Op zich is het zo dat als jij blij bent met hoe het klinkt het goed is, maar anderzijds ben ik het echt niet eens met je.
1) masteren is geen geldklopperij. Een goede masteraar zorgt ervoor dat je track optimaal klinkt voor het medium waar je het voor wilt gebruiken. Dat is een skill.
2) persoonlijk denk ik dat als ik naar jouw tracks luister er nog best wel winst te halen is in de klank. Of dat nou in je mix of in je mastering zit kan ik uiteraard lastig beoordelen. Maar het is nog niet daar waar ik denk dat het zijn kan.
BZR : de hardware tijden zijn grotendeels over erg maar waar !!!
Een stukje computer Hardware gaat dit master werk overnemen 100%Tegenwoordig kies je zelf als optie online wat voor soort track jij wil laten masteren
Dus mensen wees alert Het MASTERWERK door een persoon is OVER straks
Dus heel simpel maak een keuze welke soort muziek en met een druk op de knop klaar!!!
geen pro studio voor nodig een computter maakt die fouten niet in HZ die rekent sneller dan jij?
En masteren gaat grotendeels om bepaalde hz die er uit gehaald worden waar onze trommels in de kop door beschadigen
Dat is masteren toch ipv de afmix?
Dat hoor jij niet maar een computer wel die door een mens gemaakt is
Nu werkt het nog niet 100%
optimaal maar over een jaar werkt het perfect
Over een aantal jaar gaan we deze discussie wel weer opnieuw starten en kijken wat je dan te zeggen hebt
Ze zijn niet voor niets er al een tijdje mee bezig dus 100% geld klop werk met een druk op de knop uit china online dus weg wekt met een mooie MASTER sudio
Nu bertaas er een LAPTOP ipv van bagger Hardware met een output sound van 2000euro
Muziek maken ZONDER onzin hardware wat net zo werkt als DAW
Weg gegooid geld !!!!
Geen bleuray meer gewoon en USB in de TV waker worden mensen !!!!
Anders koop een 808 sampler een pc is nu de sampler weg gegooid geld !!!!