welke geluidskaart ??

bertjan

Nieuwkomer
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld en de discussie is vast al meer geweest maar ik doe het toch nog maar een keer. Gelukkig dat er al wat over stond i.i.g.
Ben nl. driftig op zoek naar een betere geluidskaart ! ( voor gebruik met Yamaha S90 (usb dus geen midi) Cubase SX en div. softsynths)
Ik heb alleen nog niet veel over prijzen gelezen.
Hoe moet ik de voordelen van meerdere uitgangen zien? Gewoon elke softsynth op een apart kanaal op je mixer en 1 vanaf de mixer naar de ingang van de geluidskaart? (voor audio recording?)
De tip die ik kreeg was een hammerfall (oid)
Is dit een aanrader? Ik hoor ook veel goede geluiden over m-audio.

Het is inderdaad handig om meerdere uitgangen te hebben met een geluidskaart.
Zo kun je via je mixer de verschillende geluiden door externe effecten of processoren halen.

De Hammerfall is inderdaad erg goed, zeker in combinatie met de RME ADI A/D D/A converters.
Kost wel effe wat maar dan heb je ook wat.
M-audio is goed voor wat het kost maar wel minder dan RME.

Het is maar wat je wilt en wat je er aan uit wilt geven.

Succes,

gr. Tom

Ik heb sinds kort de M-audio Audiophile 2496. (de "instap kaart" gekocht voor 175,00 nieuw)
Echt een goeie kaart, geen bijgeluiden kraakjes enz.
Lage latency (heb hem nu 0p 5Ms staan)
Heb er een Electribe MX (midi en analoog in/out) aanhangen, verder gebruik ik een Oxygen 8 midiboard (USB), werkt prima !

Maar ja, ik ben waarschijnlijk geen goeie vergelijker want hiervoor had ik een Terratec Sixpack kaart.

In ieder geval succes !

Ben laatst bij producer geweest en die had 2 hammerfall kaarten liggen.
De kaarten hebben, voor de prijs waar je ze voor kan halen, supergeluid! :halleluja
Je moet maar eens even kijken naar specs en prijzen.

Nee, was gewoon bij iemand thuis. (Een producer) ;) Die had die kaarten al ff liggen en
klonken echt super! Ligt een lite versie voor € 379,- bij feedback. Volgens mij moeten ze ook
goedkoper te vinden zijn. Maar dat is digitaal. Volgens mij moeten er ook analoge versies in omloop zijn,
maar daar moet je ff voor kijken.

ik zoek voor m'n broer een audiocard voor de pc
hij moet spdif in en out hebben, en 2 echt goede analoge in en uitgangen.
zoeken heeft tot nu toe de m-audio delta 2496 en de delta 66 opgeleverd.
ik weet niet of bij de 66 de a/d converters extern zitten of dat het alleen een lege breakout box betreft.
een kleinere rme card die aan de specificaties voldoet zag ik niet, weet iemand of die nog bestaan?
graag wat ervaringen met bovengenoemde kaarten gevraagd en /of verdere tips. (het is nogal een audiofiel)

Tjsa, er zijn zoveel geluidskaarten.

Maar ik vraag me wel af of iedereen die hier RME roept wel weet dat dit ADAT kaarten zijn (muv Multiface) en dat je dan wel ADAT hebt maar dus ook nog een AD/DA converter nodig hebt. Al met al ben je dan een flinke zak met pepernoten kwijt.

Ga dan voor een firewire variant zoals bijv MotU 828MkII als je een vergelijkbare geluidskwaliteit wil hebben.

Of anders iets in de range van de Event series.

Back