Yamaha TX7 en spindoctor

Derjano

Ouwe rot
Hallo,

Eindelijk Kenton profiles binnen om mijn TX7 te kunnen bedienen via Spincoctor.
Snik, en nu krijg het echter niet aan de praat. ;{
Hij reageert nergens op.
Als ik aan de knoppen draai en mijn secuencer laat lopen zie ik duidelijk dat de signalen gewoon afgegeven worden.
Ik zal ongetwijfeld iets fout doen ik heb het idee dat ik iets op de TX7 moet veranderen. Maar wat?
Heb al memory protect uit gehad en ingesteld dat hij Data entry accepteert. Nada.
Heb eens hier van iemand een software programmaatje gehad waarmee je een DX7 of TX7 kon editen.
Daar reageerde mijn TX7 toen wel op.

Iemand een idee?

tx7 editor ?

tx7 editor ?

ik ben erg benieuwd naar die tx7 editor , heb nml. een tx-7 gekocht laatst en moet er nog eens in duiken.....

mvg, warmeBakker.

Attachments

• tx7.jpg
    tx7.jpg
    70 KB · Bekeken: 82
Nee dat soort standaard dingen zijn het helaas niet.
Heb alles al 20 keer los gehad direct aangesloten via mijn sequencer etc etc.

Nou ik ben erachter.
Die %$@@** lui van Kenton hebben me gewoon een fout profiel gegeven voor de TX7.
Ik had al eerder een aanvaring met ze gehad.
In hun advertentie op internet adverteren ze met het feit dat ze veel profielen hebben, waaronder voor de TX7.
Dat is 1 van de reden waarom ik de spindocter heb gekocht.
Uiteindelijk bleken ze helemaal geen profiel te hebben voor de TX7.
Na wat geruzie heb ik eindelijk na 4 weken dat profiel gekregen.
Ik Heb in mijn sequencer het gedraai aan een bepaalde knop van de spindoctor opgenomen om te kijken wat voor Hex codes die afgeeft.
Dit vergeleken met de soft PC DX7 editor die ik had liggen.
Nu blijkt dat ze in het profiel van de spindoctor bij elke knop een essentiele hex code zijn vergeten.
Het profiel van de spindoctor is dus gewoon fout.
Even veranderd op 1 knop en die werkt nu perfect. Grrr

Volgend probleem 1 van mijn led lampjes doet het niet meer op dit ding.
En de midi inputs zijn zijn wel erg stug je moet je midi kabel nog net niet met een hamer er in slaan.
Wel toevallig misschien, maar na aansluiten van 1 zo'n midikabel deed die led het in een keer niet meer.

Back