Mixtape gemaakt met de OP-1 in Egypte

mijn excuses, maar na 12 minuten had ik het wel gehoord.. Altijd datzelfde leadje is niet leuk om zolang naar te luisteren.. Sorry man ! :erm:
Na 12 minuten al? Je bedoelt dat hij je 12 minuten heeft weten te boeien? :D

Ik vind het erg prettige, sfeervolle muziek. Misschien dat je wel iets spaarzamer met die glitch-effecten had kunnen omgaan. Nu helpen ze naar mijn bescheiden mening de serene sfeer iets te vaak rigoureus om zeep.

Na 12 minuten al? Je bedoelt dat hij je 12 minuten heeft weten te boeien? :D

Ik vind het erg prettige, sfeervolle muziek. Misschien dat je wel iets spaarzamer met die glitch-effecten had kunnen omgaan. Nu helpen ze naar mijn bescheiden mening de serene sfeer iets te vaak rigoureus om zeep.

Bedankt man en ik zal iets minder glitchen volgend jaar ;)

mijn excuses, maar na 12 minuten had ik het wel gehoord.. Altijd datzelfde leadje is niet leuk om zolang naar te luisteren.. Sorry man ! :erm:

Ik denk dat het meer hoofzakelijk gaat wat er uit zo mooie kleine Hardware speeltje komt en iets kan maken zonder enige DAW software
Mooi speeltje van 900 euro voor op vakantie
Maar met een Laptop en een Telefoon als WIFI keybord doen de DJs en producers het in een Hotel nu tegenwoordig na een set
Of Met een schaar superlijm en een oude antwoord apparaat uit 1962 met een paar MC tapes wil het ook nog zoals vroeger een mixtape

Maar kan je hiermee ook eigen wav samples mee uplloaden via USB stick en gebruiken?
Of moet je er ook nog soundbank packs er bijkopen en uploaden via de PC

Laatst gewijzigd:
Samples maak je zelf t is tenslotte een sampler. Dus via de mic of via line in of via de computer .
Soundbank packs? Was da?

Ja een laptop of ipad mee op vakantie is ook een optie voor muzikaal vermaak, maar voor mij persoonlijk werkt dat niet.. Ik ben snel afgeleid door andere dingen (spelletjes doen/internetten enz.) dus zo'n OP-1 werkt prima voor mij ;)

Je kan eigen wavs uploaden via de pc.. Dit had ik voor mijn vakantie al gedaan en de tape van 6 minuten gewist, zodat ik gelijk kon beginnen.

packs bedoel ik mee een pakket met alle geluiden samples die je gebruikt om iets te maken
Vaak moet je die er bij kopen voor 100 euro

met bepaalde bekende merken moet je appart pakketen kopen voor een uitbreiding
Dan is bij mij de lol er gelijk af vind ik persoonlijk
Bijvoorbeeld de virus TI2 die kost al 1600 euro en moet je ook nog sound packs of sound banks kopen om uit te breiden
Als dat echt zo is dat je gewoon WAV files kan uploaden naar de OP-1 is het een mooie machine voor 900 euro om mee te spelen

En op een laptop is ook het Sampler Hardware gevoel weg waar je mee speelt daar ben ik 100% mee eens
Zo heeft ieder zijn eigen persoonlijke wijze en vermaak van muziek maken

Huh. Dus als je geen zin hebt om zelf je geluiden te maken dan kun je ze kant en klaar kopen? Waarom ?
Dan kun je toch beter een cdt'je opzetten, en een virus ti2 is toch gewoon een synth ?
Iig voor de op-1 heb je geen sample packs nodig.

Zijn genoeg sample packs en drumkits gratis en tegen betaling verkrijgbaar voor de OP-1.
Er is ook een soundcloud pagina waar je allemaal kits vandaan kunt pakken.

Huh. Dus als je geen zin hebt om zelf je geluiden te maken dan kun je ze kant en klaar kopen? Waarom ?
Dan kun je toch beter een cdt'je opzetten, en een virus ti2 is toch gewoon een synth ?
Iig voor de op-1 heb je geen sample packs nodig.

Een TI2 is idd een synth waar een beperkt hoeveelheid synth geluiden in staan die je zelf verder kan afwerken naar je eigen smaak

En zelf geluiden maken bijv een synth maken uit een pieptoon of een piano synth en de boel vervormen is een kunst en vakmanwerk en kost heel veel tijd

Tegenwoordig als een artiest bij een grote label zin krijgen ze gewoon complete pakketen met soundbanks voor alle bekende hardware of software gratis er bij
om snelle producties te maken bij hun label
Bijvoorbeeld Native Instruments Kontakt 5 of de TI2 zijn er bekend in bepaalde soorten muziek style ook drums enz enz

Ik heb ook weinig verstand van samplers daarom vraag ik het ook over de OP-1

Maar t moet toch ook leuk en of creatief zijn? De op-1 is meer voor de experimentele muzikant denk ik.
Software is dan veel makkelijker en sneller als dat de bedoeling is?

Ik hoor er de Boards of Canada in, dat is nooit een slechte referentie hé..

Maar t moet toch ook leuk en of creatief zijn? De op-1 is meer voor de experimentele muzikant denk ik.
Software is dan veel makkelijker en sneller als dat de bedoeling is?

Daar oordeel ik niet over ieder zijn wijze
zolang een track maar goed klinkt!!!!!

een luisterende burger die geen muziek maakt en geen ervaring heeft boeit dat niet???
Ook al maak je een nummer op magic music maker in 5 minuten zo lang het maar goed klinkt?

Een artiest maakt muziek voor een luisterende persoon
Dus niet voor een ander artiest, die moeten elkaar juist helpen om betere nummesr te laten horen aan de luisteraars die geen muziek maken

Uiteraard, ik wil daar ook niet over oordelen.
Ik bedoel dat de op-1 niet een apparaat is, dat alles kan zoals een pc.

Tuurlijk kan dat waarom zou dat niet kunnen?
T is alleen wel zo dat de op -1 een heel eigen manier van werken heeft.
En t dus experimenteren bevordert

Ik bedoel dat de op-1 niet een apparaat is, dat alles kan zoals een pc.

Andersom ook.. Ik ken geen daw/app waarmee ik kan doen wat ik met de OP-1 wel kan doen.
Het is niet alleen duur speelgoed.. Het is uniek speelgoed.. Iets wat je gewoon zelf moet ervaren ;)

Ik hoor er de Boards of Canada in, dat is nooit een slechte referentie hé..

Bedankt en die referentie krijg ik met regelmaat ook al luister ik het zelden :D
Ik sta ook met een track van mij op een Boards of Canada geïnspireerd verzamel album van het netlabel Kahvi Collective

Back