Welke mixer ?

Origineel geplaatst door dione
ik ben de hele dag al het net aan het napluizen....bijna geen tafels die meer als 6 aux sends hebben.....zucht...en als ze die wel hebben kom je in de categorie Allen&Heath GL3000 en zo....weet iemand wat die kosten ?

anyway....van welk jaartal zijn die Tascam tafels ? Ik las trouwens ergens op het net dat ze nogal herrie maken ( voeding en brommen ) is dat waar ?

overigens zijn er maar weinig tafels die de mogelijkheden van de MX8000 hebben zonder dat ze minimaal 3 keer zoveel kosten.....en in Nederland ook weinig winkels die keuze hebben uit grotere tafels....triest eigenlijk...

maar tips zijn nog steeds welkom....;)

Volgens mij kun je beter je werkwijze een beetje aanpassen dan je tafel. Tafels met 8 sends of zijn niet te vinden onder de haal-ik-die-boot-nou-of-toch-maar-een-mixer klasse.

Origineel geplaatst door Beepr
Hee Dione,

Je kan toch eenof meer buss outs misbruiken als send?
Dan heb je er ineens 8 sends bij.
En als je returns tekort komt kan je een eenvoudig submixertje voor je returns gebruiken,
dan heb je op 2 kanalen je fx staan en kan je heel prettig achteraf je wet/dry verhouding van
je totale mix aanpassen.
Zo hebben Faab en ik dat ook op onze O2R's.
Anders PB je me maar, misschien kan ik je helpen met een oplossing.
Met die submixer hou ik 38 kanalen over met inputs en heb ik met mijn bussen eigenlijk 14 sends.
En met de O2r heb je eigenlijk 8 aux sends, 6 extern en 2 intern, geen lexicon kwaliteit maar zeker
bruikbare delay's, chorusjes enz, enz.

Suk6!

@

uhm...ik gebruik al m'n bussen al,sommige zelfs dubbel ( MX8000 heeft 3 outs per bus...) en ik heb er ook al een submixer bij....die zit ook al helemaal vol....:D

Origineel geplaatst door bikkel
Volgens mij kun je beter je werkwijze een beetje aanpassen dan je tafel. Tafels met 8 sends of zijn niet te vinden onder de haal-ik-die-boot-nou-of-toch-maar-een-mixer klasse.

Idd....naar maar waar....

Ik weet dat er tafels zijn met meer aux sends ( soundtracs topaz bijv. )....maar goede kwaliteits tafels helaas niet...

Re: Re: Welke mixer ?

Re: Re: Welke mixer ?

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
hee dione - heb je wel eens in een hoekappartament in de Horst gewoont (in ieder geval vlak bij de AH Kamp?)

nee.....:confused:

Hey dude,

Echt waar ik heb nu een paar maanden die Soundcraft ghost....echt waar de bomb....
Check maar me nieuwe tracks die binnen kort uitkomen......moet je ff op het laag letten bij de track met d-passion en mij samen pfff:D

Oja informeer ook ff bij endymion over die tascam tafel die ze eerst hadden....ze gebruiken nu ook een ghost...

ps je moet echt patchbays nemen man ik heb er zelf ook 5....lekker alles met elkaar routen:)

Ik heb die ouwe tafel van paul.....Soundcraft ghost32+24 expander.....en alles met meterbrug...
De le versie is precies het zelfde alleen zonder midi automation....dat gebruik ik toch niet.....

Oja Marc Acardipane(blijft mij held ivm oude producties:)) heeft mij deze tafel ook aan geraden....en die heeft er ook wel verstand van dacht ik....

Waarom koop je niet twee 24 kanaals tafels ?
heb je 2x 8 bussen en 2x 6 auxen waarschijnlijk ..... beetje combi maken van bv Tascam met Soundcraft, best of both worlds ..... alleen je zit met je ruimte natuurlijk :S

Trouwens, bij Peter Verspuy Rotterdam hebben ze een soundtracs staan met 48 kanalen en veeeel subs en auxen ...
Tis 'n 2e handsje, met volledige automation, misschien moet je ze ff bellen: 010-4323388

Die is wel zeker 2 meter breed ......

tja....wat voor prijzen hebben we het dan over ? wat kost een Ghost ongeveer ?

op dit moment heb ik zoiets van : ik koop een digitale mixer ( voorkeur voor Tascam DM24 ) en een analoge erbij ( bijv. Allen & Heath of Spirit 16/24 kanaals)...ook met het oog op eventuele toekomstige computer uitbreidingen...

dan de drums op de analoge mixer ( voor oversturen en routen en shit )....en de synths op de digitale mixer ( om creatiever met eq e.d. te werken )...

thanx voor de tips....maar ik marktplaats al afgespeurd....die DM24 kan ik ook nieuw voor die prijs krijgen....die DM 4000 is al een ouder type,weet er niet zo veel van,maar wel dat ie minder mogelijkheden heeft als de DM 24 (die ook nog 24/96 is..)

ik heb wel heel mooie tafels nu gezien bij Thomann....:halleluja ...maar ik heb geduld...ff geld afwachten...

Origineel geplaatst door dione
tja....wat voor prijzen hebben we het dan over ? wat kost een Ghost ongeveer ?

op dit moment heb ik zoiets van : ik koop een digitale mixer ( voorkeur voor Tascam DM24 ) en een analoge erbij ( bijv. Allen & Heath of Spirit 16/24 kanaals)...ook met het oog op eventuele toekomstige computer uitbreidingen...

dan de drums op de analoge mixer ( voor oversturen en routen en shit )....en de synths op de digitale mixer ( om creatiever met eq e.d. te werken )...

Dat is helemaal niet zo'n gek idee hoor.

studio-1.jpg

de tac matchless is een zeer goede analoge mengtafel en voor rond de 3000 euro wel 2e hands te krijgen!
bij mij staat ie nu in de opslag omdat ie voor thuis te groot is, en de nieuwe studio nog niet klaar is.
je moet er dus wel de ruimte voor hebben
maar qua geluid is het een zeer mooie warme tafel!

Back