"Daar gaan we weer" zal je denken, maar ik zou toch even willen horen wat in mijn specifiek geval de beste oplossingen lijken.
Gisteren kocht ik een Juno 106 voor 650€ (de wonderen zijn de wereld nog niet uit) - optisch een dikke 8,5/10 en technisch nagenoeg perfect in orde op één Filterchip na (vooral op lage cutoff frequency begint die voice kuren te vertonen). Dus werk aan de winkel:
- geef ik alle wavegenerator / filter chips een preventieve Aceton kuur?
- ik voel heel de synth trillen met het gezoem van de power supply
Zou dat er op kunnen wijzen dat deze een recap kan gebruiken? Heeft iemand toevallig een parts list van enkel en alleen de PSU?
- Als ik alle voicechips gedesoldeerd heb, kan ik ze in dit soort sockets plaatsen voor easy access?
https://www.banzaimusic.com/SIL-64-pins.html
- Filter tracking is ook bagger en niet alle voices gaan in full resonance --> kwestie van kalibratie? (ik heb een 25$ DIY oscilloscoop kitje & deftige multimeter)
- Ofwel begrijp ik de werking van de bender nog niet volledig, ofwel doen de kleine faders voor "DCO" / "VCF" niets..
Gisteren kocht ik een Juno 106 voor 650€ (de wonderen zijn de wereld nog niet uit) - optisch een dikke 8,5/10 en technisch nagenoeg perfect in orde op één Filterchip na (vooral op lage cutoff frequency begint die voice kuren te vertonen). Dus werk aan de winkel:
- geef ik alle wavegenerator / filter chips een preventieve Aceton kuur?
- ik voel heel de synth trillen met het gezoem van de power supply
Zou dat er op kunnen wijzen dat deze een recap kan gebruiken? Heeft iemand toevallig een parts list van enkel en alleen de PSU?- Als ik alle voicechips gedesoldeerd heb, kan ik ze in dit soort sockets plaatsen voor easy access?
https://www.banzaimusic.com/SIL-64-pins.html
- Filter tracking is ook bagger en niet alle voices gaan in full resonance --> kwestie van kalibratie? (ik heb een 25$ DIY oscilloscoop kitje & deftige multimeter)
- Ofwel begrijp ik de werking van de bender nog niet volledig, ofwel doen de kleine faders voor "DCO" / "VCF" niets..
Laatst gewijzigd:

dus gelijk het AR setje besteld.