Dancy Kwurqx 38

Kwurqx

Happy synthing
Today a dancy track. Produced using the free VST synthesizer Synth1. Drums courtesy of the free drum synthesizer Drumatic 3

ik heb de indruk dat deze maar snel snel in mekaar is gezet geweest.. Geen effecten, geen risers of downers, geen roffles, té simpel voor mij persoonlijk, sorry.. maar je schudt wel veel tracks uit je mouw man, veel meer als mij ;)

ik heb de indruk dat deze maar snel snel in mekaar is gezet geweest.. Geen effecten, geen risers of downers, geen roffles, té simpel voor mij persoonlijk, sorry.. maar je schudt wel veel tracks uit je mouw man, veel meer als mij ;)

Klopt helemaal. Is een eerste schets. Work in progress.
Voorlopig resultaat van een paar uurtjes synth en kick/hihat patches maken en sequencen.

Ik vond het lead stukje wel lekker klinken. Daar begon het mee. Maar met de rest ben ik zelf ook echt nog niet tevreden.

Haalt de 3 minuutjes ook nog niet eens. Moet nog structuur krijgen.

Was ook om vooral even om met de distortion unit van Synth1 the prutsen.

Is nu nog een beetje een rommeltje. Onevenwichtig ook. Verdrinkt ook nog in teveel overlap door de gebruikte patches en delays en reverb. Maakt ook dat details en hogere frequenties elkaar voortdurend uitfaseren.

Heb daarom deze keer ook de renderdatum uit de soundcloud url gelaten zodat ik hem nog kan vervangen door een update (als ik daar nog zin in heb). Zonder de link te verbreken.

Misschien ook maar niet dit soort Work in progress posten.....

Misschien haal ik hem beter weer offline en post hem weer als hij "af" is, als dat nog gebeurt.

En....inderdaad recentelijk een hoop achter de apparaten gezeten. Gaat bij vlagen hoor. Ik moet tijd en zin hebben.
Deze vlaag kwam door het verschijnen van Krakli - Arminator en de inspiratie die dat gaf.

Kan ook wekenlang geen enkele track (af)maken en vooral wat met wat synths prutsen.

Laatst gewijzigd:
Ik heb dit stukje Work In Progress toch maar weer offline gehaald.

Als ik Gloomer's terechte opmerkingen en mijn eigen commentaar teruglees....

Beter alleen tracks posten die een beetje meer "af" zijn.

Oorsponkelijke versie 0.1 net even een beetje opgepoetst en aangevuld dat als versie 0.2 weer op Soundcloud gezet.

Anders start deze thread met een Soundcloud foutmelding wegens ontbrekende track op Soundcloud.

Alle patches aangepast en ook een nieuwe hihat en snare bijgemaakt en ingepast.
Hele sequence een beetje minder kladblok.
Wat minder kwistig met delay en reverb zodat er nog een beetje detail overblijft.
Decays van string en lead wat langer zodat ze wat meer "uitfaden" als ze stoppen.
En zo nog wat dingen.

Ook niet "af", maar wel wat verder in de goeie richting.

Het idee vind ik best leuk maar de lead zou ik dan wat minder vaak laten horen. De lead is immers de "hook" van je track en dus niet meteen weggeven want dan gaat ie vervelen.

Beter alleen tracks posten die een beetje meer "af" zijn.

Zelf vind ik het wel leuk mijn WIP-jes te publiceren. Interessant welke reacties er komen die invloed kunnen hebben op het verdere productieproces en eindresultaat. Ik zou het ook professionals kunnen aanbevelen.

Wel is het inderdaad zo dat je ongeduldige of vervelende reacties kunt krijgen. Dat wordt mij soms ook teveel.. :-)

Je typsels in bold zetten, komt echter wat wanhopig over... :-P

De track doet mij denken aan een populaire hit uit de jaren 90 (?). Ik kan even niet zo snel bedenken welke..

maar je schudt wel veel tracks uit je mouw man

Ik ben nog geen Pete Namlook hoor. In 2012 overleden (52 jaar).
Alias van Peter Kuhlman en oprichter van het label FAX +49-69/450464 (1992).

Een van mijn inspiratiebronnen (vooral de jaren 90).

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2012/november/Pete-Namlook-overleden.html

Namlook was ongelofelijk productief en bracht sinds zijn carrière in de jaren ’90 begon meer dan 130 albums uit. Hij werkte samen met o.a. Richie Hawtin, Uwe Schmidt (Atom Hart), Biosphere en Move D. Hij had ook een eigen platenlabel, FAX +49-69/450464, waarop hij meer dan 100 cd’s en albums uitbracht in het eerste jaar dat het bestond.

Werkte daarnaast ook mensen als Klaus Schulze. Wolfram Spyra, Bill Laswell, Dr. Atmo (en anderen).

https://en.wikipedia.org/wiki/Pete_Namlook
https://www.discogs.com/artist/1910-Pete-Namlook

Klaus Schulze & Pete Namlook: Dark Side of the Moog (een hele serie)
https://www.discogs.com/artist/29599-The-Dark-Side-Of-The-Moog

Je typsels in bold zetten, komt echter wat wanhopig over... :-P

Ja....dat dan weer wel.:erm:

Dat was bedoeld om een beetje op te vallen (tussen eventuele andere reacties) voor degenen die tegen GEEN TRACK aan zouden lopen nadat ik hem offline had gehaald (en toen nog niet van plan was er verder meer te gaan).

Het idee vind ik best leuk maar de lead zou ik dan wat minder vaak laten horen. De lead is immers de "hook" van je track en dus niet meteen weggeven want dan gaat ie vervelen.

Net (even snel...) je tip opgevolgd.
- Wat stukjes lead er uit gehaald.

Verder
- De filter op de lead ietsje verder dichtgedraaid.
- De main "stabby" patch een stuk lager in volume. Ik had mee een beetje blind gestaard op het volume van de bass. Dat is namelijk dezelfde patch in dezelfde track (ja....lekker makkelijk vanaf gemaakt).

Back