Origineel geplaatst door Fatar
avond 
goed ff commentaar enzo. Ik vind het echt een mooi opgezet stuk muziek. vind de strings mooi echt. beetje jaren 80 achtige sound in het geheel. Vind persoonlijk vooral dat pingpong bal achtig geluid mooi. vroeg me af hoe je die gemaakt hebt of is dat ergens een perset van? iig mooi echt. zit ook geen verveling in de track naar mijn smaak.
nu de wat mindere kant. Ik krijg een beetje het idee dat overal "reverb" op zit, wat de boel heeeeeel erg dun maakt of dit is wat anders, maar het klinkt echt heeel dun. persoonlijk denk ik de reverb. verder vind ik de clap afgrijselijk vooral als ie op een gegeven moment kort achter mekaar wordt gespeeld boem boem boem klap klap. reversed vind ik hem wel mooi of misschien is dat ook wel een andere geen idee, maar de clap die ik hoor vind ik echt walgelijk. dat is ook gelijk het enige wat ik lelijk vind qua "geluid" in dit trackje. Voor de rest heb ik echt geen commentaar hoor. vind het echt leuk gemaakt zeker wel. zou er ook niet veel meer aan veranderen wat dat betrefd. alleen de clap en al die verb die de boel na mijn mening dun maakt..
al met al toch een dikke
alstu,
Fatar
Thnx Fatar voor je review. Hier kan ik wat mee.
Grappig dat je die klap niks vind, ik heb eerlijk gezegd de eerst de beste klap die ik tegenkwam er in gegooid, misschien dat ik hem moet vervangen, of anders misschien een filter er overheen.
Dat er overal reverb op zou zitten dat zal denk ik komen omdat de interne delays's van alle synths en reverb aan staan.
De string die je heel het nummer hoort heeft ook een tikje delay zodat het leuk heen en weer beweegt, misschien iets te veel naar jou smaak.
Dat pingpong geluidje is een snare uit de waldorf attack-plugin die door waldorf- D-pole gefilterd wordt.
Dat wordt vervolgens flink eq overheen zodat al het laag en hoog er uit is, dat loopt door een compressor plug in, en vervolgens door een standaard reverb van cubase, roomsize big, reverbtime - niet te lang owja, en veel pre-delay en bijna hele maal wet zodat het originele geluid zachtjes aanwezig is op de hele tel.