EX5 voor 650!!

joriz

aieto
wat zie ik nou? op Marktplaats:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/synthesizers/7909.htm

Dat is niet duur. Voor een EX5. Heb er zelf meer voor betaald.
En voor wie niet weet wat een yamaha EX5 is, het is een synthesizer met lekker toetsenbord, stevig gebouwd, met 4 synthese methoden erin, AWM2 (yamaha's PCM) van vergelijkbare kwaliteit als van de Motif. Een AN synthese als op de AN1X, VL synthese als in de VL70 (virtual acoustisch, dus modelleren van blaas en string instrumenten, heeeel expressief) en FDSP, digitale synthese op AWM2 voices, zoals FM en water effecten enzo. Verder een (retetrage) sampler en een (niet al te strakke) sequencer. Niet zo'n goed workstation maar een heeel goeie synthesizer.

effe voor de duidelijkheid, is niet die van mij, en ken de verkoper ook niet.
Weet dus ook niet of er een addertje onder het gras zit, gangbare vraagprijs rond de 900 Euro.

Addertje onder het gras is het OS.
Dat moet een van de laatste versies zijn. 1.0d of 1.0e (1.0f is helemaal OK)
Anders is er kans op dat het midi sequencer gebeuren niet zo meewerkt (en nog wat kleine bugjes).

En uitbreidingen beginnen ook schaars te worden. (en dus duur)

Tja hij kan het geld ook heel hard nodig hebben.

gr. Mario

Of zou met de Motif ES op de markt de gewone Motif worden gedumpt en daarmee de tweedehandsprijs van een EX5 ook zakken?

Dat met die Motif valt enigzins wel mee omdat ze een soort overstap regeling bedacht hebben voor mensen die net een Motif hadden gekocht. Maar ze worden nog steeds gedumpt overigens.
Maar EX5'en die zijn qua prijs al heel hard gedaalt mede vanwege hun imago (waardoor de verkoop ook tegenviel) maar voor het geld is het een uitstekende unieke bak hoor.

650 is de correcte prijs, heb ik er onlangs ook voor betaald (rack versie)
tuurlijk kan je er meer voor vragen, maar 650 is redelijk ok!!!

de OS/TG Eproms zijn te bestellen bij Yamaha, ben zelf bijna zover...
dus weet nog niet wat die precies kosten en of dat Yamaha NL 1.0f levert.
Tevens heb ik begrepen dat andere Yamaha regions waaronder Polen,
ze gratis leveren tegen inruil van de oude set Eproms. :erm:

Ook in nederland kun je gratis je eeproms omruilen voor nieuwe. En iedere Yamaha p!k die daar centen voor vraagt moet z'n ogen uit de kop schamen om dit te durven vragen. Moeten ze maar een fatsoenlijk produkt afleveren (gvd).

dat lucht wel op zeg

650 is voor de rack versie, zonder flash enzo een mooie prijs. Voor de toetsen versie is het goedkoop. Het is mij nog niet gelukt om mijn OS en TG gratis te laten upgraden, er werd 300 euro ofzo voor gevraagd !! Maar ga het morgen weer ergens anders proberen.

Back