Trip into the versatilty of Fuzzpilz - Oatmeal

Kwurqx

Happy synthing
Vandaag nog een setje patches en een track gemaakt met Fuzzpilz - Oatmeal. Met een wat breder voorbeeld van het spectrum van mogelijke klanken/functies. Ik heb onderstaande engelse tekst integraal van van Soundcloud gekopieerd. Nu even geen puf om nog naar Nederlands te vertalen....

A track made with the relative unknown and underestimated FREE VST synthesizer Fuzzpilz - Oatmeal. Drums using E-Phonic - Drumatic 3

Main brassy/breathy pad uses the brillant mathematically shapeable USER Oscillators and the excellent resonant bandpass filtered noise generator. The piano sound was made using the FM feature (osc1 modulates osc2). The male choir sound was made using USER osc, some filtered noise and a 2 pole notch filter. The lead uses the versatile distortion unit.

Laatst gewijzigd:
deze vond ik heel mooi en rustgevend, well done !! ;)

Thankx.

Momenteel een ernstige aanval van synthesitus. Gecombineerd met wat vrije tijd en korte nachtjes leidend tot een rits nieuwe patches en tracks.

Ook weer tijd gemaakt om wat nieuwe VST's te bekijken en een paar oudere weer af te stoffen. Waaronder...Oatmeal. Maar bijvoorbeeld ook wat oudere reverbs zoals Ambience, epicVerb (zit ook onder deze track). Ik was een beetje afgedreven naar OrilRiver (sinds zijn verschijnen een tijdje terug).

Back