Custom Roland Juno 106 vraag

dannykorrson

gebruik standaard
Ik heb laatste week een paar hele mooi custom juno 106 synths gezien op het internet. jammergenoeg zitten veel shops die dat aanbieden in verwegistan (usa etc.) dus dat is kwa verzendkosten/duur en een beetje onhandig.

Ik ben bezig mijn Juno uit elkaar te bouwen en dus vroeg ik mij af hoe goed dat zelf te doen is en of jullie daar ervaring mee hebben.

Ik zou hem heel graag wit hebben, dat is denk ik makkelijk te laten doen.
houten panelen voor aan de zijkant zaag je zo uit, dan verven en voila!
wat ik mij echter afvraag is hoe men de schrift/front layover goed reproduceren kan.
Ik heb gezien dat er wel layovers zijn op het internet, maar dan meestal in het grijs of zwart.

eventueel een HQ photo maken en dan op de computer een template maken, die als sticker laten printen?
of gewoon echt alles laten verven? :erm:

bedankt voor de input!

ik heb in de tussentijd een paar offertes binnengehaald bij mij in de stadt en ga het misschien als volgt doen:

de panels / knoppen wit laten spuiten bij een vriend die een industriespuiterij heeft. dit kost me rond de 60-80 CHF (ongeveer 70€)

ik heb een HQ template van de frontplate gevonden die ik met photoshop nog ga bewerken om de kleurern etc aan te passen. daarna kan ik die bij een schriftenmaker op folie laten uitprinten en er dan op laten zetten, kost ook ongeveer 50-70 CHf (60€)

dus in totaal 130€ en dan kan ik hem zelf weer inmekaar zetten.

ik vind deze juno 60 onwijs gaaf, en zou mijn 106 in dezelfde look willen. als het zover is maak ik wel een transformatie thread op het forum.

083c2c81f1ca43188bc8df0dbc24268e.jpg

Ik vind het wel een beetje blasfemie om een van de allermooiste synths, en de synth met de mooiste zijkantjes deze te ontnemen....
Verven? Ik neem aan dat het gezet aluminium of blik is. Poedercoaten dus.
Als je aan het slopen bent, check dan ook meteen of RetrObright nodig is. De blauwe knoppen zijn vaak niet meer zo blauw.

Ik vind het wel een beetje blasfemie om een van de allermooiste synths, en de synth met de mooiste zijkantjes deze te ontnemen....
Verven? Ik neem aan dat het gezet aluminium of blik is. Poedercoaten dus.
Als je aan het slopen bent, check dan ook meteen of RetrObright nodig is. De blauwe knoppen zijn vaak niet meer zo blauw.

dank voor de raad!

poedercoaten is natuurlijk de verstandigste keuze

Ben persoonlijk echt geen fan van de witte look, zou een vergelijkbare cosmetische ingreep eigenlijk alleen doen als de synth verre van mint is..

Ik zal eens rondkijken of ik iets vinden kan mbt het uiterlijk laten modden! Denk ook dat het een powdercoating gaat worden.

Back