Harrewarre zijn snippets & preview demo tracks

Dus 32bit met 96k producen en als mp3 weer omzetten naar 32 bit 48k op cool edit

Nu ff wat anders dan de output ik bedoel nu dus niet het geluid maar het systeem
Mijn pc i5 cpu met 16gb 1600 ddr 3 gaat hierdoor ook flink omhoog ik kan bepaalde mogelijkheden niet veel meer op fruity loops dan gaat de boel over de limiet
en als ik fruit zelf op 64bit draai krijg ik allemaal problemen met de plugins die op 32bit werken
Dus verlies ik ook weer vermogen hier door kwa werk geheugen als ik met fruity loops 32bit werk toch?

Zo ver ik weet als je op 32bit werkt dat het software niet alle geheugen kan gebruikt en anders rekent en presteert dan software die op 64bit werkt

Erg raar waarom klinkt het dan toch weer anders?
Ik snap deze theorie niet helemaal in praktijk

Ik ga dit ff uitvogelen en proberen fruity loops 64bit te gebruiken met 32bit en 96k output
trouwens ik kan ook met 192k werken die optie heb ik ook maar denk dat mijn soundblaster dat dan helemaal niet meer trekt ga wel ff experimenteren

denk dat ik iets GOED verkeerd doe waar de prestaties daardoor minder worden

Laatst gewijzigd:
leuke track Harry, maar volgens mij laat je je deerlijk inspireren door Gloomer, kan dat ? Al die duisterere, atonale bliepjes, die komen volgens mij niet van jouw inspiratie, maar de mijne.. Prima, want Bodyshock zijn nieuwe dubbelaar is volledig geïnspireerd op Gloomer zijn gedachtegang.. Heeft ie me zelf gezegd. Luister maar eens naar deze plaat van hem :

https://www.youtube.com/watch?v=POXX9nSIx6Q

Leuk toch, een inspiratiebron zijn voor anderen, net zoals jullie zo'n bron zijn voor mij !!

Dank allen ! :)

Wat vinden jullie van Bodyshock zijn nummer ? Trots dat hij van de Nederlanden is, toch ? 8~
Ja ik luister altijd wel naar de meningen daar probeer ik altijd aan te werken voor verbeteringen
En dat waardeer ik ook topper!!!

Dus 32bit met 96k producen en als mp3 weer omzetten naar 32 bit 48k op cool edit

Nu ff wat anders dan de output ik bedoel nu dus niet het geluid maar het systeem
Mijn pc i5 cpu met 16gb 1600 ddr 3 gaat hierdoor ook flink omhoog ik kan bepaalde mogelijkheden niet veel meer op fruity loops dan gaat de boel over de limiet
en als ik fruit zelf op 64bit draai krijg ik allemaal problemen met de plugins die op 32bit werken
Dus verlies ik ook weer vermogen hier door kwa werk geheugen als ik met fruity loops 32bit werk toch?

Zo ver ik weet als je op 32bit werkt dat het software niet alle geheugen kan gebruikt en anders rekent en presteert dan software die op 64bit werkt

Erg raar waarom klinkt het dan toch weer anders?
Ik snap deze theorie niet helemaal in praktijk

Ik ga dit ff uitvogelen en proberen fruity loops 64bit te gebruiken met 32bit en 96k output
trouwens ik kan ook met 192k werken die optie heb ik ook maar denk dat mijn soundblaster dat dan helemaal niet meer trekt ga wel ff experimenteren

denk dat ik iets GOED verkeerd doe waar de prestaties daardoor minder worden

Je hoeft echt niet op 96khz te produceren hoor :) . 24bit / 48khz is top en ook niet te zwaar voor je systeem. 32bit kan ook. Schijnbaar wel nuttig voor sommige plugins al weet ik niet exact de theorie daarachter. Als je iets opneemt (hardware/zang etc.) wil je sowieso op 24bit opnemen, niet op 16, De signal to noise ratio van 24bit is vele beter waardoor je zachter kunt opnemen zonder dat je ruis krijgt en dus minder kans hebt op clipping. 96khz hoef je sowieso niet te doen en 192khz al helemaal niet. Meer is niet altijd beter ;). Het verschil tussen 44,1 kHz en 48khz is wel echt flink in kwaliteit tijdens de productiefase. Na het mastering proces is downsamplen naar 44,1 prima want dat is voldoende voor het luisteren.

Ik kan je ook aanraden om te zorgen dat je channel volumes niet boven de -12db komen. Omdat je volledig digitaal werkt is dit erg fijn en geeft veel meer headroom op de master output.

Succes. Enneh lekkere duistere sound man :)

Thanks !!!!

Ik werk nu toch op 96k op een of andere wijze komen de kicks veel beter naar voren
De melodie die door de kick gaat ?hoor ik ook beter en mooi helder

ik hoor nu echt meer diepte en meer punch dat ik daardoor minder Eq op alle sporen de boel moet aanpassen

Voorbeeld een vst plugin sylenth1 die ik op een spoor zet hoef ik geen extra EQ te geven klink al gelijk mooi helder en zuiver op 96k

Ik heb als test in mijn DAW het zelfde nummer op 32bit met 48k opgeslagen als mp3

En daarna geprobeerd met 32bit 96k opgeslagen in wav

k moest eerst mijn eq en kicks aanpassen omdat mijn plugins op alle sporen
een totaal andere ouput sound kreeg

Dus meer scherp meer diepte op een of andere manier hoor ik alle geluiden op elke spoor beter naar voren komen

vervolgens toen dat goed was op cool edit weer terug naar 32bit 48k en opgeslagen als mp3?
Ik was verbaast Klinkt totaal weer anders als ik hem met 32bit met 48k op fruity ging opslaan

Vroeger viel mij dat al op met cubase en fruity loops met dezelfde specs in theorie maar toch totaal anders is in klank in output cubase was meer zuiver in klank dat kon ook op fruity maar dan moest je de boel goed aanpassen

-12 db is wel laag ga het ff proberen bedankt voor de advies

niet goed om als eerste plaat te horen als men uit bed stapt, echt goed is ie niet, sorry Harry :(

Ik vind het niet grappig dat jij dit niet leuk vind haha
Maar ik waardeer jou eerlijkheid was ook uit een vlaag gemaakt hoor :D
Ga nu ff naar de Xmas sfeer is ook ff een ingeving voor het tijd van het jaar
apres ski LOL

Attachments

• Earfucker_xmas.mp3
    6,1 MB · Bekeken: 81
New track ready

https://soundcloud.com/the-earfucker

Leuke track.. die screech op de achtergrond is cool, maar ik vind wel dat je kicks allemaal op mekaar beginnen lijken.. Kan dat ?

Veel succes :)

Back