Welke Synthesizer gebruikt Vangelis hier ?

Het gedeelte klavieren/selectiekastjes is een uniek stuk dat zijn elektronicaman voor hem gebouwd heeft naar zijn wensen. Wat er onder de motorkap qua sampleplayers (hardware of software) draait weet ik niet.

Er hoort ook nog een sequencer bij en het systeem is continu in ontwikkeling. Vangelis gebruikt ook heel veel faderpedalen om geluiden in en uit te layeren.

Bedoel je die witte doosjes?
Dat is een speciaal systeem ontwikkeld met/voor Vangelis.
Vraag me niet hoe het precies werkt, daar zijn zat kenners beter in (Vangelis fans),
maar het is wel heel ingenieus. Zie het als een soort controllers voor patches enz...
Vangelis is een master in "alles zelf doen", een ware performer.

Juist die bedoelde ik :D, Ik dacht al zoiets :D.

Ik heb in de jaren 90 (Geloof 1993 of 1994) in een muziekwinkel eens een soort Sample machine zien staan aan een gewoon Keyboard vast, en die Verkoper haalde daar de echte Strijkers en koor van "Conquest of Paradise" uit. Helaas ben ik alleen vergeten hoe dat apparaat heten :D maar dat was een geweldig ding. Bleef ook op 1 Akkoord hangen, maar die Samples waren echt heel goed prefect het Originele Vangelis.

En nu ga ik nog een beetje off topic : Er bestond toch ook een Bladmuziek boekje van Ed Starink van The Synthesizer Greatest Hits ? Dat zag ik ook eens in de jaren 90 maar jaren later nooit meer terug gevonden op het internet.

haha als ik aan een éénmans orkest denk, denk ik gelijk aan KOPEREN KO :P Grote trom met bekkens op z'n rug met belletjes aan zijn voet, tamboerijn en een trekzak :D haha. Maar het is zeker magistraal om te zien.

Schijnt een versie/afgeleide te zijn van de Zyklus Midi Performance Sequencer. Soort mechanisch naar midi systeem.

Lees ook eens het 2e deel van de tekst: http://www.elbizri.com/?p=112

Schijnt een versie/afgeleide te zijn van de Zyklus Midi Performance Sequencer. Soort mechanisch naar midi systeem.

Lees ook eens het 2e deel van de tekst: http://www.elbizri.com/?p=112

Als ik het goed begrijp -en de custom Vangelis units zijn niet echt in duidelijkheid gehuld- dan is de Direct Sequencer (gebruikt op The City; het Direct album was nog Zyklus) de grote 19" achtige bakken die rechts van hem staan en op bv 1:43 van de openingspost te zien zijn. De kleine bakjes voor hem om geluiden mee te kiezen staan daar enigszins los van, zijn ook door een ander persoon ontwikkeld. Die nu aan de nieuwste versie van dat systeem werkt. Ik ben zijn naam even vergeten maar hij heeft een bedrijfje dat oa MIDI splitters en Eurorack modules verkoopt.

Back