Ranger "Anima Mea"

rangerofficieel

Ingeburgerd
Dag dames/heren,

Na jaren niks geproduceerd meer te hebben m.b.t. hiphop besloten om een project de lucht in te gooien. Ik werk aan een album, en wilde een track met jullie delen om te weten wat jullie er van vinden.

De track is geproduceerd met fruity en de predator 2 vst. (en hier en daar wat gesample)

https://soundcloud.com/rangerofficieel/ranger-anima-mea

Feedback is altijd welkom!

Grt!

Ranger

ik werk ook met Fruity en vaak met Predator2, leuke combinatie.

Je track is kwa instrumentals iets te repetitief, maar je hebt het goed gemaakt met je vocals en de lyrics, ik heb er graag naar geluisterd. Doe zo verder. ;)

Sterk idee, sterke emoties :halleluja
Uitvoering-suggesties:
beat harder
vocal flow: kies meer voor of ritmisch of meer dragend

Mix kan misschien nog een tikkeltje aandacht. Kick en snare mogen van mij wat meer in je face en ik mis wat laag/bass/ lange tails van de kick maar dat is ook kwestie van smaak natuurlijk. Track is meer dan ok. En fijn dat de tekst goed verstaanbaar is wat met nederhop wel vaak anders helaas. Succes met het album!

Stiekum ben ik best een liefhebber van Nederhop.... :-)

De rap in deze track klinkt best goed. Het orkestgeluid met het koortje gaat wel de-hele-tijd door....
Af en toe weglaten zou ook kunnen.

Het is wel n beetje een bozige rap. Dat zou mij gaan vervelen als al je tracks zo zijn... :engel:

Mooie "rijms"! Ik graaf deze track enorm. (Alleen "weg heb gelacht"... Was dat nou nodig :P ) Ben het eens met de andere reacties, maar wat ik nog mis: er mag veel, heel veel meer power op de vocals. Weet niet precies hoe, weet alleen maar dàt :) Hij is wel heel goed verstaanbaar zonder weg te zinken of te overheerden, en dat is een mixprestatie op zich, maar hij blijft heel zacht en fluwelerig, ook al zit er heel veel power in de flows in de lyrics. Dat verdient wat rauwers! Misschien dat als je dat achtergrondje er wat uit mixeert en door iets ledigers vervangt dat dat vanzelf al komt... Anyway, wat mij betreft mag het zeker wat meer knetteren. En dan wil ik best meer horen! Vet hoor!

Eens over de snare. Misschien een andere gebruiken. Deze is veel te lief. De rapvocals (erg knap overigens, doe ik je niet na) mogen wat meer naar voren zoals al eerder werd gezegd. Verder vind ik hem tof hoor! Iets meer uitwerken en een stukje erin zonder synth met alleen kick en vocal of iets dergelijks en het is een vette plaat!

Nog een paar keer geluisterd. Ik vind 'm echt superstrak! Qua rijms en flow en qua taalvirtuositeit! Vloeibare rijmwoorden, veel binnenrijm, rijmschemas afgewisseld, wow! "Iemand die gelooft dat er zeker weten meer is" is gewoon pure poezie.

En het flowt ook zo lekker... Niet dat moderne met die hardstyle/hardcore of juist D&B/R&B flows waar al die strak gecutte vocal quantizing en bijna wiskundige tempowisselingen en metrums helemaal uitgedacht zijn... (Wat ook knap is, die gasten kunnen echt wel wat, maar qua hiphop raakt het me niet zo.)

Nu zit er achter jouw vocals een soort flegmatieke laag-pitje-energie. Je mag echt met wat meer energie knallen. Misschien kun je een proef trackje opnemen met gewoon een simpele standaard hiphop beat en dan wat verschillende zangstijlen en energieniveaus eroverheen proberen in een track zodat je het verschil goed kunt horen? Een stukje Boef, een stukje Eminem, een stukje Kraantje Pappie, een stukje Extince... Een stukje over the top zoals oldschool Def Rhymz, een stukje under the bottom zoals Pepijn Lanen/Faberyayo... Kijk eens hoe het bevalt.

"een dronk een fles op een dag... <?????>epen bij de nek op een dag" wat zeg je daar?!

En bij "ik ben laat nog op... <???oooiieeeeeaaa???> geklop"?

Back