breakbeat - Urban Volume

de geluiden en de drive zijn zwaar okee! ik ben blij verrast. erg goed.
een paar puntjes:

- de crash: blijft constant hetzelfde en staat te droog en te hard

- een snare roll break? hoeft van mij niet, maar is een subjectief onderwerp natuurlijk

- de opbouw: kan veel beter door echt hele simpele bewerkingen. in plaats van constant de beats te kopieren kan je kleine afwisselingen her en der er tussen proppen. ook de melodie kan wat afwisselender. probeer naar de break toe te werken door richting de break het nummer af te bouwen of juist heel abrupt over te laten gaan (wat het beste past) en wanneer het nummer weer verder moet kan dat ook langzaam, maar bij breakbeat gaat zoiets vaak van een break die enorm summier wordt naar een knallende comeback van de eigenlijke track. probeer na de break ook eens wat ride bekkens of heftige hi-hats toe te voegen zodat het geheel nog meer gaat rollen

- de random factor: bij veel volle breakbeatplaten waar ik jouw nummer naar hoor neigen gebeuren er heel veel (schijnbaar onbelangrijke) dingen op de achtergrond zoals stukken static, vervormde ambiancegeluiden of onherkenbare stemmen. deze worden vaak flink door de magel gehaald en overgoten met delay. let wel op dat deze geluiden niet de aandacht van het hoofdthema af moeten leiden, ze kunnen rustig op de achtergrond of in extreem stereobeeld op laag volume hun gang gaan, maar toch soms even wat harder voorbij gieren (in kleine ritmebreaks ofzo)

probeer gewoon eens wat van deze dingen uit. als het niet klinkt dan moet je het niet doen, maar je weet maar nooit. het is al een opbouw naar een goede track hoor!

vet!
mis nog wat opvulling in de drums (kan niet druk genoeg :)) en indd de crash zou ik veranderen

ik zou de crash niet veranderen WELKE crash-?
]
trouwens een lekker energetisch nummer.~chApEaU~8D precies goed zoals het is !

dank voor de input!

idd, die crash stoorde mij ook al qua volume.. Het is sowieso al een oude track (jaartje ongeveer), heb zodoende alweer een boel punten die ik anders wil horen.

@cyan_circle
die afwisseling heb je gelijk in. Ik ga eens flink experimenteren met achtergrond, vocalen e.d. Dank voor je tips, ik kan hier een hoop mee!

Heeft iemand al iets over die crash gezegd? ;)

Qua track zelf zou je het kunnen opvullen met nog achtergond noise. (joelend publiek of zo ;) )
Of van die kleine sampletjes her en der. En wat meer naar de climax werken zeg maar. Dat je voelt dat er iets aan zit te komen. Da's nu af en toe zo opeens zeg maar.

Maar lekker dynamisch en zal het heel goed op een vette PD doen. ;)

Zoww.. lekker dude...vetjes hoor!

Geraffineerd en duister, kan er niks anders over zeggen dan :halleluja Is dit de openings track voor The Matrix deel 4?!

Back