Grotere analoge mixers

Ik heb zelf gewerkt met een Otari Status 18R (met dynamics). hoop gezweet om de automatisering aan de praat te krijgen, maar een verschikkelijke mooie klank. Een ander nadeel was dat de tafel niet van mij was.

Hoe zit dat met die DDA studio tafels, daar vind je maar weinig over op het net hè, zijn ze niet falliet ofzo?
DDA en Otari maken geen tafels meer. Deze merken zijn overgenomen door Telex (de moeder maatschappij van Electro Voice en Dynacord) waar ook Midas onder valt (zie verder deze thread)

De makers van deze tafels zijn verder gegaan on der de naam Audient. http://www.audient.co.uk/asp8024main.html (Ik geloof dat Morel er één in zijn winkel heeft/had staan)

De eerder genoemde Allen&Heath, soundcraft en Midas Venice zijn echte live tafels. Als je een beetje grote mengtafel wilt hebben moet je toch op zijn minst fader automatisering hebben.

bijv. Soundtracs heeft vroeger de Solitaire gemaakt (maakt ze nog steeds, maar je ziet ze niet meer nieuw voorbijkomen). Hiervan heb ik er zelf zo'n 3 in Nederland geïnstalleerd en ik weet dat er een "groot" aantal in Nederland moeten zwerven. Deze moeten zo tussen de € 15.000 en € 20.000 kosten. Ik weet wel iemand die wil hem weg doet (met dynamics en patchbay), ik wil hem zelf heel graag, maar hij past niet door mijn trapgat (echt waar) =(
sol_sm.jpg

ik ben daarom nog even op mijn Ghost aangewezen totdat ik een compacte tafel tegen kom met genoeg analoge inputs.
Misschien dan toch maar een digitale tafel ....

Origineel geplaatst door EDP
hmm net mijn ssl de deur uit gedaan wat een kuttafel is dat daarvoor ook al z'n klote tafel gehad een otari. heb nu een neve gekocht. maar me eerste indruk is ook niet echt hoopvol moet ik zeggen.

EDP> bedoel je er zo een, wel een kleinere versie dan,? dit is een ssl tafel, de ssl 9000j, volgens mij kosten die tafels een vermogen
stuj9000.jpg

Kan iemand een lijstje met coole analoge tafels geven van €5000-15000?

Zijn er ook analoge tafels met surround mogelijkheden?
Want er wordt al gigantisch veel surround dingen geproduceerd maar dat wordt alsnog allemaal in het digitale domein gedaan of zo?

Dan lijken me al die analoge tafels die we hier de revu zien passeren gewoon zwaar verouderd.

Origineel geplaatst door fuse
Want er wordt al gigantisch veel surround dingen geproduceerd maar dat wordt alsnog allemaal in het digitale domein gedaan of zo?

Dan lijken me al die analoge tafels die we hier de revu zien passeren gewoon zwaar verouderd.

Hier een analoge surround-tafel: http://www.solid-state-logic.com/music/products/xl9000k/

De prijs durven ze er niet bij te zetten......

Ik heb trouwens ook naar die Midas Venice zitten kijken (waarschijnlijk zelfs in dezelfde winkel als fuse...), ziet er errug cool uit, geluid heb ik niet gehoord. Alleen die prijs hè.....
Ik MOET naar de 32-kanaals-mixers, maar het zal toch wel 'n behringer worden..... (die heb ik wel gehoord, en het geluid valt me niet tegen !)

Origineel geplaatst door marco
Ik heb zelf gewerkt met een Otari Status 18R (met dynamics). hoop gezweet om de automatisering aan de praat te krijgen, maar een verschikkelijke mooie klank. Een ander nadeel was dat de tafel niet van mij was.

DDA en Otari maken geen tafels meer. Deze merken zijn overgenomen door Telex (de moeder maatschappij van Electro Voice en Dynacord) waar ook Midas onder valt (zie verder deze thread)

De makers van deze tafels zijn verder gegaan on der de naam Audient. http://www.audient.co.uk/asp8024main.html (Ik geloof dat Morel er één in zijn winkel heeft/had staan)

De eerder genoemde Allen&Heath, soundcraft en Midas Venice zijn echte live tafels. Als je een beetje grote mengtafel wilt hebben moet je toch op zijn minst fader automatisering hebben.

bijv. Soundtracs heeft vroeger de Solitaire gemaakt (maakt ze nog steeds, maar je ziet ze niet meer nieuw voorbijkomen). Hiervan heb ik er zelf zo'n 3 in Nederland geïnstalleerd en ik weet dat er een "groot" aantal in Nederland moeten zwerven. Deze moeten zo tussen de € 15.000 en € 20.000 kosten. Ik weet wel iemand die wil hem weg doet (met dynamics en patchbay), ik wil hem zelf heel graag, maar hij past niet door mijn trapgat (echt waar) =(
sol_sm.jpg

ik ben daarom nog even op mijn Ghost aangewezen totdat ik een compacte tafel tegen kom met genoeg analoge inputs.
Misschien dan toch maar een digitale tafel ....

yo marco,

ik heb eens op dat fotootje van je gekeken maar dan zet je die mixer toch in de breedte?

