app om samples te vinden adhv voorbeeld?

cult45

011110111000
super frustrerend maar iemand stuurde me 1-2 jaar geleden een link naar een project waarbij je een audio sample in kon voeren en de app allemaal suggesties deed van vergelijkbare samples op je harddisk.

heeft iemand enige idee welk project/app dit is?

wij kunnen alletwee niks meer terugvinden.

Zoiets als (toepassingen van) dit project?

Soundfingerprinting
https://github.com/AddictedCS/soundfingerprinting

Of dit project?
https://www.codeproject.com/Articles/206507/Duplicates-detector-via-audio-fingerprinting

Je zoekt denk ik een soort lokale Shazam (op je eigen computer) waarmee je je eigen (en andermans) sample collectie mee kunt analyseren en indexeren. En dan een stukje audio kunt voeren. En dat ie dan iets vergelijkbaars ophoest uit je sample collectie.

Een soort Shazam is dan trouwens minder geschikt om dat het Shazam algoritme op FFT analyse berust en vooral goed is in EXACTE matches. De database van Shazam bevat grote hoeveelheden tijdgecodeerde FFT snippets. Als een FFT snippet matched wordt vervolgens een match op tijdcode gedaan. De meest matchende FFT snippets/tijdcode combinaties komen dan bovendrijven. Die efficiente strategie leidt ertoe dat voor EXACTE matches worden gevonden. En dat is dan ook het doel van Shazam. Als een track iets langzamer of sneller wordt gespeeld. Of met net even andere instrumenten of een iets andere mix kan het al misgaan. Andersom: als er een exact hetzelfde stukje geluid in meerdere tracks (samples...) zit kun je ook onbedoelde matches krijgen

Zo'n "Shazam" algoritme zou wel bruikbaar zijn als je het een stukje audio voert en dat het algoritme dan kan bepalen of je er (al) een sample van hebt.

Wat jij (denk ik) zoekt is een "near match" algoritme gebaseerde oplossing, die "vergelijkbare" klanken vind (en exacte matches). Zoiets als de SOUNDEX functie van veel databases die tekst beoordeeld op zijn klank en niet op de spelling.

Ik weet niet precies hoe dat SoundPrinting precies werkt en of een implementatie ervan een oplossing is. Maar dit is denk ik wel de richting die je op moet zoeken.

De video-edit suite Avid Media Composer kan dat. Je legt een bibliotheek aan met raw video material, daarin kan je op woorden in het audio zoeken. In een interview wordt 6 keer het woord Brexit genoemd en je krijgt die zes stukken aangeboden als je daarop zoekt.

Het heet de PhraseFind option.

zoekt denk ik een soort lokale Shazam (op je eigen computer) waarmee je je eigen (en andermans) sample collectie mee kunt analyseren en indexeren. En dan een stukje audio kunt voeren. En dat ie dan iets vergelijkbaars ophoest uit je sample collectie.

exact dit. Zou ik voor betalen ook. Lijkt me wel iets voor een bedrijf als Audioease.
De voorbeeld die wij niet terug kunnen vinden was al een stuk verder uitontwikkeld. Op github vinden we inderdaad een boel bouwstenen.

Back