervaren studiotechnicus overlaten... :-)
Ik luister op m'n eenvoudige koptelefoon, computerspeakers, mobieltje en mijn speakerzuilen. En daar rolt dan een compromis uit..

Vooral op mijn speakerzuilen gaat de bas al snel overheersen. En ik streef ernaar het geluid een beetje helder te houden..
Ook een passende bassdrum is soms heel wat gepiel..

Ik moet nog eens voor elkaar krijgen dat ik mijn muziekjes eens over goede monitoren kan horen.
En het liefst ook eens op een zaalsysteem.

Laatst gewijzigd:
Back