Verhuizen is ook een optie.:)

Origineel geplaatst door fuse

http://www.phonic.com/mm-mrs_20_30.htm

Phonic maakt betaalbare analoge surround mixers. Ergens rond de 1600 euto.

Anders is een (welliswaar digitaal) Yamaha 01V96 een prima optie.

bij tach en telly in Den haag stond zo'n solitaire aangeboden
ferry korsten heeft er ook 1 staan

Wat volgens mij echt de mooiste tafel is er een die analoog is met gehele total recall
Deze bestaan volgens mij wel maar zijn reette duur!!!!weet iemand daar iets meer van??prijzen iemand zou leuk zijn:)

Is die Soundtracs Solitaire eigenlijk total recall?

Enkele total recall tafels die ik ken:
-Trident Di-An
-Saje Memory
(zijn al oudere tafels, begin jaren 80 denk ik)

Kent iemand bij benadering prijzen (nieuw en/of tweedehands) van die tafels, en waar je ze eventueel kunt kopen ?

wat ik wel cool zou vinden is 2 channel ( stereo )uit een pro mixer . gewoon audio in audio uit . ik neem tog meestal de boel los op . ik zie wel eens biggie tafels maar als je ziet wat ze er mee doen ! meestal staat er een monster pc en zetten ze af en toe een instrument op de tafel omdat een klant dat graag wil .. de meeste die ik ken gooien liever de mixer de deur uit en zetten er een 72 inch tft scherm neer .. aanraakgevoelig natuurlijk :)

het gemak van totall recall en motor faders is nu 1 maal veel goedkoper in digitale machines .

Volgens mij heeft het fenomeen grote analoge mixers net zo'n aantrekkingskracht als monitor boxen. :peukie:

Origineel geplaatst door mischa
wat ik wel cool zou vinden is 2 channel ( stereo )uit een pro mixer . gewoon audio in audio uit . ik neem tog meestal de boel los op . ik zie wel eens biggie tafels maar als je ziet wat ze er mee doen ! meestal staat er een monster pc en zetten ze af en toe een instrument op de tafel omdat een klant dat graag wil .. de meeste die ik ken gooien liever de mixer de deur uit en zetten er een 72 inch tft scherm neer .. aanraakgevoelig natuurlijk :)

het gemak van totall recall en motor faders is nu 1 maal veel goedkoper in digitale machines .

Nou Mischa, ik kan je verzekeren dat ze daar op terug gaan komen.
De meeste die ik ken willen een echte analoge tafel hoor.

En dat zijn wel mensen met oren aan hun hoofd.

Nou, ik jullie vertellen, ik heb net mijn digi mingert weg gedaan en daarvoor in de plaats een Tascam M2600MKII/24 met meterbrug gekocht. Dat is wel even een verandering. Van een 19" brede mixer naar dik een meter breed fader en knoppengeweld.
Ik moet nu trouwens wel even naar de bouwmarkt om wat spullen te halen om een stellage te gaan bouwen. Tjongejonge, wat een bakbeest.

Ik wil juist geen moving faders, geheugens, dynamics en de hele zooi. Ik gebruik het toch niet. Ik laat jullie later weten hoe het ding klinkt, eerst even aan het klussen :D

Origineel geplaatst door Toon
De Soundcraft DC-2000 en Soundcraft DC-2020 zien der anders ook wel vet uit:
-LCD schermpje
-moving faders
-2020 heeft surround mogelijkheden

Nu weet ik wel niet of die volledige EQ automation hebben? iemand?

THM, der staat er eentje op ebay.de voor 6000€
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2571032545&category=46956
Dank voor die link. Het ziet er een geweldige tafel uit, en zeker met voldoende ingangen; ik vrees echter dat ik niet binnen de 4 dagen mijn vrouwtje kan overtuigen maar 'k zal het zeker proberen. Thanx !! :biertje:

PS: de verkoper heeft 0 feedback; ik zal het jammer genoeg niet wagen om EUR 6000 te geven; mss. is het een scammer =(

Back