Ambient Kwurqx 97 (a trip into....noise)

Kwurqx

Happy synthing
A (very ambient) trip into......noise.

Modulating woooshy swirly filtered white noise with sines and octaved tri's in the upper registers. Deep rumbling and resonant in the subbass register.(Fuzzpilz Oatmeal VST synthesizer).
Some flowy strings appear (Ichiro Toda's Synth 1 VST synthesizer).
In the end it all just fades away.

na 4 minuten ben ik beginnen skippen.. Weinig variatie hé man, sorry ik vond hem persoonlijk niet zo goed.
Wederom bedankt voor je feedback.

Ik kan me prima voorstellen dat veel mensen meteen doorskippen. Deze track is vast niet voor een "groot publiek".

Hoelang werk je zo ongeveer aan dit nummer?

Dit heeft denk ik een uurtje of 2 of 3 gekost. Ik was gisteravond wat in het bos aan het fietsen op de MTB toen het een paar keer ging regenen. Moest uiteindelijk ook een paar keer even schuilen onder de bomen. En toen even geluisterd naar de regen. Ruis met wat plips en plops her en der. Wat harder wat zachter. Onder verschillend bladerdek. Zo zat ik eens te denken hoe je dat zou maken. Toen ging het nog een beetje waaien. Ook modulerende noise.

Zo kreeg ik zin om eens wat met noise te gaan doen.

Regen, de branding en de zee, ademhaling, dat soort dingen. Wat noise patches gemaakt op Oatmeal. En uiteindelijk deze track waar een sinus en een octaaf verhoogde triangle in de ruis patch zitten. Voor wat noten/akkoorden. Alle modulatie op filter, pitch, fase, amp etc in de ruis met de sin-tri patch was kennelijk hard werken voor Oatmeal. Rendering ging best langzaam.

Ik denk dat deze ook nog wel wat bijgewerkt gaat worden (modulatie en EQ op de noise}

Laatst gewijzigd:
Nu ik hem zelf nog even terughoor moet ik even denken aan een andere trip in ruis;

Air Liquide - Die Reise im Teekesel.

Anekdote; op de CD sleeve van mijn CD (de Rising High versie) zit daar dus een spelfout in. Reisse in plaats van Reise.
Maar goed, daar wordt de muziek niet anders van.

Van hun album Nephology
(titeltrack is ook een mooi nummer met ruis...en vocals)

Air Liquide ‎– Nephology - The New Religion
Label: Rising High Records ‎– RSN CD 15
Format: CD, Album
Country: UK
Released: 1994
Genre: Electronic
Style: Abstract, Techno, Ambient

Check de gearlist.
R-13930-1290157159.jpeg.jpg

Laatst gewijzigd:
De hele track bestaat uit overigens ook uit welgeteld 2 patches/tracks. De noise/sine/tri (1 instance Oatmeal) en een 5th strings (1 instance Synth1).

Back