Ik heb eerder dit jaar een MKS-80 + MPG-80 (programmer) gekocht voor 1700 euro. Vond ik niet te duur, maar
ook zeker niet goedkoop. Maar goed, ik wilde graag die set, was nog in "mint condition" ook.
Dus een MKS-80 + TB-303 voor 2000 euro, hoe goed de staat ook is, is in mijn ogen vele ietsies aan de hoge kant.
nja als je voor die 303 uitgaat van 750 euro kom je op 1250 voor die mks, maar dan zit er dus geen programmer bij, en zie die maar eens los te vinden (voor 450 euro ofzo, om er 1700 voor het setje van te maken).
Zonder die programmer is het toch strafwerk om zo'n MKS80 te proggen of niet?
Eigenlijk wel toevallig want voor 1500 heb je een Varios en daar zit een 303 kloon en een jupiter 8 (MKS80) kloon in.
(jajaja het is niet hetzelfde maar wel toevallig)
Ik heb al MKS-80's gezien zonder programmer voor 850-900 euro, ebay duitsland.
Maar je wilt zo'n analoog beestje toch niet programmeren mbv parameter value up/down knopjes???
Nog even afgezien van het lekkere realtime knoppies draaien, voor mij een synth feature die ik niet wil missen.
Overigens is er wel een MKS 80 editor op software basis, gemaakt door Mark Strijbos, forumlid MKII uit mijn hoofd.
Heb de editor wel op mijn harddisk, maar eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd (sorry Mark )
Heb wel eens vernomen dat je zo een MKS 80 ook met een 'regelwerk' / midi mixer zou moeten kunnen programmeren ipv van zijn deticated programmer....
zo ja.... wordt het al weer een stuk aantrekkelijker...
Toevallig heb ik ook een schuivenplank die midi kan versturen (zelfs sysex) waar het dan ook mee zou moeten kunnen.
Beetje lullig dat je die instellingen niet kan saven. Maar dit terzijde.
Dus een losse MKS80 in duitsland scoren?
Klinkt ja interessant.
een mks 80 is altijd leuk
en met programmer helemaal
( ook ik heb die set .. gelukkig nog 3000 gulden voor betaald maar hij is niet mint ... 2 krasjes op de programmer)
maar ik ga die gast met die mks80 hier eens pb want ik wil hem met sounddiver gebruiken
maar dat is erg kut omdat ie 2 midi ins heeft ( 1 via de mks en 1 via de mpg)
dus ik ben met een midi switch bezig maar dat lukt nog niet zo
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.