Robotstem LFO, software? Atari?

Het voorbeeldje van "This Is Going To Make You FREAK!" doet mij veel meer aan mijn oude Amiga-speech programma denken dan aan die "DasBoot"-Atari stem. Dat amiga programma ging veel verder dan die van de ST; je kon kiezen uit wel/geen intonatie, rate/pitch "male" "female" "child" en Robot geloof ik. Met name de Robot was realistisch :confused:

Dat amigaprogramma zat overigens bij de standaard Workbench/AmigaDOS disks........nog geen 1 megabyte voor een volledig besturingsprogramma en software! Kunnen ze nog wat van leren bij microsoft

Iedere keer als het programma startte, hoorde je de computer tegen je zeggen "Please, type what you want me to say?" :)

Volgensmij is het dus een amiga geweest die gebruikt is bij dit nummer.

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Het voorbeeldje van "This Is Going To Make You FREAK!" doet mij veel meer aan mijn oude Amiga-speech programma denken dan aan die "DasBoot"-Atari stem. Dat amiga programma ging veel verder dan die van de ST; je kon kiezen uit wel/geen intonatie, rate/pitch "male" "female" "child" en Robot geloof ik. Met name de Robot was realistisch :confused:

Dat amigaprogramma zat overigens bij de standaard Workbench/AmigaDOS disks........nog geen 1 megabyte voor een volledig besturingsprogramma en software! Kunnen ze nog wat van leren bij microsoft

Iedere keer als het programma startte, hoorde je de computer tegen je zeggen "Please, type what you want me to say?" :)

Volgensmij is het dus een amiga geweest die gebruikt is bij dit nummer.

He cool Oxy. Dat zou het best wel eens kunnen zijn.
De amiga is er oud genoeg voor en idd de Atari komt in de buurt, maar is het toch niet.
Ik ga verder speuren. :)

Origineel geplaatst door dextah
Speak & Spell Texas instruments
Jongens toch !

ja dat! :D

ah, peace of mind.. thanks :mega:

oh en oxy, de stem uit das boot is gemaakt met dat atari progje dat fuse eerder postte :) al geloof ik niet dat dat precies het proggie is dat jij bedoelde..

Origineel geplaatst door cadra

oh en oxy, de stem uit das boot is gemaakt met dat atari progje dat fuse eerder postte :) al geloof ik niet dat dat precies het proggie is dat jij bedoelde..

ja, nou; Dat bedoelde ik ook.... voor de duidelijkheid:

Das Boot = gemaakt met het Atari-programma (ik heb heg prog net zelf even van de link van fuse afgehaald, en dat klopt inderdaad)

"This Is Going To...." = gemaakt met het Amiga-programma (als je het mij vraagt)

Dat amiga progje heette smooth talker.
Iets wat toendertijd mening amiga gast maar al te trots op was om dat het beter was dan de atari.
Echt niet!

En die speak en spell is nu toch een collectersitem geworden?

Je had nog zoiets maar dan met rekenmachine.

Say it van AnalogX is volgens mij ook afkomstig van de kurzweil resources.
(briljanten programmeur overigens)

Origineel geplaatst door cadra
ja eh, ik heb het niet bedacht... maar volgens mij zijn die pads gewoon ook gesampled, dus ok, laten we het houden op een "relatief eenvoudige sampler" en een bizarro voice-o-matic device ;)

Iedereen die een Kawai K1(m/r) heeft kan je vertellen dat 't een of andere multi-preset is.. ik weet alleen even niet hoe 'ie heet, maar hij speelt de akkoordjes zo al voor je.

Origineel geplaatst door fuse
En die speak en spell is nu toch een collectersitem geworden?

Idd.
Ik zat te thread al ff te volgen, nou moet ik toch nog maar ff erin springen geloof ik:

Dat komt ook door de circuit bend scene... het is een classic bend, de 'handleiding' ervoor staat zelfs op internet...

http://www.anti-theory.com/soundart/circuitbend/incantor_schemes/

Een voorgebend exemplaar van de "uitvinder" van circuit bending kost 1200 dollar
http://www.anti-theory.com/sales/sales_gallery/c/main.html

Toen ik toevallig een 2e hands Speak&Spell vond, na erop gegoogle'd te hebben, op een Engelse classic gaming site (ruil/verkoop) heb ik hem maar meteen over laten vliegen voor het luttele bedrag van 10 pond. Sick eigenlijk ergens wel.
Maarja, het is technologie/speelgoed/spraak/hack/mod/(kans)muziek historie verenigd in 1 plastic bakje... erg wonderrijk eigenlijk ergens wel.

Het gebrabbel wat ie doet als ie gebend is is geweldig, en het komt sowieso keihard en vooraan in je mix terecht. Is dit wel speelgoed???

Ik heb er 2 oude pong-cloon controllers aan vast gemaakt, vond het zonde om veel in de eigenlijke case te gaan boren. Misschien ga ik hem nog 's wat meer uitbouwen... maar jah, er is altijd baas boven baas
http://www.billtmiller.com/circuitbending/casper/

Bovendien is ie gebruikt door b.v. Doppler Effect "that is incorrect", LFO, Kraftwerk (toch?)... en is het geen duur ding. Tenminste nu ze nog te vinden zijn op rommelmarkten met veel geluk.
Het is de 303 onder de spraakapparaten, ooit gaan er cloons hiervan opduiken... er is maar 1 spraakchip die zo ranzig en vet klinkt.
Ik zou de eerste cloon de "Texas Incidents" noemen, hahaha!

Het is geloof ik zelfs het eerste speelgoed dat gebruik maakte van een microchip.

Is Speak en spell ook geen Depeche Mode nummer?

Maar zou iemand er een synedit of VST van bakken?
Natuurlijk niet echt maar wel nostalgie.

Men neme een C=64...

R.

Origineel geplaatst door Arv
Nou daar geloof ik nix van want ik herken toch echt hele mooie synth pads etc. Dus het klinkt me een beetje als broodje aap verhaal.. Of je moet meer bewijs hebben ;)

hehehe...die pad die je hoort is een standaard Kawai K1 preset ;)

updeet: oeps ik zie het hierboven idd al staan......die K1 is grof onderschat hoor...zitten echt mooie sounds in...12bit dingetje..of zelfs 8 bit..

Origineel geplaatst door fuse
Is Speak en spell ook geen Depeche Mode nummer?

eerste album van Mode...

speak_and_spell.jpg

Origineel geplaatst door olafmol
hehehe...die pad die je hoort is een standaard Kawai K1 preset ;)
correct! ...gewoon rechtstreeks een preset sound idd... zou je toch eigenlijk niet verwachten van LFO...

Origineel geplaatst door funxiun
Men neme een C=64...
SAM klinkt toch echt stukken beter dan dat Speak&Spell of zelfs Atari Speech... 8)

Funkende Xiun... heb je mischien ook een link naar naar dat SAM.prg?

en dit had je ingetikt: ;)

]R
SAY"YOU PEOPLE AT THE SYNTHFORUM SUCK ASS"

:D

Laatst gewijzigd:
Back